![]() |
België/Nederland/Vlaanderen of nog één die niet kan tegen kritiek op zijn landje …
Het valt me op dat de Nederlanders hier op het forum zich steeds meer de privilegie toe-eigenen van België te komen belachelijk maken , het af te breken en de Vlaamsnationalisten steunen . Ze zijn als het ware Partners in Crime geworden . Echter ; wanneer men dan eens wat commentaar geeft op Nederland , olala , dan zijn ze in hun gat gebeten . In Nederland blijkt het toch allemaal zoveel beter te gaan . Want wanneer je zegt dat ze daar de politieke moorden aan elkaar breien , 2 op goe 2.5 jaar , dan krijg je toegesmeten dat het in België minstens even er is (Lahaut en Cools) , 2 op 30 jaar . Een serieus verschil alles bij elkaar bekeken . België zou een onstabiele politeik hebben . Tja , we kunnen moeilijk anders stellen , maar mensen uit het land waar de mensen als konijnen naar een lichtbak staren naar een snobistische ‘relnicht’ , die dan massaal gaan volgen , waar de politiek voorstelt om de toiletten uit de treinen te halen die in piekuren rijden wegens tijd en geldbesparende maatregelen , die zouden beter opletten wat ze zeggen en in plaats van hier de boel te verzieken schoon schip gaan maken in eigen huis .
Bovendien blijkt België lelijk te zijn , vuil , vol criminelen , separatisten (waar ze dan wel mee meeheulen) , problemen met andere culturen te hebben , crisissen , kortom , het is slecht . En dat terwijl Nederland een heilig huisje is waar alles goed gaat . Ze breken je land af en je moet zwijgen of anders ben je "Nog een die niet tegen kritiek kan op zijn heilige landje, zeker niet als het van een Nederlander komt. “ [font=Verdana]Toeval of niet , tonnen kritiek moet je als Belg van Hollandse internettoeristen slikken op België maar als je eventjes hen met de vinger wijst , eventjes de minpuntjes op het grote Nederland wijst , olala , dan zijn ze in hun gat gebeten . Wie kan er dan niet tegen kritiek op zijn heilig landje ??? [/font] [font=Verdana][/font] [font=Verdana]Het is dus duidelijk : Belgen en Nederlanders kunnen niet echt samenleven . Nog een geluk dat we ons in 1830 hebben kunnen verlossen .[/font] |
Hoe reageer jij als iemand tegen je Heilige Huisje België schopt? Hypocriet!
|
Ik kom anders meer in contact met Nederlanders dan met franstaligen.
|
:lol: Die spiegel die ik je voorhield heeft zijn effect blijkbaar niet gemist! Dat is even schrikken, hè. Er moet zelfs een nieuw forum voor worden opgericht, waarin nog maar eens de zaken goedgepraat worden.
Jongen, zoals ik al zo vaak heb gezegd hier, vind ik niet dat Nederland een land is waar alles goed gaat. Nederland is geen paradijs, België ook niet. Als ik zeg dat Nederland afglijdt, geef ik nogmaals aan dat het op bepaalde terreinen niet goed gaat. Het zielige is, dat jij en je vrienden niet eens die realiteit in België onder ogen durven zien. Je durft amper in de spiegel te kijken die ik en anderen jullie voorhouden en je wil gewoon niet geloven wat je ziet. Blijkbaar hang je zó sterk aan België, dat je de vlekjes erop niet kunt verdragen, en zelfs al worden ze steeds groter, je blijft ze ontkennen of je kijkt weg. Uiteindelijk ga je dan waarschijnlijk geloven in een droomwereld waarin alles goed gaat en België het paradijs in het centrum van de wereld is. Als jij het leuk vindt om die droomwereld te geloven, prima natuurlijk, maar verwacht niet dat anderen die wel de realiteit onder ogen durven zien, je daarin gaan volgen. |
Citaat:
|
Bon , jullie mogen jullie land dus wel verdedigen , ik niet . Wie is er dan de hypocriet ? Er zijn 'vlekjes' op België . maar ik zier er evenveel op Nederland . Jammer genoeg blijken jullie wel alles in België te willen afkraken maar zien jullie de realiteit in je eigen landje maar niet onder ogen . Wie surft er naar een buitenlands forum om aldaar in een droomwereldje te gaan een ander zijn land aanvallen ?
Wanneer ik eventjes commentaar geef op Nederland wordt snel snel geroepen dat Nederland nog maar aan het afglijden is terwijl je in de media dagelijks berichten te horne krijgt hoe slecht het daar wel is . Je durft nauwelijks te erkennen dat ook Nederland grote problemen heeft . nee , alles is in belgië toch zoveel slechter . Wie durft er dan de realiteit niet onder ogen zien ?! Het vliegertje van het sterke aanhankelijk zijn aan het landje gaat blijkbaar bij jullie ook op . En ja , er was een appart toppic voor nodig daar ik het niet nodig vond in een topic over Luxemburg en België die zaak te bediscussieren . Kwestie van het afleiden van de discussies wat te beperken . Ik verwacht niemand mij te volgen , en zeker jullie hier niet , waar haal je t vandaan ? Heb anders trouwens een hekel aan nalopers zoals het hier ervan bulkt op dit forum . En het is blijkbaar wederzijds . Het topicje laat jullie ook niet los hé . Zo in jullie gat gebeten omdat er eens een Belgje durft tegen het Hollandse huisje schoppen ? |
Het valt alleszins wel op dat de Belgicisten zowat de enigen zijn die problemen hebben met de nederlanders.
|
Zoals Flaminganten de enigen blijken te zijn die problemen blijken te hebben met Franstaligen ...
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is daar nu verkeerd mee? Vlaanderen en Nederland zijn één, België is de vijand.
|
Citaat:
Lees goed hé: Flaminganten hebben geen probleem met "de Franstaligen", maar met [size=5]BELGIË[/size]. Niet "de Franstaligen" zijn onze politieke tegenstanders maar alle aanhangers van Belgie: dit kunnen dus zowel Vlamingen als Franstaligen zijn! Duidelijk? Of moet ik het nog eens uitleggen? |
Citaat:
|
België is ook op een corrupte onderdrukkende manier bij de Vlamingen mede ontstaan. Vlaanderen moest als economische en tevens bufferzone dienen om Belgiës bestaan te garanderen. De Vlaming die de revolutionistische zijde verkoos was laaggeschhoold (meestal ongeletterd, ze tekenden eventuele pro-Belgische petities met een kruisje) óf fanatiek katholiek (en die zagen dan de Nederlandse taal als een gevaarlijke protestants-calvinistische invloed).
Wat zeker ook een rol speelde was dat Willem van Oranje niet zo spreekvaardig was (ik vergelijk hem met George Bush, omdat hij te vlug naar grote woorden greep), alsook de economische crisis in Europa, de strenge winter, de mislukte oogsten en de hongersnood. Mensen waren terecht kwaad, alleen waren ze ook onwetend in Vlaanderen. Toentertijd was de elite in een stad als Antwerpen franstalig en daarbij moet ik geen tekeningetje maken. Het is dus logisch dat die ongeschoolde Vlaamse arbeider of zelfs werkloze gemakkelijk op te hitsen en te recruteren was; zolang men zich opstandig gedroeg. Het was de Franstalige elite die de revolutie begon, geen Vlaming (of die was fransgezind en katholiek) terwijl ze toekeken naar de tweede Beweging van "La muette de Portici" tijdens het stukje "Amour sacré de la Patrie". De echte, gewone werkende Vlaming kon toen geen opera betalen, maar was gemakkelijk te gebruiken als buffermanschappen. Nu ben ik akkoord dat de franstalige Belgen uit die tijd terecht in opstand kwamen, maar Vlaanderen moest Nederlands blijven. De Nederlander is in mijn ogen een waardige autochtoon en aanschouw ik amper als buitenlander. Cultureel verschil ik niet veel van hem. Maar ja, mensen moeten natuurlijk ook de begrippen Nederlander en Hollander uit elkaar kunnen houden, hé? Zo verschil ik bitter weinig van een Noord-Brabander qua denkwijze zowel als taalgebruik. Zoals Willem beweerde, was Vlaanderen nog niet gerecupereerd van diens culturele breuk en achterstand op Nederland. Het onderwijs had op die 15 jaar nog niet genoeg kracht gehad om effectief op de bevolking te werken. De Vlaming mét die passende beschaving hád het orangisme en tevens Groot-Nederlandisme (Vlaanderen en Nederland tot één Nederland -géén Dietsland- herleiden) een kans kunnen geven. Het spijtige is dat het Congres van Wenen Wallonië bij ons moest rekenen en een weg heeft gemaakt voor het belgicisme en ook het zinloze Heel-Nederlandisme (BeNeLux als één staat :( stel je voor, nog méér chaos) |
Citaat:
|
Vlamingen moeten zwijgen, België blijft bestaan. Hollanders moeten zeker zwijgen, die hebben hier niets te zoeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be