Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Apache.be aangeklaagd door Dillen & Land Invest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235325)

strijkijzer 18 oktober 2016 19:11

Apache.be aangeklaagd door Dillen & Land Invest

Citaat:

Joeri Dillen, de voormalige Antwerpse kabinetschef van Bart De Wever (N-VA), eist 100.000 euro schadevergoeding van twee journalisten en van de verantwoordelijke uitgever van Apache. Bouwpromotor Land Invest eist van dezelfde mensen en van de hoofdredacteur 250.000 euro, plus de verwijdering van alle onze artikelen over het dossier rond de Tunnelplaats.

Lees meer: https://www.apache.be/2016/10/18/ex-...ro-van-apache/ © Apache
Citaat:

De dagvaardingen van de ex-kabinetschef van Bart De Wever en van Land Invest Group zijn meer dan een doorzichtige intimidatiepoging, ze leggen een hypotheek op het voortbestaan van een echt onafhankelijke nieuwsmedium in Vlaanderen

Lees meer: https://www.apache.be/2016/10/18/apache-moet-zwijgen/ © Apache
Onze grote democraat De Wever probeert de laatste vrije pers aan banden te leggen. Lees die artikels. Dat is toch geen laster en eerroof. Dat is één en één is twee. Hoe kunnen al die feiten nu in godsnaam anders geïnterpreteerd worden ? Waarom stemt de NV-A in godsnaam tegen de opheffing van de onschendbaarheid van een mogelijk corrupte PS'er ?
Moeten persdelicten trouwens niet meer voor het Hof van Assisen ?

Anitta 18 oktober 2016 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8265693)
Onze grote democraat De Wever probeert de laatste vrije pers aan banden te leggen. Lees die artikels. Dat is toch geen laster en eerroof. Dat is één en één is twee. Hoe kunnen al die feiten nu in godsnaam anders geïnterpreteerd worden ? Waarom stemt de NV-A in godsnaam tegen de opheffing van de onschendbaarheid van een mogelijk corrupte PS'er ?

hier gaat er niet veel commentaar opkomen..........
trouwens zijn naam mag stilletjes aan verfranst worden naar bart dewevre.;-)

Libro 18 oktober 2016 19:42

Journalist zijn is geen vrijgeleide om eender wat te schrijven (zie vb. Humo en notaris X). En een persmisdrijf is geen zuiver burgerlijke vordering om schadevergoeding te bekomen.

ViveLaBelgique 18 oktober 2016 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8265724)
Journalist zijn is geen vrijgeleide om eender wat te schrijven (zie vb. Humo en notaris X). En een persmisdrijf is geen zuiver burgerlijke vordering om schadevergoeding te bekomen.

Zou Apache geen recht van antwoord hebben gegund aan Joeri Dillen ?

Het lijkt me nogal driest om dat via een juridische procedure trachten af te dwingen. Dat is intimiderend.

dalibor 18 oktober 2016 21:08

De Poetin van het schoon verdiep.

dalibor 18 oktober 2016 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8265787)
Zou Apache geen recht van antwoord hebben gegund aan Joeri Dillen ?

Het lijkt me nogal driest om dat via een juridische procedure trachten af te dwingen. Dat is intimiderend.

Dat hebben ze gedaan. Ook aan De Wever en Van de Velde. Die maakten daarvan geen gebruik. Reden waarom deze eis kansloos is en kan gekwalificeerd worden als partij-intimidatie tegen de vrije pers.

Doomy 18 oktober 2016 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8265693)

Hij en zijn vriendjes mogen over alles en iedereen ongegeneerd hun gedacht zeggen, maar de rest moet wel zijn bek houden. Een duidelijk bewijs dat populisten die kritiek zitten te geven op de oude zakkenvullende elite gewoon de nieuwe zakkenvullende elite willen worden. Overal waar populisten aan de macht komen verergert de korruptie en de vriendjespolitiek, met dat verschil dat je er geen kritiek meer op mag geven : Poetin, Orban, Kaczynski, Erdogan, De Wever,...

Jan van den Berghe 18 oktober 2016 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 8265811)
Hij en zijn vriendjes mogen over alles en iedereen ongegeneerd hun gedacht zeggen, maar de rest moet wel zijn bek houden.

Laster en eerroof zijn misdrijven en liggen de persvrijheid niet aan banden.

dalibor 18 oktober 2016 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8265820)

Maar we zullen wel zien hoe dat afloopt. Ik voorspel een afgang van Land Invest, Dillen en de vrienden. Het artikel bevat feitelijke vaststellingen.

Ineens ga je in grechtszaken over van uw 'staat da

Citaat:

Maar we zullen wel zien hoe dat afloopt. Ik voorspel een afgang van Land Invest, Dillen en de vrienden. Het artikel bevat feitelijke vaststellingen.

Citaat:

Citaat:

Ineens ga je in gerechtszaken over van uw 'staat dat wel helemaal en onomstotelijk vast'-modus over tot wat losweg speculeren.

Jan van den Berghe 18 oktober 2016 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8265826)

Ineens ga je in gerechtszaken over van uw 'staat dat wel helemaal en onomstotelijk vast'-modus over tot wat losweg speculeren.

Speculeren?

Ik oordeel helemaal niet over de zaak. Wel stel ik dat er een misdrijf bestaat "laster en eerroof". Meer niet.

dalibor 18 oktober 2016 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8265829)
Speculeren?

Ik oordeel helemaal niet over de zaak. Wel stel ik dat er een misdrijf bestaat "laster en eerroof". Meer niet.

Alsof we dat niet wisten. Hypocriet.

Jan van den Berghe 18 oktober 2016 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8265833)
Alsof we dat niet wisten. Hypocriet.

Alweer de zoveelste wildschopperij.

dalibor 18 oktober 2016 22:00

Soit. We zien wel verder wanneer de rechtbank de eis van Dillen, Land Invest en BDW zal beoordelen.

Doomy 18 oktober 2016 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8265837)
Soit. We zien wel verder wanneer de rechtbank de eis van Dillen, Land Invest en BDW zal beoordelen.

Als die lui van Apache alles wat ze beweren kunnen bewijzen, dan loopt die NVA-kliek het risiko dat het als een boemerang naar henzelf zal terugkeren en in hun eigen gezicht gaat ontploffen. Dan zou Heilige Bart wel eens definitief zijn heiligenstatus kwijt kunnen zijn.

ViveLaBelgique 18 oktober 2016 22:51

Citaat:

Wie spreekt er van laster en eerroof ?

Zeus 18 oktober 2016 23:03

Eigenlijk goed nieuws voor Apache.

Waar tot voor kort slechts een kleine minderheid van de bevolking weet had van de rol van Landinvest en de N-VA, staat het plotseling in alle Vlaamse kranten.

Ik ken de artikels en zie een positieve uitkomst voor Apache. Eigenlijk wordt er niet veel meer gedaan dan een web van vennootschappen en bestuurders in kaart brengen.

Jan van den Berghe 19 oktober 2016 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8265891)
Wie spreekt er van laster en eerroof ?

Goed lezen:

Citaat:

In het dossier rond de verkoop en de latere (hoog)bouwvergunning voor de Lins Tower aan de Tunnelplaats zou Apache zich hebben bezondigd aan lichtvaardige aantijgingen en onbedachtzame beschuldigingen aan het adres van De Wevers kabinetschef. Volgens Land Invest hebben we onwaarheden verspreid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be