![]() |
N-VA privatizeert zelfs de mizerie van anderen
Primeur voor België: Antwerpen privatiseert daklozencentrum
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160929_02493370 Zelfs de mizerie van anderen moet blijkbaar worden gekommersializeerd in de Heilige Vrije Markt. Hoe een bedrijf zonder belastingsgeld winst kan halen uit mensen die niks hebben is een raadsel. Als een privébedrijf daarvoor belastingsgeld krijgt, dan kan het werk evengoed en zelfs beter door een nonprofit-organizatie worden gedaan die geen winstmotief heeft. De veronderstelling dat privébedrijven het altijd beter doen dan de publieke sektor is een pretentieus dogma dat niet op feiten is gebazeerd. |
Das weer een extra CEO zwembad. Geen nood, men zal wel op dienstverlening voor de armen sparen. Laten de vooral geen empathie tonen.
|
Citaat:
|
Je kan het toch maar proberen en evalueren.
Genoeg altruïstische personen met ondernemerszin die hier hun kans kunnen wagen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ligt volledig in lijn met enige fascisme gedachten. |
Citaat:
|
Citaat:
Feiten zijn gewoon feiten. Statutairen zijn nu eenmaal veel te duur. |
Citaat:
Maar of het beter, efficiënter, .... is - zowel voor de gevangenen als voor de belastingbetaler, dat is nog af te wachten. . |
Citaat:
|
idem
|
Citaat:
Oké de mensen op het terrein doen het gratis, maar of de zuilen er geen brood in zien is een ander paar mouwen... |
Geld verdienen op de daklozen/psychiatrisch patienten. Degoutanter dan dit wordt het niet. Leve het kapitalisme!
|
Citaat:
Goe bezig. |
Citaat:
|
Citaat:
Nou ja, ik heb dan ook een snor... Maar weet je, je zit verkeerd hoor. Want het oprichten van heel grote staatsondernemingen was iets typisch voor het fascisme. Volkswagen bijvoorbeeld was bij zijn oprichting een staatsonderneming. |
Citaat:
Via de subsidie die de stad toekent op basis van een contract. Verweet jij destijds de hotelier die inging op een aanbod van de staat om vluchtelingen te herbergen en te voeden in zijn hotel ? Ik ben ambtenaar geweest, en ik weet het: de privé zal het altijd beter doen, alleen is het zo dat sommige dingen democratisch gesproken toch door de staat in handen gehouden moeten worden. En dan hebben we het over (niet exhaustief in dit draadje zo uit mijn polsje) de kernen van justitie, politie, militie, fiscaliteit en vooral: regulering van veel zaken en controle daarop. Je kan voorbeelden van "eenmalige accidenten" aanhalen uit de privé, maar daar tegenover kan je een veelvoud van soortgelijke accidenten zetten uit de publieke sector. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be