Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Elisabeth ........ 2500 euro per dag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235248)

daiwa 14 oktober 2016 00:32

Elisabeth ........ 2500 euro per dag

Is dat de herziening van de dotaties aan die parasieten die N-VA beloofde?

http://www.gva.be/cnt/dmf20161012_02...0-euro-per-dag

fox 14 oktober 2016 07:56

Ja, het is de bedoeling dat enkel koning en troonopvolger nog een dotatie krijgen. Hoe je het ook draait of keert, we leven nog steeds in een monarchie. Dotaties compleet afschaffen is dus niet mogelijk zolang je de monarchie in stand houdt en aangezien de meerderheid van de bevolking nog steeds voorstander is van de monarchie, valt daar voorlopig niet veel aan te veranderen.

Boduo 14 oktober 2016 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8261675)
Ja, het is de bedoeling dat enkel koning en troonopvolger nog een dotatie krijgen. Hoe je het ook draait of keert, we leven nog steeds in een monarchie. Dotaties compleet afschaffen is dus niet mogelijk zolang je de monarchie in stand houdt en aangezien de meerderheid van de bevolking nog steeds voorstander is van de monarchie, valt daar voorlopig niet veel aan te veranderen.

Doordat Fabiola overleden is, kwam er jaarlijks een mooie som ter beschikking van...de regering (?).
Wat gebeurt er met die som geld ?

de vuile muilekoek 14 oktober 2016 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8261554)
Is dat de herziening van de dotaties aan die parasieten
Citaat:

die N-VA beloofde?

http://www.gva.be/cnt/dmf20161012_02...0-euro-per-dag

Snap je nu waarom ik mijn kaartje geruild heb ....

de vuile muilekoek 14 oktober 2016 08:04

Citaat:

Beschamende bedragen om publiek mee uit te pakken precies lachen met de simpelheid van de onderdanen ..... :belg::belg::belg:

fox 14 oktober 2016 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8261682)
Doordat Fabiola overleden is, kwam er jaarlijks een mooie som ter beschikking van...de regering (?).
Wat gebeurt er met die som geld ?

Een mooi bedrag :)

1 miljoen euro. Dat is begrotingsgewijs wisselgeld.

fox 14 oktober 2016 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8261688)
Beschamende bedragen om publiek mee uit te pakken precies lachen met de simpelheid van de onderdanen ..... :belg::belg::belg:

900K per jaar. 8 cent per inwoner

Witte Kaproen 14 oktober 2016 08:15

Citaat:

De laatste keer dat er een meerderheid was voor de monarchie was in 1950.
:roll:
Zou het niet tijd worden om die gegevens eens te toetsen aan hun huidige waarde.

Witte Kaproen 14 oktober 2016 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8261703)

Een hersenchirurg heeft natuurlijk

een veel makkelijkere taak dat onze "lintjesknippers".

De verloning van deze laatsten is dan ook veel hoger.

fox 14 oktober 2016 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8261713)
Een hersenchirurg heeft natuurlijk

een veel makkelijkere taak dat onze "lintjesknippers".

De verloning van deze laatsten is dan ook veel hoger.

Zoals gezegd, als dit land een monarchie wil dan moeten ze er ook voor betalen. Het is niet haar schuld dat ze uit de foef van Maltide gekomen is. De hoogte van verloning hangt trouwens niet enkel af van de "moeilijkheidsgraad" van het werk. Er is slechts 1 troonopvolger, er zijn meerdere hersenchirurgen. Vraag en aanbod speelt hier dus ook.

Boduo 14 oktober 2016 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8261703)

De minis. van financiën zou hierover wel meer duidelijkheid mogen verschaffen.
Waar is dat geld naartoe ???

:roll::roll::roll:

fox 14 oktober 2016 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8261718)
De minis. van financiën zou hierover wel meer duidelijkheid mogen verschaffen.
Waar is dat geld naartoe ???

:roll::roll::roll:

Dat kan je inkijken. Als de minister van financien zich moet bezig houden met elk miniscuul kostenpostje te overlopen in de pers, dan zijn we ver van huis hoor.

Je kan de begroting zelf nakijken hoor

http://www.begroting.be/NL/budgetOnl...%A9%202016.pdf

En dan kan je zelf de verschuivingen gaan bekijken. Good luck om alle miljoentjes hier en daar uit te vissen...

vrijzinnige 14 oktober 2016 08:32

Citaat:

Dat wij dat nog allemaal mogen mee maken !
Vlaamse nationalisten die trouw zweren aan de koning, hun onafhankelijk wens opbergen in de diepvries, en....de dotaties aan het koningshuis met hand en tand komen verdedigen via een openbaar forum !
Karel Dillen draait zich om in zijn graf :-) :-) :-) :-) :-)

fox 14 oktober 2016 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8261727)
Vlaamse nationalisten die trouw zweren aan de koning, hun onafhankelijk wens opbergen in de diepvries, en....de dotaties aan het koningshuis met hand en tand komen verdedigen via een openbaar forum !

Ik zweer helemaal geen trouw aan de koning. Ik ben een democraat en leg mij simpelweg neer bij de wil van de meerderheid. En de meerderheid van dit land staat achter een koningshuis. En zolang dat het geval is zal ik die dotaties verdedigen ja. Dat wel echter niet zeggen dat ik voorstander ben van de monarchie. Ik ijver voor het afschaffen van de monarchie, maar zolang dat niet het geval is, ga ik niet ijveren voor het afschaffen van de dotaties. Ik doe niet mee aan jaloeziedenken. Als dit land clowns wil hebben zoals Filip en Mathilde dan is dat maar zo. Als dit land liever heeft dat Filip en Mathilde ons land vertegenwoordigd in Japan, dan is dat maar zo. Betaal hen er dan ook voor.

vrijzinnige 14 oktober 2016 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8261684)
Snap je nu waarom ik mijn kaartje geruild heb ....

:-) :-) :-)

vrijzinnige 14 oktober 2016 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8261733)
Ik zweer helemaal geen trouw aan de koning. Ik ben een democraat en leg mij simpelweg neer bij de wil van de meerderheid. En de meerderheid van dit land staat achter een koningshuis. En zolang dat het geval is zal ik die dotaties verdedigen ja. Dat wel echter niet zeggen dat ik voorstander ben van de monarchie. Ik ijver voor het afschaffen van de monarchie, maar zolang dat niet het geval is, ga ik niet ijveren voor het afschaffen van de dotaties. Ik doe niet mee aan jaloeziedenken.

Ik heb nergens geschreven dat jij dat doet foxke, maar wel jouw idolen, waar jij zo hoog mee oploopt :-) :-) :-)

fox 14 oktober 2016 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8261740)
Ik heb nergens geschreven dat jij dat doet foxke, maar wel jouw idolen, waar jij zo hoog mee oploopt :-) :-) :-)

Ik heb geen idolen. Ik begrijp dus niet waar die onnozele opmerking weer vandaan komt. Van zodra de argumenten op zijn vind jij het nodig om het op de man te proberen spelen. Triestig en niet langer mijn tijd waard.

vrijzinnige 14 oktober 2016 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8261743)
Ik heb geen idolen. Ik begrijp dus niet waar die onnozele opmerking weer vandaan komt. Van zodra de argumenten op zijn vind jij het nodig om het op de man te proberen spelen. Triestig en niet langer mijn tijd waard.

Maw, weer een kiezer voor blanco :-) :-) :-)
Deze moeten stilaan de absolute meerderheid gaan behalen in Vlaanderen als ik de teleurgestelde Nieuwe Vreemdelingen Alliantie kiezers mag geloven !

Jay-P. 14 oktober 2016 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8261727)

Dat klinkt zoals Schadenfreude ala Panda.
Maar 'k zie inderdaad de humor van dit allemaal. Zo Belgisch!

PS vrijzinnige: en ik stem niet ongeldig! Ik stem gewoonweg niet.

fox 14 oktober 2016 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8261754)
Maw, weer een kiezer voor blanco :-) :-) :-)
Deze moeten stilaan de absolute meerderheid gaan behalen in Vlaanderen als ik de teleurgestelde Nieuwe Vreemdelingen Alliantie kiezers mag geloven !

Ook dit slaat nergens weer eens nergens op. Ik heb geen idolen, ik heb geen partij en ik besef dat geen enkele partij zijn programma kan doordrukken in een politiek versnipperd landschap. Jij maakt daarvan dat ik een blancostemmer ben.

Weet je wat dergelijk denken aantoont? Dat jij geen flauw idee hebt waar het over gaat in dit land. Niet erg, maar ga dan wat in koetjes en kalfjes lullen in plaats van hier wat de trol te komen spelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be