![]() |
"Het enige wat van een mens overblijft is - denk ik - liefde"
|
Moneyquote die op heel veel terreinen toepasbaar is:
Citaat:
|
Ja het is hier ook binnengedrongen.
Het was sterker dan mezelf. Alsof ik er iets mee moest doen en mijn vader moest contacteren nu het nog kan. |
Tja, vader en zoon, dat is een heel moeilijk punt.
Ik moet mijn vader nog altijd begraven. Toen hij stierf heeft mij dat niks gedaan. Toch leeft hij nog steeds in mij voort...als een probleem. Liefde is er nooit geweest....wel heel diep verborgen. Het probleem van de zieke vader staat ook in een boek van Maarten 't Hart beschreven: De aansprekers geheten. |
Citaat:
Ik denk dat zijn dood mij wel zou treffen, maar ik ben me te bewust geworden. Ik weet niet of ik spijt zou hebben of ik contact vermeed door een breuk. |
Citaat:
Citaat:
Maar mijn vader had de gewoonte mij altijd weer te vernederen, en ik vreesde dat hij dat zelfs op zijn sterfbed nog zou doen. |
Meditatie is superieur tegenover liefde. Uit meditatie groeit mededogen. Liefde is een tijdverdrijf voor geliefden die elkaar de ene dag haten en de andere dag weer liefhebben. Net zoals een verkeerslicht.
|
Het meest wezenlijke tussen vader en zoon is niet zozeer de liefde, maar de geest van het denken en begrijpen van elkander.
|
Hoe weet die vuile moordenaar nu wat liefde is,
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be