![]() |
Alternatieven voor vloeken
De kinderen en ik hebben afgesproken om het vloeken af te leren. Maar hoe kunnen we op een beleefde manier lucht geven aan onze ergernis? Iemand voorstellen?
|
Je kan zeggen 'sterfhuisconstructie' in plaats van 'g********e'
|
Citaat:
|
Citaat:
voil�* opgelost. ;-) |
Pontifex!
|
Boeren lijkt me wel op z'n plaats. Of scheten laten. En als dat net niet lukt iets aan diggelen kloppen.
|
In plaats van vloeken kan je gewoon fluimen, van die grote fluimen met klodders er in.
|
Citaat:
Kinderen zeggen nu wel eens "shit". Dat is geen vloek. Ik veronderstel dus dat je bedoelt dat we moeten trachten een beetje beleefd (je gebruikt zelf dat woord) te blijven. En dat hangt nogal flink af van de sociale omstandigheden. Een krachtterm in de veiligheid van het huishouden, in de klas, op een sportveld, op een speelplaats .... de boodschap en de verpakking variêren wel eens. En we gebruiken krachttermen om iets menselijks: om stoom af te laten. Het loont de moeite om daarover na te denken. Maar eerst moet ge goed gegeten hebben. Mijn heksie perfeksie roept .... . |
Ik heb een kroostrijk gezin gekend, lang geleden, waar de kinderen bij onderlinge onenigheid (soms) mekaar een hand gaven en beiden zegden "wij hebben ambras".
Ik weet niet of je dat lang kan volhouden. De stoom ... Ik vind het allerbelangrijkste in de opvoeding dat ze te weten komen waar/wanneer/hoe/... ze iets meer mogen en waar ze dat zeker niet mogen. . |
Citaat:
|
Opkroppen is altijd het beste. Dat is de Belgische manier.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga even met die 504 geit wandelen se |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan zeggen 'gebruikt washandje' in plaats van 'slet'.
|
of in plaats van 'godverdomme' zeg je 'Entiteit-waar-ik-niet-in-geloof-verzwak-mijn-mentale-capaciteiten'.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be