Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een praktische regeling voor het koningshuis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23498)

eno2 4 november 2004 18:15

Een praktische regeling voor het koningshuis

Mag ik eens vragen aan alle geïnteresseerden die van het koningshuis afwillen - en dat schijnen er zelfs in vlaanderen veel te zijn -hoe ze dat in de praktijk geregeld zien?

Referendum?
Volksopstand?
Coup?
Wachten op een score van het Blok boven de vijftig percent?
Massale emigratie uit protest?
Bundeling van de republikeinse krachten?

Ik noem maar wat.

Misschien kunnen we eens een voorbereidende onderzoekscommissie naar Griekenland uitsturen, daar hebben de 'onderdanen' bij herhaling hun Duitse Koningshuis, dat verwant was met het onze, zoveel keer naar huis gestuurd, tot ze tenslotte definitief succes boekten.

Peace 4 november 2004 18:30

In eerste instantie kunnen wij met ons allen steeds luider gaan roepen dat wij het Koningshuis kwijt willen.
Indien het Koningshuis een beetje fantsoen heeft zullen ze dat signaal begrijpen en vrijwillig eieren voor hun geld kiezen.

Indien ze de signalen echter niet begrijpen en niet uit hun eigen opstappen moet hun duidelijk gemaakt worden dat er in een democratie geen plaats meer is voor sprookjesfiguren. Vlaanderen moet onafhankelijk worden en in de nieuwe Vlaamse grondwet wordt het Koningsschap niet meer opgenomen.
Op deze wijze wordt het Koninkrijk vanzelf beeindigd. Misschien kunnen de Walen de Koning dan adopteren en het Koninkrijk Wallonië uitroepen. In elk geval zal het dan spek met bonen worden inplaats van kaviaar met kreeft.

Wat mij betreft is het tijd voor hun ne C4 te geven. Tenminste als ze ooit sociale lasten betaald hebben.

Flippend Rund 4 november 2004 18:35

Er zijn nog teveel mensen die pro koning zijn :-(

Het afschaffen van het koningshuis zou meer verdeeldheid en miserie veroorzaken dan het koningshuis waard is.

basil 4 november 2004 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Er zijn nog teveel mensen die pro koning zijn :-(

Het afschaffen van het koningshuis zou meer verdeeldheid en miserie veroorzaken dan het koningshuis waard is.

Inderdaad, nog een generatie wachten en ze vinden niemand meer om "Vive le roi!" te gaan roepen.
Ik vraag me wel af hoe die idioten en hun afstammelingen de kost gaan verdienen als minderbegaafden...;-)

snoodaard 4 november 2004 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basil
Ik vraag me wel af hoe die idioten en hun afstammelingen de kost gaan verdienen als minderbegaafden...;-)

ik lig daar niet wakker van hoor.

Knuppel 4 november 2004 19:27

Een referendum.

Alleen zullen de Walen de uitslag niet aanvaarden.

Voor wie dacht dat het koningshuis nog altijd te populair is nog eens dit:

Citaat:

Populariteit koningshuis krijgt knauw

Van onze redacteur BRUSSEL

Het vertrouwen in politie en gerecht blijft groeien. Dat blijkt uit de Vlaamse Regionale Indicatoren die donderdag worden voorgesteld. Het vertrouwen in het koningshuis krijgt echter een klap.
NA de Witte Mars van oktober 1996 stortte het vertrouwen van de Vlaming in politie en gerecht als een kaartenhuisje in mekaar. Boezemden politie en rijkswacht in 1996 bijna de helft van de Vlamingen nog veel vertrouwen in, dan zakte dat percentage in 1998 naar een dieptepunt met 27,7 procent. Hetzelfde met het gerecht: van bijna 20 procent daalde het aantal Vlamingen met veel vertrouwen in het gerecht naar 13 procent in 1998. Misschien door de politiehervorming, misschien door het gevoel dat politie en gerecht toch ook niet zo slecht bezig zijn: maar beide kwamen terug. Die evolutie zette ook in 2002 door, zo blijkt nu. Het vertouwen in de politie zit bijna op het niveau van 1996. Het gerecht zit daar al over.
Opvallend is hoe de populariteit van de koning een knauw krijgt. Van 51 procent in 2000 naar 39,6 in 2002 - al blijkt uit de hele statistiek dat 2000 misschien eerder een uitschieter was, dankzij het huwelijk van prins Filip in december 1999. De Vlaamse politiek en de Vlaamse administratie komen niet zo slecht uit deze studie, de Belgische politiek iets minder. Opvallend is ook dat de vakbonden weer meer vertrouwen genieten. Zelfs de pers is over haar dieptepunt heen. Maar de absolute topper blijft - en zijn voorsprong wordt steeds groter - het onderwijs. Dat laatste bleek onlangs ook uit een studie van de KU Leuven (DS 30 maart). In die studie genoot het onderwijs meer vertrouwen dan de huisvuilophaling, de Post en de VRT.
Uit 'De Standaard' van 26 april 2004

AVV 4 november 2004 20:25

Als dieje sul van ne Filip op deze manier verder gaat : nl geval Morel, zal hij er zelf voor zorgen dat hij sneller als ie zelf denkt z'n biezen kan pakken.

Ik ben ervan overtuigd dat hij met zijn stomme toer, veel Vlamingen tegen zich in het harnas gejaagd heeft.

De beste manier om van het circus van Laken af te komen is zich al een tijdje aan het manifesteren nl. de steeds groter wordende kloof tssn Noord en Zuid

Als de Walen zo blijven doorgaan, gaat de meest verdraagzame Vlaming zich straks tegen de untaire staat uit spreken.

Vlaanderen onafhankelijk en t'is gedaan met koningske spelen voor de saksen Coburgs.

Voor de duizend bubjes : jullie hebben dan een koning, koningin, prinsjes en princesjes
hélemaal voor jullie alleen.

Distel 4 november 2004 20:37

Een referendum, zonder twijfel.

Rr00ttt 4 november 2004 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Mag ik eens vragen aan alle geïnteresseerden die van het koningshuis afwillen - en dat schijnen er zelfs in vlaanderen veel te zijn -hoe ze dat in de praktijk geregeld zien?

Bij de onafhankelijkheid van vlaanderen natuurlijk :)

De schoofzak 4 november 2004 21:54

Het is toch klaar als een klontje dat de start van 't spel gegeven zal worden door een regeringskrisis.
Wellicht na een verkiezingsuitslag die nog meer zal accentueren dat er een verschil is tussen Vlaanderen en Wallonië; dat er geen regering mogelijk is, bv. omdat de Walen niet zus of niet zo willen.
De krisis wordt dan hardnekkiger: nieuwe verkiezingen moeten uitgeschreven worden ... en ...

dan komen er grondwetswijzigingen ...

zelfs al is dat een zware procedure, doch noodzakelijk op dat ogenblik om enig regeringswerk mogelijk te maken via dermate ruime bevoegdheidsuitbreiding voor de deelstaten dat b. verschrompelt tot protokol.

De hoogste adel van Laeken wordt met pensioen gestuurd (als ze boven 65 zijn) of krijgt een werkloosheidsvergoeding in afwachting dat ze werk aangeboden krijgen van bewonderaars die niet teveel eisen stellen op het vlak van talenkennis en IQ.

Geertje 4 november 2004 22:15

Aanbieden op de vrije markt : wie het meeste biedt krijgt de ton waspoeder en gratis krijg je er een koningshuis bij.

Sam 4 november 2004 23:50

Liever ons geld opgesoupeerd zien aan een monument/gebouw/standbeeld door een president, dan eindeloos op de Lakense rekeningen te storten. In ieder geval kom je even duur uit., maar heb er zeer van in het hart als ik zie hoe die vlaming-haters (lees: profiteurs der waals ras) het geld verbrassen. Terwijl zei net een grote inspanning zouden moeten doen in Congo i.p.v de Vlamingen. Of zijn we de 10.000.000 vermoorden al vergeten door witbaardje Leopold II ?

[size=5]Volgens historici was deze man nog erger dan dictator Hitler.

Wees trots om Belg te zijn, ahum!...
[/size]

Geertje 5 november 2004 11:18

Een oplossing zoals in het buitenland.

Daar kan je op je belastingformulier invullen voor wie een deel van de belasting gaat. Nu kan je bvb. een kruisje zetten dat je een deel van je belasting naar de Protestantse kerk gaat.

In België kunnen we dit ook invoeren. Bvb. een kruisje zetten : wilt u geld geven aan het Koningshuis.

Westland New Post 5 november 2004 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Een oplossing zoals in het buitenland.

Daar kan je op je belastingformulier invullen voor wie een deel van de belasting gaat. Nu kan je bvb. een kruisje zetten dat je een deel van je belasting naar de Protestantse kerk gaat.

In België kunnen we dit ook invoeren. Bvb. een kruisje zetten : wilt u geld geven aan het Koningshuis.

Het koningshuis kan na de onafhankelijkheid kiezen tussen 2 keuzes: La valise ou la cerceuil!!!!!!

albino 5 november 2004 13:46

Na de onafhankelijkheid ...
Je zegt het.

Wanneer de varkentjes vleugeltjes krijgen. :lol:

ICE-MAN 5 november 2004 14:04

Dat "prins fluppen" zo arrogant doet tegen een verkozene van het volk maakt deel uit van het grote "master-plan" om te ontsnappen aan het koningschap !

de fluppen heeft na zovéél jaar eindelijk ingezien dat al die koningshuizen door incest en inteelt wreed neig bergaf aan 't boeren zijn, en door al die inteelt van de adelijken onder mekaar lopen er dus aardig wat "randdebielen" rond in de koninklijke entourage......(cfr zijn eigen en zijn eigen broer) en dat wil den brave (rijke) sukkelaar zijn eigen kinderen niet aandoen !!!!!! dus moet hij ervoor zorgen dat hij en de zijnen zéér onsympathiek overkomen teneinde het koningshuis te laten springen en zodoende aan de fysiek zéér zware en levenslange taak van koning te kunnen ontsnappen en een normaal leven te gaan leiden....

iedere handelsmissie die hem de kans geeft om zijn doel na te streven zal hij vanaf nu dus zéér bewust benutten............. ja,ja hij is goed bezig de monseigneur....... hij heeft al een stuk of zes miljoen vlamingen de bomen in gejaagd..... nu de rest nog "et voil�*"........ opdracht vervuld ! de resultaten zullen zich openbaren bij de volgende verkiezingen !!!!! succes verzekerd !!:-D

berre 6 november 2004 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Dat "prins fluppen" zo arrogant doet tegen een verkozene van het volk maakt deel uit van het grote "master-plan" om te ontsnappen aan het koningschap !

indd, hij werkt aan zijn eigen ondergang :-).

Hans1 6 november 2004 19:55

Er werkt hier niemand zo goed aan hun eigen ondergang als de Vlaams-nationalisten de laatste tijd.;-)

Vlaamse Leeuw 6 november 2004 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Er werkt hier niemand zo goed aan hun eigen ondergang als de Vlaams-nationalisten de laatste tijd.;-)

Het is daarmee zeker dat als je een deftige discussie wilt opstarten en o.a. op jouw berichten antwoord, je nooit een bericht terugkrijgt.

benji 6 november 2004 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2

Referendum?
Volksopstand?
Coup?
Wachten op een score van het Blok boven de vijftig percent?
Massale emigratie uit protest?
Bundeling van de republikeinse krachten?

Ik noem maar wat.

Misschien kunnen we eens een voorbereidende onderzoekscommissie naar Griekenland uitsturen, daar hebben de 'onderdanen' bij herhaling hun Duitse Koningshuis, dat verwant was met het onze, zoveel keer naar huis gestuurd, tot ze tenslotte definitief succes boekten.

"Ik ontwaak heus niet elke morgen met de gedachte : 'Hoe kan ik België doen barsten?' Maar ik weiger wel een onredelijke prijs te blijven betalen om dit België tegen alle redelijkheid in bijeen te houden. Ik vertik het nog iets toe te geven aan onze zuiderburen. Eigenlijk zouden we met de Tsjechische ex-president Vaclav Havel moeten praten. Die zou ons kunnen vertellen hoe de rustige en vreedzame scheiding tussen Tsjechië en Slowakije is verlopen. Beide landen tellen minder inwoners dan Vlaanderen, zijn vandaag volwaardig lid van de Europese Unie en niemand doet lastig over die scheiding van enkele jaren geleden."

Hugo Coveliers, in Dag Allemaal, [28/9/2004]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be