Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Aleppo en Massoud door een bewoner (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235555)

Sukkelaar 3 november 2016 16:56

Aleppo en Massoud door een bewoner

Volgens onze media vecht de internationale coalitie ijverig tegen IS.

Voor de NAVO is Turkije de draaischijf van deze strijd. En plots komt de aap uit de mouw van de Turkse president! Erdogan verklaart doodgemodereerd dat Aleppo en Massoud eigenlijk van Turkije zijn en naar Turkije moeten terugkeren.
Zal de NAVO daarvoor ook graag een handje toesteken?
Wij hopen, bidden en ijveren voor het beste : dat Aleppo werkelijk mag bevrijd worden door de coalitie rond Syrië en dat de VSA en het westen hun menselijke waardigheid hervatten.

Geschreven door de lokale priester P. Daniel.

orfeus5412 3 november 2016 19:02

In Turkije is een soort staatsgreep aan de gang, door de president zelf. Mijn Turkse buurman is er ook niet gerust in...

Sukkelaar 7 november 2016 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 8280879)
In Turkije is een soort staatsgreep aan de gang, door de president zelf. Mijn Turkse buurman is er ook niet gerust in...

Vele Turken zitten intussen al achter slot en grendel. Men zou voor minder ongerust zijn.

Piero 8 november 2016 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8280705)
Volgens onze media vecht de internationale coalitie ijverig tegen IS.

Voor de NAVO is Turkije de draaischijf van deze strijd. En plots komt de aap uit de mouw van de Turkse president! Erdogan verklaart doodgemodereerd dat Aleppo en Massoud eigenlijk van Turkije zijn en naar Turkije moeten terugkeren.
Zal de NAVO daarvoor ook graag een handje toesteken?
Wij hopen, bidden en ijveren voor het beste : dat Aleppo werkelijk mag bevrijd worden door de coalitie rond Syrië en dat de VSA en het westen hun menselijke waardigheid hervatten.

Geschreven door de lokale priester P. Daniel.

Om deze opvatting te poneren moet Erdogan er volgens mij van overtuigd zijn dat een meerderheid van de burgers in Aleppo en Massoud die opvatting delen. In plaats van hier alleen maar negatief op te reageren kan men beter eens onderzoeken of dit onderdeel kan zijn van de oplossing van de Syriëcrisis die een einde kan maken aan het bloedvergieten en de vluchtelingen stroom. Een deel van Syrië zou een federatie met Turkije kunnen aangaan zoals de 'provincie' Hatay waar dit goed gewerkt heeft. Ik was daar enkele maanden voor de protesten tegen de regering in Syrië gewelddadig werden en het was een oase van rust en tevredenheid en tolerantie tussen christenen en moslims. Er is een prachtig museum met oudheden. Een andere sfeer dan bijvoorbeeld in Diyarbakir en Gazianteb, ook groot en mooi, maar daar staat de islam meer op de voorgrond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be