Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Theo Francken kreeg bezoek van de deurwaarder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235511)

Universalia 31 oktober 2016 19:19

Theo Francken kreeg bezoek van de deurwaarder

BRON

Detail tekst:

Citaat:

Het kabinet van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) heeft vandaag onverwacht bezoek gekregen. Francken moet volgens de deurwaarder 28.000 euro betalen aan een gezin dat geen visum heeft gekregen.
Ook dit is binnenland!

Wij braakten met zen allen bijna op de vloer toen we de nieuwsuitzending zagen waar men T Francken dit ten laste zou leggen.

Zoals u weet ben ik niet de grootste fan van T Francken maar in dit geval kan ik de man in kwestie totaaaaaal geen ongelijk geven.

Ik hoop dan ook dat hij voet bij stuk kan houden.

Als je dat één gezin toelaat staan ze hier allemaal te janken na een tijdje, het is nog niet erg genoeg?

Die idiote advocate wilde waarschijnlijk even in het nieuws komen?

Ik zou zelfs verder gaan: Mocht men Francken de boete opleggen zou dit bij mij garant staan om alle aangespoelden gelijk de deur te wijzen uit ons land want dit is er echt wel ZWAAR over.

Ze komen van einde ende verre met het 'Paard van Troje' de EU ons land binnengereden en dan gaan ze gelijk op zoek of ze de mazen van de wet even 'kunnen aanpassen' en zich er zelf wat kunnen met verrijken die Paard van Troje menners.

Eruit zetten is de boodschap of het gaat helemaal niet goedkomen.

Ze zouden mogen blij zijn dat ze al van een TIJDELIJKE humanitaire hulp mogen genieten.

Maar neen, eisen, eisen, eisen ... :roll:

Zeus 31 oktober 2016 19:22

Ministers moeten gevolg geven aan rechterlijke uitspraken, los van de vraag of die uitspraak zinnig is of niet.

Zo simpel is het.

Jan van den Berghe 31 oktober 2016 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8278671)
Ministers moeten gevolg geven aan rechterlijke uitspraken, los van de vraag of die uitspraak zinnig is of niet.

Zo simpel is het.

Een minister heeft het recht in beroep te gaan. Wat hij ook deed.

Vette Pois(s)on 31 oktober 2016 19:30

gezellig

Libro 31 oktober 2016 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8278671)

Zo simpel is het.

En toch is het beslag een maat voor niets. De uitrusting van een ministerieel kabinet is nodig voor de continuïteit van de openbare dienst. Dit materiaal kan niet in beslag genomen worden.

ViveLaBelgique 31 oktober 2016 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8278675)

Theo Francken had beter een wetsontwerp door het parlement gejaagd om dergelijke gerechtelijke uit te sluiten.

Xenophon 31 oktober 2016 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8278675)

Neen, dat denk ik niet.

Als er beroep aangetekend is dan heeft de deurwaarder geen vonnis om uit te voeren.

Er is dus geen beroep aangetekend, is de enige conclusie die we kunnen trekken.

Als het klopt dat er geen beroep is aangetekend dan is de man nog dommer dan ik al dacht, want dit was een aangekondigd beslag van de deurwaarder.

Libro 31 oktober 2016 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8278685)
Neen, dat denk ik niet.

Als er beroep aangetekend is dan heeft de deurwaarder geen vonnis om uit te voeren.

Als het klopt dat er geen beroep is aangetekend dan is de man nog dommer dan ik al dacht, want dit was een aangekondigd beslag van de deurwaarder.

Ik vermoed dat die beschikking uitvoerbaar is bij voorraad, niettegenstaande beroep. Dan kan de gerechtsdeurwaarder uitvoeren maar als de beschikking achteraf wordt hervormd, dan betaalt de beslaglegger dubbel en dik terug.

Xenophon 31 oktober 2016 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8278689)
Ik vermoed dat die beschikking uitvoerbaar is bij voorraad, niettegenstaande beroep. Dan kan de gerechtsdeurwaarder uitvoeren maar als de beschikking achteraf wordt hervormd, dan betaalt de beslaglegger dubbel en dik terug.

Het beroep tegen het vonnis is toch schorsend?

DucDEnghien 31 oktober 2016 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8278678)
En toch is het beslag een maat voor niets. De uitrusting van een ministerieel kabinet is nodig voor de continuïteit van de openbare dienst. Dit materiaal kan niet in beslag genomen worden.

Schilderijen die tegen de muur hangen, kunnen maar moeilijk een struikelblok vormen voor de continuïteit van de openbare dienst.

Libro 31 oktober 2016 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8278693)
Het beroep tegen het vonnis is toch schorsend?

Normaal wel, maar een rechter kan zijn vonnis uitvoerbaar bij voorraad verklaren, mits de nodige motivatie uiteraard. Sommige beslissingen zijn zelfs van rechtswege uitvoerbaar bij voorraad.

Libro 31 oktober 2016 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8278694)
Schilderijen die tegen de muur hangen, kunnen maar moeilijk een struikelblok vormen voor de continuïteit van de openbare dienst.

Kunst is meestal het enige dat op een kabinet in beslag genomen kan worden. Ik hoop voor die Syriërs dat er een dure Van Gogh hangt.

Jan van den Berghe 31 oktober 2016 20:19

Citaat:

Neen, dat denk ik niet.

Jawel, dat deed hij wel.

Citaat:

Staatssecretaris Theo Francken van Asiel en Migratie (N-VA) gaat in beroep tegen de beslissing van een Brusselse rechter, die hem verplicht om een visum te geven aan een Syrisch gezin uit Aleppo.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dwangsom.dhtml

Jan van den Berghe 31 oktober 2016 20:25

Citaat:

Neen, dat denk ik niet.

Jawel, dat deed hij wel.

Citaat:

Staatssecretaris Theo Francken van Asiel en Migratie (N-VA) gaat in beroep tegen de beslissing van een Brusselse rechter, die hem verplicht om een visum te geven aan een Syrisch gezin uit Aleppo.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dwangsom.dhtml

Zeus 31 oktober 2016 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8278678)

Alles wat 'kennelijk niet nuttig is voor de continuïteit van de openbare dienst', is beslagbaar.

Ik kan mij inbeelden dat er op Wetstraat 18 wel wat kunstwerkjes, zilveren besteklades en andere dure brol (alles wat niet meer doet dan 'bijdragen aan een aangenaam werk-en leefklimaat') te vinden is.

kelt 31 oktober 2016 20:34

Ik hoop vooral dat,eens deze zaak uitgeklaard,en hopelijk gewonnen door onze staatssecretaris,de tegenaanval ingezet wordt.

Een juridische tegenaanval met eis tot schadevergoeding aan de betrokkenen,en zeker die rijkelui uit het Naamse die hun "favo-migrantenfamilie" wilden binnenhalen met veronachtzaming van alle procedures....

MORPHEUS 31 oktober 2016 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8278669)
BRON

Detail tekst:

Ook dit is binnenland!

Wij braakten met zen allen bijna op de vloer toen we de nieuwsuitzending zagen waar men T Francken dit ten laste zou leggen.

Zoals u weet ben ik niet de grootste fan van T Francken maar in dit geval kan ik de man in kwestie totaaaaaal geen ongelijk geven.

Ik hoop dan ook dat hij voet bij stuk kan houden.

Als je dat één gezin toelaat staan ze hier allemaal te janken na een tijdje, het is nog niet erg genoeg?

Die idiote advocate wilde waarschijnlijk even in het nieuws komen?

Ik zou zelfs verder gaan: Mocht men Francken de boete opleggen zou dit bij mij garant staan om alle aangespoelden gelijk de deur te wijzen uit ons land want dit is er echt wel ZWAAR over.

Ze komen van einde ende verre met het 'Paard van Troje' de EU ons land binnengereden en dan gaan ze gelijk op zoek of ze de mazen van de wet even 'kunnen aanpassen' en zich er zelf wat kunnen met verrijken die Paard van Troje menners.

Eruit zetten is de boodschap of het gaat helemaal niet goedkomen.

Ze zouden mogen blij zijn dat ze al van een TIJDELIJKE humanitaire hulp mogen genieten.

Maar neen, eisen, eisen, eisen ... :roll:

Weer 1% erbij voor N-VA?
Als spa en groen wat overdrijven met hun oppositie, ik zou zeggen plus 2 % voor N-VA

En stijgende verzuring bij links Vlaanderen die het niet kan plaatsen in hun beperkt denkkader

Xenophon 31 oktober 2016 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8278703)

Ik hoor hem zeggen dat het vandaag zou voorkomen, maar ik hoor nergens niets over de uitspraak.

Jan van den Berghe 31 oktober 2016 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8278725)
Ik hoor hem zeggen dat het vandaag zou voorkomen, maar ik hoor nergens niets over de uitspraak.

Dan is er nog geen uitspraak, zeker?!

Xenophon 31 oktober 2016 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8278727)
Dan is er nog geen uitspraak, zeker?!

Zeg het maar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be