![]() |
Bruidegom weigert Schepen de hand te schudden bij zijn huwelijk.
Het gaat dan nog om iemand van waarschijnlijk derde generatie islamieten, iemand die op een arrogante toon zou zeggen dat hij hier "geboren en getogen" is, moest ge hem enige opmerking maken.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161015_02521021 |
Man in soepjurk weigert hand van schepen burgerlijke stand
Ze leren het nooit, onze cultuurverrijkers...
Een pittige boete zou hier passen wegens belediging van de lokale overheid onder het mom van "religieuze overtuiging" Citaat:
|
Ik zou dat stuk gespuis ook geen hand geven.
|
Ja, we weten het al, Wapper.
Dubbel. |
Citaat:
Ik ben benieuwd of dit seffens in het nieuws op VRT ook zoveel aandacht zal krijgen als Tremelo. |
Wat overigens vrij schandalig is, is dat gelovigen twee strepen voor hebben in de wet. Niet alleen mag je als niet-gelovige niet smadelijk lasteren over een geloof/god, gelovigen mogen wel niet-gelovigen beledigen onder het mom van vrijheid van religie (zie oa uitspraken over homo's). Hoe is dit precies te rijmen met het verbod op discriminatie in diezelfde wet?
|
Als die VLD-schepen dat incident aangrijpt om iets te forceren in het sossen-groen-blauwselcollege, dan lijkt het me een goede zaak te worden.
Anders is het een flop, en zij ook dan. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch is het nu helemaal anders. Ik wil het een en ander vermoorden. |
Arme Sofie.
Niemand heeft haar ooit iets geleerd over de islam. 'Dat zijn gewoon mensen zoals jij en ik', zeiden ze. En intussen wonen er 31.000 moslims in haar stad. |
Zou dat echt het eerste moslimkoppel zijn dat in Gent trouwt?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van hun religie was amper iets te merken. Naarmate hun aantal toeneemt worden ze kennelijk een stuk... religieuzer. Benieuwd hoe jouw vrijzinnig humanisme met die voortschrijdende islamisering zal omgaan. Voorlopig is het nog vingers in de oren en een liedje fluiten, maar dat wordt toch steeds moeilijker. Vraag maar aan Sofie. |
Citaat:
Ook ik ben benieuwd hoe mijn vrijzinnig humanisme zal evolueren. |
Citaat:
Ik bedoel, wekelijks is niet elke dag ofzo hé. |
Citaat:
Begrijp je die onzin? Leer eens zelfstandig nadenken. |
Citaat:
Hoe zit het met je kennis van de kinderbijbel? |
Ze had ook, omwille van het beledigen van een ambtenaar, kunnen weigeren om het huwelijk te voltrekken maar dat durfde ze waarschijnlijk niet aan.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be