Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Meer naaktstranden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235111)

bartelx 2 oktober 2016 13:55

Meer naaktstranden

Citaat:

Als het regent in Parijs, dan druppelt het volgens het spreekwoord in Brussel. De Federatie van het Belgische Naturisme (FBN) wil het Parijse voorstel voor een naturistenpark nabij de stad aangrijpen om ook in Brussel het naturisme opnieuw op de agenda te zetten.

‘Uiteraard zijn wij vragende partij voor een naturistenzone in de hoofdstad’, klinkt het bij voorzitter Max Vangossum. Naast de 7.600 leden van de FBN, zijn er nog duizenden andere naturisten in België.
‘Een groot deel van hen trekt naar het naakstrand van Bredene of de grens over richting Cadzand. Zelf huren wij voor onze leden een tweetal keer per jaar het zwemparadijs Oceade af. Daarnaast organiseren wij ook naaktbowling. Een naturistenzone in het Zoniënwoud zou echter geweldig zijn’, klinkt het bij Vangossum.
Dat Brussel op korte termijn zo’n zone krijgt acht Vangossum echter weinig waarschijnlijk. ‘Het zou fantastisch zijn natuurlijk, maar ik maak me weinig illusies. De affaire-Dutroux heeft ons in vergelijking met onze buurlanden twintig jaar terug in de tijd geslingerd.’

Vangossum wijst erop dat er in ons land nog altijd veel onbegrip voor naturisme is. En ook in de politieke wereld lijkt niemand zijn nek te durven uitsteken voor de naturistische zaak. ‘Hoewel het naaktstrand in Bredene nu al vijftien jaar een pak volk trekt en vaak te klein is, zijn er nauwelijks locaties voor naaktrecreatie bijgekomen.’

Een uitbreiding van het naaktstrand in Bredene is ook niet onmiddellijk een optie. Volgens Jacques Deroo, de SP.A-schepen die vijftien jaar geleden het initiatief voor het naaktstrand nam, ligt De Haan dwars.
‘Wij denken er wel eens aan om ons naaktstrand uit te breiden, maar dat kan enkel richting De Haan. De duinen tussen Bredene en De Haan zijn afgesloten, daar ligt het golfterrein. Over de golfbreker op het strand zou je wel kunnen uitbreiden, maar daar wil De Haan niets van weten. Het strookt niet met hun imago als familiebadplaats. Nochtans is het nog 1,7 kilometer naar Vosseslag en 3 kilometer naar het centrum van De Haan’, klonk het voorbije zomer in de Krant van West-Vlaanderen.

Bron : DS - 27/09/2016
>> http://www.standaard.be/cnt/dmf20160927_02488647

Een duidelijk pleidooi van de FBN voorzitter om nu eens ernstig werk te maken van meer openbare naaktgelegenheden in België/Vlaanderen. Het georganiseerde naturisme steekt hiermee de hand uit naar de duizenden naaktrecreanten en naturistische vakantiegangers.

Naaktstrand Bredene is overbezet. Teveel behoefte op een te kleine ruimte. Toeristische troeven gaan verloren omdat naaktrecreanten de grens overtrekken. In Nederland en Frankrijk boomt de naaktrecreatie.

Aan de Westkust en de Oostkust, en op binnenwateren, zijn er in Vlaanderen zeker nog mogelijkheden. De positieve ervaring met Bredene is er. FBN roept op om er werk van te maken.

Wanneer gaat de politiek mee?

orfeus5412 2 oktober 2016 14:02

De politiek zal nooit meegaan Bartelx, ze zullen het alleen maar "gedogen" her en der.

Patrick M. 4 oktober 2016 14:54

1 Bijlage(n)
Als een moslima naar een naakstrand gaat mag zij dan haar hoofddoek aanhouden?
Of moet het een boerka zijn?

Zeus 4 oktober 2016 17:11

Waarom zou je veredelde potloodventers willen aantrekken? Verlept klootjesvolk dat samenhokt op goedkope campings en hoogstens de pilsnerverkoop in de plaatselijke Aldi doet exploderen.

Patrick M. 5 oktober 2016 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8254343)
Waarom zou je veredelde potloodventers willen aantrekken? Verlept klootjesvolk dat samenhokt op goedkope campings en hoogstens de pilsnerverkoop in de plaatselijke Aldi doet exploderen.

Iedereen zijn of haar hobby.

Johan Bollen 5 oktober 2016 17:29

Als je niet naar een boerkinistrand wil moet je naar een naaktstrand tegenwoordig. Ik schat dat er meer en meer van zullen zijn dan zeker?

DewareJakob 5 oktober 2016 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8254343)

Kwam uw vriendin Alexandra Coolen niet uit een naturistengezin?
Trouwens, uw invulling van naturisme loopt opvallend gelijk met de manier waarop moslimmannen westers geklede vrouwen zien.

De schoofzak 5 oktober 2016 21:47

Alle stranden moeten vrij worden.
Niet verplicht nudist, niet verplicht gekleed, gewoon vrij.

Voorbehouden stranden enkel voor die mensen die er seksuele activiteiten willen ontplooien.
Poepen in de natuur: dat is een basisrecht. Iedereen moet binnen aanvaardbare afstandsgrenzen een natuurgebied(je) kunnen vinden om zich grondig te ontspannen.

.

Universalia 6 oktober 2016 06:16

Er gaat wel een héle groep enorm blij met zijn met dat soort van verderfelijke oorden en dat zijn zij die met bootjes en met het 'Paard van Troje' ons land en de EU overspoelen.

Zo zie je maar ... :roll: :rofl: :roll:

Zeus 6 oktober 2016 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8255335)
Kwam uw vriendin Alexandra Coolen niet uit een naturistengezin?

Que?

Als je denkt dat ik mij ooit positief heb uitgelaten over een donkerbruine pro-lifer, heb je de verkeerde voor.

Gamla 7 oktober 2016 03:29

Alexandra kon altijd op mijn stem rekenen. Ik wist haar nieuwsbrief "Peper & Zout" best te waarderen.
Ze had indertijd meer van haar oren moeten maken.

Naaktlopen moet je in de badkamer doen. Aan dergelijke types die privileges eisen heb ik een hekel.

De schoofzak 7 oktober 2016 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8256186)
Alexandra kon altijd op mijn stem rekenen. Ik wist haar nieuwsbrief "Peper & Zout" best te waarderen.
Ze had indertijd meer van haar oren moeten maken.

Naaktlopen moet je in de badkamer doen. Aan dergelijke types die privileges eisen heb ik een hekel.

Typisch kaloot: u moeien met anderen hun leven.

.

Zucht 7 oktober 2016 09:46

Beter zo ?

Gamla 7 oktober 2016 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8256327)
Typisch kaloot: u moeien met anderen hun leven.

.

Je vindt dus dat er nog meer strand ontoegankelijk moet worden gemaakt voor normale mensen die een namiddag aan het strand willen doorbrengen.
Noem me overigens gerust een kaloot. In het huidige politiek correcte bestel vind ik dat best.

Het Verzet 7 oktober 2016 10:53

Who cares. 't strand in voor marginalen.

De schoofzak 8 oktober 2016 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8256365)
Je vindt dus dat er nog meer strand ontoegankelijk moet worden gemaakt voor normale mensen die een namiddag aan het strand willen doorbrengen.
Noem me overigens gerust een kaloot. In het huidige politiek correcte bestel vind ik dat best.

Dat is het argument van de moslims die een bourkini willen dragen.
Je zit in het juiste gezelschap.

.

DewareJakob 9 oktober 2016 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8257682)
Dat is het argument van de moslims die een bourkini willen dragen.
Je zit in het juiste gezelschap.

.

Zoals ik al opmerkte.
Zo zie je hoe kort de VB-opvatting en die van de Islam bij mekaar liggen.

De schoofzak 9 oktober 2016 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8256365)

Om verder te gaan: dat was ook het argument tegen het gewone badpak destijds;
en dan even later tegen de bikini,
en dan even later tegen de monokini.

Waar leg jij de grens ? En op basis van welk argument precies die grens ?

.

Patrick M. 9 oktober 2016 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8258117)

.

Ik zie graag borsten dus voor mij de monokini.

Gipsy 9 oktober 2016 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8258117)

.

Naturisme valt daarbuiten. Probleem is natuurlijk dat het in Belgie zeer moeilijk is ruimtes te vinden opdat de enen aan de anderen geen aanstoot kunnen nemen. Op amper 60 km kust is dat bijna onmogelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be