Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Station van Hasselt: Vergeetput van de NMBS. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235403)

reservespeler 22 oktober 2016 17:51

Station van Hasselt: Vergeetput van de NMBS.
 
Ik kan geen link geven want de website van HBVL ligt plat.


Koen Snoekx schrijft het volgende:

Eén conclusie na een tocht langs 10 stations in de Belgische provinciehoofdsteden.

"Station van Hasselt: Vergeetput van de NMBS".

Het hele artikel overschrijven zou teveel van mijn tijd vergen.
Toch wil ik gerust de vergelijkingscijfers hier neertypen.
  1. Antwerpen Centraal 775 miljoen euro voor 201.619 reizigers / week.
  2. Luik-Guillemins 312 miljoen euro voor 102.340 reizigers / week.
  3. Bergen 272 miljoen euro voor 52.249 reizigers / week.
  4. Gent-Stint-Pieters 226 miljoen euro voor 322.315 reizigers / week.
  5. Brugge 58 miljoen euro voor 114.666 reizigers / week.
  6. Leuven 27 miljoen euro voor 189.060 reizigers / week.
  7. Aarlen 3 miljoen euro voor 23.506 reizigers / week.
  8. Namen Renovatiekosten zijn onbekend voor 108.804 reizigers / week.
  9. Hasselt 0 miljoen euro voor 42.123 reizigers / week.
  10. Waver 0 miljoen euro voor 5.536 reizigers / week.

Sta me toe op te merken dat de cijfers juist geïnterpreteerd dienen te worden.
Niet ieder station had nood aan een grondige renovatie, sommige stations werden tussendoor wel goed onderhouden.

Ook de cijfers van de reizigers moeten met de nodige voorzichtigheid gebruikt worden. Hasselt heeft bijvoorbeeld heel weinig parking, hierdoor nemen reizigers soms elders de trein (het station voor of het station achter Hasselt.

Yarisken 22 oktober 2016 18:40

Limburgers zijn walen die Nederlands spreken. Waarom daar geld in steken ....

dalibor 22 oktober 2016 18:44

Berchem is een veel gebruikt station dat wel eens een renovatie kan gebruiken.

Patrick M. 22 oktober 2016 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8270434)
Ik kan geen link geven want de website van HBVL ligt plat.


Koen Snoekx schrijft het volgende:

Eén conclusie na een tocht langs 10 stations in de Belgische provinciehoofdsteden.

"Station van Hasselt: Vergeetput van de NMBS".

Het hele artikel overschrijven zou teveel van mijn tijd vergen.
Toch wil ik gerust de vergelijkingscijfers hier neertypen.
  1. Antwerpen Centraal 775 miljoen euro voor 201.619 reizigers / week.
  2. Luik-Guillemins 312 miljoen euro voor 102.340 reizigers / week.
  3. Bergen 272 miljoen euro voor 52.249 reizigers / week.
  4. Gent-Stint-Pieters 226 miljoen euro voor 322.315 reizigers / week.
  5. Brugge 58 miljoen euro voor 114.666 reizigers / week.
  6. Leuven 27 miljoen euro voor 189.060 reizigers / week.
  7. Aarlen 3 miljoen euro voor 23.506 reizigers / week.
  8. Namen Renovatiekosten zijn onbekend voor 108.804 reizigers / week.
  9. Hasselt 0 miljoen euro voor 42.123 reizigers / week.
  10. Waver 0 miljoen euro voor 5.536 reizigers / week.

Sta me toe op te merken dat de cijfers juist geïnterpreteerd dienen te worden.
Niet ieder station had nood aan een grondige renovatie, sommige stations werden tussendoor wel goed onderhouden.

Ook de cijfers van de reizigers moeten met de nodige voorzichtigheid gebruikt worden. Hasselt heeft bijvoorbeeld heel weinig parking, hierdoor nemen reizigers soms elders de trein (het station voor of het station achter Hasselt.

U vergeet er wel bij te schrijven dat in dat artikel ook staat dat het station van Hasselt gewoonweg vuil is.
Er is nochtans een privé onderhoudsfirma die instaat voor dat onderhoud maar daar duidelijk niet in slaagt.
Toch raar dat u dit vergeten bent.
En u vergeet het nieuwe gerechtsgebouw juist naast het station van Hasselt.
Ondergrondse parking met korting voor treinreizigers die daar hun auto parkeren.

Thuleander 23 oktober 2016 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8270664)
U vergeet er wel bij te schrijven dat in dat artikel ook staat dat het station van Hasselt gewoonweg vuil is.

Misschien werken ze niet zo snel in H�*�*�*�*�*�*sselt.

reservespeler 23 oktober 2016 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8270664)
U vergeet er wel bij te schrijven dat in dat artikel ook staat dat het station van Hasselt gewoonweg vuil is.
Er is nochtans een privé onderhoudsfirma die instaat voor dat onderhoud maar daar duidelijk niet in slaagt.
Toch raar dat u dit vergeten bent.
En u vergeet het nieuwe gerechtsgebouw juist naast het station van Hasselt.
Ondergrondse parking met korting voor treinreizigers die daar hun auto parkeren.

Wat begrijpt u niet aan niet onderhouden?
Het is een structureel probleem en geen probleem dat men oplost met stoffer en blik.
Blijkt nu ook nog eens dat de buitenomgeving onderhouden wordt door Infrabel.
De privéfirma staat enkel in voor het kuisen van de loketten en de burelen.
Zelfs de tunnels en ... zijn voor rekening van INFRABEL.

Bel maar eens naar Hasselt!

Knuppel 24 oktober 2016 02:03

Sinds Stevaert van Hasselt een auto-vijandige stad maakte kan je ze beter vermijden.
Ik stapte niet alleen in Kiewit op als ik de trein moest nemen (waar niet eens een station is maar alleen een stopplaats) ik liet ook de Hasselse winkelstraten "links" liggen wegens vijandig voor wagens.

Wat het onderhoud van het station betreft.....Als dat gebeurt door hetzelfde soort personeel dat de spoorwegen en de spoorbermen "onderhoudt" dan begrijp ik wat er aan de hand is in Hasselt. Tien mannen van een dozijn die met de handen op de rug toekijken hoe twee mannen de handen uit de mouwen steken....

Ik snap alleen niet dat alleen het station in Hasselt slecht onderhouden zou zijn.
Of de prioriteiten van het Hasseltste stadsbestuur moeten daar voor iets tussenzitten....

Cheminot 24 oktober 2016 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8271639)
Sinds Stevaert van Hasselt een auto-vijandige stad maakte kan je ze beter vermijden.
Ik stapte niet alleen in Kiewit op als ik de trein moest nemen (waar niet eens een station is maar alleen een stopplaats) ik liet ook de Hasselse winkelstraten "links" liggen wegens vijandig voor wagens.

Wat het onderhoud van het station betreft.....Als dat gebeurt door hetzelfde soort personeel dat de spoorwegen en de spoorbermen "onderhoudt" dan begrijp ik wat er aan de hand is in Hasselt. Tien mannen van een dozijn die met de handen op de rug toekijken hoe twee mannen de handen uit de mouwen steken....

Ik snap alleen niet dat alleen het station in Hasselt slecht onderhouden zou zijn.
Of de prioriteiten van het Hasseltste stadsbestuur moeten daar voor iets tussenzitten....

Het is nog veel simpeler, de NMBS voorziet gewoon geen budget dus dan krijg je dit soort toestanden. Ze vergooien liever miljoenen aan megalomane Farao projecten zoals in Mons of Luik.

reservespeler 14 november 2016 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8271690)
Het is nog veel simpeler, de NMBS voorziet gewoon geen budget dus dan krijg je dit soort toestanden. Ze vergooien liever miljoenen aan megalomane Farao projecten zoals in Mons of Luik.

Inderdaad.

De schoofzak 14 november 2016 09:37

De Franstaligen leggen de nadruk op het station van Froyennes.
Schandalig hoe weinig daarin geïnvesteerd wordt.

.

Anselmo 14 november 2016 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8289814)
De Franstaligen leggen de nadruk op het station van Froyennes.
Schandalig hoe weinig daarin geïnvesteerd wordt.

.

Bij de NMBS wordt nog dagelijks het wafelijzersysteem toegepast.

pajoske 14 november 2016 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 8271690)
Het is nog veel simpeler, de NMBS voorziet gewoon geen budget dus dan krijg je dit soort toestanden. Ze vergooien liever miljoenen aan megalomane Farao projecten zoals in Mons of Luik.

[quote] Antwerpen Centraal 775 miljoen euro voor 201.619 reizigers / week.
Luik-Guillemins 312 miljoen euro voor 102.340 reizigers / week.
Bergen 272 miljoen euro voor 52.249 reizigers / week.
Gent-Stint-Pieters 226 miljoen euro voor 322.315 reizigers / week.
Brugge 58 miljoen euro voor 114.666 reizigers / week.
Leuven 27 miljoen euro voor 189.060 reizigers / week.
Aarlen 3 miljoen euro voor 23.506 reizigers / week.
Namen Renovatiekosten zijn onbekend voor 108.804 reizigers / week.
Hasselt 0 miljoen euro voor 42.123 reizigers / week.
Waver 0 miljoen euro voor 5.536 reizigers / week.
[:quote]

Dat is samen 1.673 miljoen.

Waarvan in Vlaanderen 1.086 miljoen en in Wallonië 587 miljoen geïnvesteerd wordt.
M.a.w. volgens deze cijfers krijgt Vlaanderen 63,36% van het totaalbedrag.

Waarvan 0,00% naar Limburg gaat. Terwijl Limburgers via allerlei autotaksen meer dan zijn deel bijdragen aan de subsidiëring van het openbaar vervoer.

Hier afkomen dat de Walen schuldig zijn aan het miskennen van Limburg bij spoorinvesteringen is larie als ik deze cijfers bekijk. Die uitleg is dus enkel goed om de aandacht af te leiden van Vlaams wanbeheer..

reservespeler 14 november 2016 11:37

[quote=pajoske;8289854]
Citaat:

Antwerpen Centraal 775 miljoen euro voor 201.619 reizigers / week.
Luik-Guillemins 312 miljoen euro voor 102.340 reizigers / week.
Bergen 272 miljoen euro voor 52.249 reizigers / week.
Gent-Stint-Pieters 226 miljoen euro voor 322.315 reizigers / week.
Brugge 58 miljoen euro voor 114.666 reizigers / week.
Leuven 27 miljoen euro voor 189.060 reizigers / week.
Aarlen 3 miljoen euro voor 23.506 reizigers / week.
Namen Renovatiekosten zijn onbekend voor 108.804 reizigers / week.
Hasselt 0 miljoen euro voor 42.123 reizigers / week.
Waver 0 miljoen euro voor 5.536 reizigers / week.
[:quote]

Dat is samen 1.673 miljoen.

Waarvan in Vlaanderen 1.086 miljoen en in Wallonië 587 miljoen geïnvesteerd wordt.
M.a.w. volgens deze cijfers krijgt Vlaanderen 63,36% van het totaalbedrag.

Waarvan 0,00% naar Limburg gaat. Terwijl Limburgers via allerlei autotaksen meer dan zijn deel bijdragen aan de subsidiëring van het openbaar vervoer.

Hier afkomen dat de Walen schuldig zijn aan het miskennen van Limburg bij spoorinvesteringen is larie als ik deze cijfers bekijk. Die uitleg is dus enkel goed om de aandacht af te leiden van Vlaams wanbeheer..
Vlaams wanbeheer?
NMBS is federaal.

reservespeler 14 november 2016 11:39

[quote=pajoske;8289854]
Citaat:

Antwerpen Centraal 775 miljoen euro voor 201.619 reizigers / week.
Luik-Guillemins 312 miljoen euro voor 102.340 reizigers / week.
Bergen 272 miljoen euro voor 52.249 reizigers / week.
Gent-Stint-Pieters 226 miljoen euro voor 322.315 reizigers / week.
Brugge 58 miljoen euro voor 114.666 reizigers / week.
Leuven 27 miljoen euro voor 189.060 reizigers / week.
Aarlen 3 miljoen euro voor 23.506 reizigers / week.
Namen Renovatiekosten zijn onbekend voor 108.804 reizigers / week.
Hasselt 0 miljoen euro voor 42.123 reizigers / week.
Waver 0 miljoen euro voor 5.536 reizigers / week.
[:quote]

Dat is samen 1.673 miljoen.

Waarvan in Vlaanderen 1.086 miljoen en in Wallonië 587 miljoen geïnvesteerd wordt.
M.a.w. volgens deze cijfers krijgt Vlaanderen 63,36% van het totaalbedrag.

Waarvan 0,00% naar Limburg gaat. Terwijl Limburgers via allerlei autotaksen meer dan zijn deel bijdragen aan de subsidiëring van het openbaar vervoer.

Hier afkomen dat de Walen schuldig zijn aan het miskennen van Limburg bij spoorinvesteringen is larie als ik deze cijfers bekijk. Die uitleg is dus enkel goed om de aandacht af te leiden van Vlaams wanbeheer..
En ook deze cijfers zijn geen juist beeld van de investeringen, ze geven bijvoorbeeld niet weer hoe de toestand was voor de renovatie.

Xenophon 14 november 2016 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8289854)
Antwerpen Centraal 775 miljoen euro voor 201.619 reizigers / week.
Luik-Guillemins 312 miljoen euro voor 102.340 reizigers / week.
Bergen 272 miljoen euro voor 52.249 reizigers / week.
Gent-Stint-Pieters 226 miljoen euro voor 322.315 reizigers / week.
Brugge 58 miljoen euro voor 114.666 reizigers / week.
Leuven 27 miljoen euro voor 189.060 reizigers / week.
Aarlen 3 miljoen euro voor 23.506 reizigers / week.
Namen Renovatiekosten zijn onbekend voor 108.804 reizigers / week.
Hasselt 0 miljoen euro voor 42.123 reizigers / week.
Waver 0 miljoen euro voor 5.536 reizigers / week.
[:quote]

Dat is samen 1.673 miljoen.

Waarvan in Vlaanderen 1.086 miljoen en in Wallonië 587 miljoen geïnvesteerd wordt.
M.a.w. volgens deze cijfers krijgt Vlaanderen 63,36% van het totaalbedrag.

Waarvan 0,00% naar Limburg gaat. Terwijl Limburgers via allerlei autotaksen meer dan zijn deel bijdragen aan de subsidiëring van het openbaar vervoer.

Hier afkomen dat de Walen schuldig zijn aan het miskennen van Limburg bij spoorinvesteringen is larie als ik deze cijfers bekijk. Die uitleg is dus enkel goed om de aandacht af te leiden van Vlaams wanbeheer..

:trololoo:

Henri1 14 november 2016 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8270434)
Ik kan geen link geven want de website van HBVL ligt plat.


Koen Snoekx schrijft het volgende:

Eén conclusie na een tocht langs 10 stations in de Belgische provinciehoofdsteden.

"Station van Hasselt: Vergeetput van de NMBS".

Het hele artikel overschrijven zou teveel van mijn tijd vergen.
Toch wil ik gerust de vergelijkingscijfers hier neertypen.
  1. Antwerpen Centraal 775 miljoen euro voor 201.619 reizigers / week.
  2. Luik-Guillemins 312 miljoen euro voor 102.340 reizigers / week.
  3. Bergen 272 miljoen euro voor 52.249 reizigers / week.
  4. Gent-Stint-Pieters 226 miljoen euro voor 322.315 reizigers / week.
  5. Brugge 58 miljoen euro voor 114.666 reizigers / week.
  6. Leuven 27 miljoen euro voor 189.060 reizigers / week.
  7. Aarlen 3 miljoen euro voor 23.506 reizigers / week.
  8. Namen Renovatiekosten zijn onbekend voor 108.804 reizigers / week.
  9. Hasselt 0 miljoen euro voor 42.123 reizigers / week.
  10. Waver 0 miljoen euro voor 5.536 reizigers / week.

Sta me toe op te merken dat de cijfers juist geïnterpreteerd dienen te worden.
Niet ieder station had nood aan een grondige renovatie, sommige stations werden tussendoor wel goed onderhouden.

Ook de cijfers van de reizigers moeten met de nodige voorzichtigheid gebruikt worden. Hasselt heeft bijvoorbeeld heel weinig parking, hierdoor nemen reizigers soms elders de trein (het station voor of het station achter Hasselt.

HBVL failliet misschien ?

pajoske 14 november 2016 15:32

[quote=reservespeler;8289857]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8289854)

Vlaams wanbeheer?
NMBS is federaal.

JA, en dan? Zijn er geen Vlamingen die invloed hebben op de besteding van 60% van de totale NMBS investeringen die naar Vlaanderen gaan? Zijn het de Walen die beslist hebben dat 775 miljoen euro naar Antwerpen-centraal gaan en 0 euro naar Hasselt? Hebben de Vlaamse politici geprotesteerd zodat Antwerpen minder zou krijgen en het aftandse station van Hasselt eindelijk een vernieuwing zou krijgen?

De grote manitou van Antwerpen komt voor de onnozelste mededelingen en eigen meningen op TV. Hebt gij die, als voorzitter van de grootste Vlaamse partij, horen protesteren over de slechte verdeling van NMBS-geld in het Vlaamse gewest?

Henri1 14 november 2016 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8289854)
JA, en dan? Zijn er geen Vlamingen die invloed hebben op de besteding van 60% van de totale NMBS investeringen die naar Vlaanderen gaan? Zijn het de Walen die beslist hebben dat 775 miljoen euro naar Antwerpen-centraal gaan en 0 euro naar Hasselt? Hebben de Vlaamse politici geprotesteerd zodat Antwerpen minder zou krijgen en het aftandse station van Hasselt eindelijk een vernieuwing zou krijgen?

De grote manitou van Antwerpen komt voor de onnozelste mededelingen en eigen meningen op TV. Hebt gij die, als voorzitter van de grootste Vlaamse partij, horen protesteren over de slechte verdeling van NMBS-geld in het Vlaamse gewest?

U begrijpt het niet.

Alles wat Federaal is is sowieso slecht en de fout van de Walen.

pajoske 14 november 2016 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8290002)
HBVL failliet misschien ?

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161021_0...etput-van-nmbs

Xenophon 14 november 2016 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8290045)
U begrijpt het niet.

Alles wat Federaal is is sowieso slecht en de fout van de Walen.

Het is ietwat ruimer van aard, eerder 'de fout van alles wat anti-Vlaams is'. ;)

Maar inderdaad, de Walen horen daarbij.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be