Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   'Rijken steeds slimmer dankzij chips in hersenen' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235520)

Universalia 1 november 2016 07:41

'Rijken steeds slimmer dankzij chips in hersenen'

BRON

Detail tekst:

Citaat:

Volgens uitvinder en futuroloog Ray Kurzweil zullen we door het implementeren van chips in onze hersenen veel slimmer kunnen worden. Maar er wordt gewaarschuwd dat de chips de ongelijkheid tussen rijk en arm alleen maar zullen verergeren.
Harrie Weggelaars alias HarrieChristus atoomtheorie

De brave man gaat nog gelijk krijgen :rofl:

harriechristus 1 november 2016 13:00

Nu, dat is wel erg sympathiek dat jij mij wilt gedenken.
Maar de microwezentjes zijn geen chips (als je dat mocht denken), maar nog veel kleinere en ook veel intelligentere levende wezentjes.
Dus geen levenloze mechaniekjes.
Ware dat zo dan was ik waarschijnlijk allang wereldberoemd geweest.

Neen: Gods Rijk bestaat in de microkosmos, dat is wat ik beweer.
De microwezentjes, die de ware echte Goden zijn, zijn de scheppers van het leven op aarde (vanuit de microkosmos dus) en van de evolutie van het leven en zijn degene die ons lichaam doen functioneren.

Dat blijkt boven ieders verstand te zijn, want al reeds 42 jaar lang wil niemand mij geloven.

harriechristus 3 november 2016 07:39

Vertaling: Gods Rijk is in de microkosmos en de hemel is daar ook.

Johan Bollen 3 november 2016 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 8279262)
Nu, dat is wel erg sympathiek dat jij mij wilt gedenken.
Maar de microwezentjes zijn geen chips (als je dat mocht denken), maar nog veel kleinere en ook veel intelligentere levende wezentjes.
Dus geen levenloze mechaniekjes.
Ware dat zo dan was ik waarschijnlijk allang wereldberoemd geweest.

Neen: Gods Rijk bestaat in de microkosmos, dat is wat ik beweer.
De microwezentjes, die de ware echte Goden zijn, zijn de scheppers van het leven op aarde (vanuit de microkosmos dus) en van de evolutie van het leven en zijn degene die ons lichaam doen functioneren.

Dat blijkt boven ieders verstand te zijn, want al reeds 42 jaar lang wil niemand mij geloven.

Die microwezentjes van u zijn precies humunculusjes, met armen, benen en een hoofd.

De selfisch gene theorie gaat dezelfde microcosmos kant op maar is wetenschappelijk onderbouwder.

Uw 'theorie' is eigenlijk speculatie. Ik vraag me af of de naam 'theorie'eigenlijk wel van toepassing is op uw fantasieën rond God en de microcosmos.

Bhairav 3 november 2016 14:08

Weer zo'n theorie op het niveau van "mensen hebben binnen duizenden jaren kieuwen en zwemvliezen want de poolkappen gaan smelten".

Xenophon 3 november 2016 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8280578)
Weer zo'n theorie op het niveau van "mensen hebben binnen duizenden jaren kieuwen en zwemvliezen want de poolkappen gaan smelten".

Dat is inderdaad hoe veel mensen de evolutietheorie begrijpen, het water komt boven ons hoofd te staan en dan ontwikkelen we kieuwen en vinnen.

Dadeemelee 3 november 2016 15:50

Walter Grootaers krijgt dan toch gelijk:

https://www.youtube.com/watch?v=ZEezSTr0Hmk

Another Jack 3 november 2016 15:53

1 Bijlage(n)
Bhairav en Xenophon haasten zich al naar de Aldi om een voorraad binnen te doen...

Bhairav 3 november 2016 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8280648)
Bhairav en Xenophon haasten zich al naar de Aldi om een voorraad binnen te doen...

Zo'n rommel eet ik niet.

Another Jack 3 november 2016 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8280673)
Zo'n rommel eet ik niet.

Is het een cliché dat mensen met een uitkering ongezond eten?

Bhairav 3 november 2016 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8280694)

Ik eet niet ongezond. Ik vermoed dat ik hier niet de enigste in ben.

Waarom is dat clichébeeld zo belangrijk voor u? Is dat een soort intellectuele houvast?

harriechristus 3 november 2016 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 8280538)
Die microwezentjes van u zijn precies humunculusjes, met armen, benen en een hoofd.

Dit omdat ik niet weet hoe ze er werkelijk uitzien.
Citaat:

De selfisch gene theorie gaat dezelfde microcosmos kant op maar is wetenschappelijk onderbouwder.

Uw 'theorie' is eigenlijk speculatie. Ik vraag me af of de naam 'theorie'eigenlijk wel van toepassing is op uw fantasieën rond God en de microcosmos.
Ik kan mijn atoomtheorie filosofisch zeer goed bewijzen, want ten eerste is deze veel beter dan het idee van de wetenschap.
Ik kan er ook veel meer mee verklaren.
Het is ook veel logischer.
En ik kan er het bestaan van God mee bewijzen.

Dus: wat wil je nog meer?

Eduard Khil 3 november 2016 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8280694)

dat is zo niet hoor. Onze uitkeringen liggen daarvoor veel te hoog. Tijd om ze te halveren

harriechristus 3 november 2016 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8280578)

Dit slaat werkelijk helemaal nergens op.

Neen, wij gaan in de verre toekomst het heelal veroveren en ombouwen tot een volledige ruimtevaartcultuur.

En ook onze gehele aarde zal omgebouwd worden tot een ruimteschip.

harriechristus 3 november 2016 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8280581)
Dat is inderdaad hoe veel mensen de evolutietheorie begrijpen, het water komt boven ons hoofd te staan en dan ontwikkelen we kieuwen en vinnen.

In de toekomst zullen we zelf onze evolutie ter hand moeten nemen, maar tot nu toe hebben de microwezentjes dat gedaan.

Johan Bollen 3 november 2016 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 8280837)
Dit omdat ik niet weet hoe ze er werkelijk uitzien.
Ik kan mijn atoomtheorie filosofisch zeer goed bewijzen, want ten eerste is deze veel beter dan het idee van de wetenschap.
Ik kan er ook veel meer mee verklaren.
Het is ook veel logischer.
En ik kan er het bestaan van God mee bewijzen.

Dus: wat wil je nog meer?

Wat meer bescheidenheid mischien?

Xenophon 3 november 2016 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 8280848)
In de toekomst zullen we zelf onze evolutie ter hand moeten nemen, maar tot nu toe hebben de microwezentjes dat gedaan.

Hopelijk maken we het nog mee, een usbstick in het oor om wat extra geheugen zou goed zijn. We zouden dan elke taal kunnen spreken en schrijven zonder het te moeten leren, zelfde voor wiskunde, juiste stickske insteken en voila.

Bhairav 3 november 2016 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8280893)
Hopelijk maken we het nog mee, een usbstick in het oor om wat extra geheugen zou goed zijn. We zouden dan elke taal kunnen spreken en schrijven zonder het te moeten leren, zelfde voor wiskunde, juiste stickske insteken en voila.

Dan moeten de kinderen ook niet meer hun tijd op de schoolbanken verspelen.

Eduard Khil 3 november 2016 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8280915)
Dan moeten de kinderen ook niet meer hun tijd op de schoolbanken verspelen.

dat is natuurlijk een dwaze uitspraak, maar ik had niets anders verwacht van een linkse looi gelijk gij :lol:

Precies alsof ze de wiskunde in het onderwijs afgeschaft hebben toen men de rekenmachines heeft uitgevonden :lol:

de mens evolueert en gaat vooruit, wat uiteraard een moeilijk principe is voor linksekloten, gezien die altijd voor stilstand en ondergang zijn :lol:

Bhairav 3 november 2016 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8280928)
dat is natuurlijk een dwaze uitspraak, maar ik had niets anders verwacht van een linkse looi gelijk gij :lol:

Precies alsof ze de wiskunde in het onderwijs afgeschaft hebben toen men de rekenmachines heeft uitgevonden :lol:

de mens evolueert en gaat vooruit, wat uiteraard een moeilijk principe is voor linksekloten, gezien die altijd voor stilstand en ondergang zijn :lol:

U bent al vast geen teken van die vooruitgang.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be