reservespeler |
14 oktober 2016 06:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
(Bericht 8261164)
Wat kost een kat? Als ge gene nagel hebt voor uw gat te krabben, wat zoude dan nog een extra kost in huis halen? Dat beest heeft meer nodig dan een kommeke rijst.
|
Wij hebben 17 katten.
Jaarlijks naar de dierenarts gaan met de hele bende kost ongeveer 400 euro.
Eten voor deze katten maken we zelf klaar, vlees (vooral kip) met brood en of pasta. Kost mij bijna niets omdat ik mijn diepvriezer vol heb zitten met vleesresten.
Brood drogen wij in de zomermaanden, als dat goed droog is, kan je dat gemakkelijk een jaar bewaren in emmers met een deksel op.
Onze katten blinken als een spiegel, een kat wordt bij ons gemakkelijk 16 tot 20 jaar (als ze niet onder een auto lopen).
Als dank krijgen wij dagelijks enkele muizen, soms een mol of een rat.
's morgens worden de katten uitgelaten, en 's avonds moeten ze binnen. Eens dat ze binnen zijn, krijgen ze eten.
PS: Er staat een kattenbak, ze doen echter zelden hun behoefte daarin, ze sparen dat steeds voor het dichte struikgewas rond ons domein.
De katten worden meestal bij ons afgezet door mensen die er teveel hebben.
Ons Liesje stond vorig jaar in een grote kartonnen doos voor onze deur.
De mensen van het Felixproject (werken we mee samen) zijn haar na een tijdje komen halen om haar steriel te maken en de eerste inentingen te geven. Het was een heel bang katje, nu loopt ze me overal achterna als ik op ons domein rondloop.
|