![]() |
Auto kopen : Benzine / Diesel / Hybride ?
Wat nu te kopen ?
een Benzine / Diesel of Hybride ? Diesel valt voor mij af wegen te weinig kilometers. Dus benzine of Hybride. Ben naar Toyota gaan zien, maar daar zit een CVT bak in. Is dat geen nadeel ? Joelt de motor niet als je gas geeft ? Krijg je premies bij bepaalde type's ? Iemand ervaring mee ? |
Nog ontbrekend:
-electrisch (op batterij) -electrisch op brandstofcel (op waterstof) -CNG (bifuel benzine-aardgas) -LPG (bifuel benzine-LPG) (wie vandaag nog schakelt heeft wslk nog nooit met een moderne automaat gereden) |
Citaat:
Ik rij te weinig voor CNG, Brandstofcel en LPG. Elektrisch... geen zijn om constant op zoek te zijn naar een stopcontact. |
Citaat:
Maar als je relatief weinig rijdt hoef je ook niet te zoeken naar een stopcontact. En als je nog minder rijdt is een kleine benzine wslk nog het gunstigste. |
op dit moment zou ik nog voor benzine gaan.
|
Citaat:
|
Die Toyota's zijn wel enigszins aantrekkelijk.
Ik ben een overtuigde automaat-rijder, maar zo'n CVT zie ik niet zitten. |
Citaat:
En neen, ik neem het vliegtuig niet. |
Die Toyotas rijden best goed.
Nog geen klachten over gehoord of gehad bij familieleden die ermee rondtuffen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/auto/niss...al-100911.html |
Als je zuiver naar de prijs kijkt moet je geen diesel kopen, maar als het je niks uitmaakt om 1000 euro meer te betalen is een dikke (>2 liter) moderne biturbodiesel toch de max om mee te rijden. :-)
|
Citaat:
Zeg maar 2000 € en de rest per jaar... en dat voor een kleine middenklasser. Citaat:
|
Citaat:
Rest dus nog benzine. (moest ik in de markt zijn voor een nieuwe wagen, zou ik persoonlijk wel eens naar volledig elektrisch kijken en de nieuwe renault Zoe overwegen - rijbereik is uitgebreid tot +400 km, 5000 euro premie van de Vlaamse overheid, geen BIV en geen taks tot 2020) |
Citaat:
Maar ook de Fransen zitten niet stil, nu met 41 kWh en dat voor een nog redelijke prijs. Renault zal daar wel kunnen profiteren met de nauwe samenwerking met Nissan. Vlaamse premie van 4000 € (2017) meegerekend heb je dan voor 22-24 k een E-wagen die *tot 200-300 km reel kan halen naargelang snelheid. Ruim voldoende voor zakdoek Belgie. *Autonomie kan men zelf laten berekenen op de Franse website van Renault: https://www.renault.fr/vehicules/veh...iques/zoe.html *Rijbereik zakt wel héél snel bij snelwegsnelheden boven 90 kmh, dit te wijten aan de zeer zwakke aerodynamische CW-waarde van 0,35 voor een E-wagen. Ook de S*CX zal zwak zijn. Bij korte/hoge stadsauto´s laat zich geen goede CW realiseren. Ook de Franse fora valt dat op: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar eerlijk gezegd kan dat prijsverschil mij geen bal schelen. Ik koop niet om de paar jaar een nieuwe auto en dan koop ik liever mijn goesting dan op 1000 euro te beknibbelen en mij het de komende 100,000 km te beklagen. :-D |
Citaat:
Een Renault Zoe kan in 1h45 tot 80 % van zijn capaciteit terug bijladen, een eetpauze is dus al voldoende. Met de tripplanner zoekt de Zoe de best geschikte (snel)laadpaal, europawijd keuze uit 80.000... (bron: www ) Opladen-betalen kan ook via smartphone-app (gewoon inpluggen en gaan eten, simpel niet?) Citaat:
Sure, het zal andersom zijn, ik hoor vooral dieselrijders klagen en zeuren over hun sjoemeldiesels en duurder onderhoud, en die korte stukken rijden hebben vooral meer pannes te beklagen, naast een sterk gestegen verbruik in de winter. Ook bron VAB. ;-) |
Citaat:
En dan die prijzen, 22 tot 24K voor een Zoé die ongeveer even groot is als een Ford Ká, maar wel bijna 2,5 keer duurder is. Je moet wel heel gek zijn. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Euh, en ook dat kan je natuurlijk geen fluit schelen, ik weet het. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be