Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoeveel miljoen heb jij al binnen geruifd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235563)

Hypochonder 4 november 2016 07:11

Hoeveel miljoen heb jij al binnen geruifd?

Ik heb onlangs nog 7 miljoen waalse franken binnen geruifd bij de verkoop van één van mijn koeistallen. Wie doet beter?

Jay-P. 4 november 2016 07:33

Leeg of gemeubeld?

De schoofzak 4 november 2016 07:49

Ik focus meer op wat ik uitgeef,
dan op wat ik binnen rijf.

Dat komt natuurlijk omdat ik niet zoveel binnen rijf,
en omdat van hetgeen ik uitgeef, er het nodige plezier aan beleef.

.

Skobelev 4 november 2016 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8281284)
Ik heb onlangs nog 7 miljoen waalse franken binnen geruifd bij de verkoop van één van mijn koeistallen. Wie doet beter?

:-P Uw Waalse Frank is waarschijnlijk evenveel waard als de Tanzaniaanse Shilling

Zucht 4 november 2016 07:56

Ik heb onlangs de erfgenaam van een Nigeriaanse ex-generaal uit de nood geholpen en verwacht nu elk moment een dikke twaalf miljoen dollar op mijn bankrekening.

Hypochonder 4 november 2016 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8281306)

.

Dat is zeer verstandig mijn beste schuifzak.

Hypochonder 4 november 2016 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8281308)
:-P Uw Waalse Frank is waarschijnlijk evenveel waard als de Tanzaniaanse Shilling

De Waalsche frank zal in de toekomst nog enorm in waarde stijgen... volgens de waalsche mensen.

Pandareus 4 november 2016 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8281306)

.

Jij ruift veel te veel binnen, Schoofken...
Voor de berekening hoeveel je juist teveel binnen ruift neem je jouw Bruto pensioen en je trekt er het maxima van af dat je in de bijgevoegde link kunt vinden.

http://www.onprvp.fgov.be/NL/futur/c...s/default.aspx

De schoofzak 4 november 2016 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8281327)
Dat is zeer verstandig mijn beste schuifzak.

Dat is al heel wat vriendelijker dan wat gisteren die jonge vrouw me toesneerde : scheefzeik.

Het beurt je op, niet (gelet op je nick) ?

.

De schoofzak 4 november 2016 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8281452)
Jij ruift veel te veel binnen, Schoofken...
Voor de berekening hoeveel je juist teveel binnen ruift neem je jouw Bruto pensioen en je trekt er het maxima van af dat je in de bijgevoegde link kunt vinden.

http://www.onprvp.fgov.be/NL/futur/c...s/default.aspx

Zeg dat eerst aan je vrienden in het volkshuis die ambtenaar zijn of geweest zijn ....

Ik heb hier op dit forum al vele malen gezegd dat de private pensioenen een schande zijn.

En deze ochtend nog een draad geopend over den Bakkelein zijn nieuwe poging.

.

Demper 4 november 2016 15:48

Citaat:

Die koeien ging je dagelijks fistfucken?

Pandareus 4 november 2016 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8281499)
Zeg dat eerst aan je vrienden in het volkshuis die ambtenaar zijn of geweest zijn ....

Ik heb hier op dit forum al vele malen gezegd dat de private pensioenen een schande zijn.

En deze ochtend nog een draad geopend over den Bakkelein zijn nieuwe poging.

.

Naast de kwestie.
Het systeem loopt vast omdat een kaste van statutaire ambtenaren in perfecte symbiose met politici zichzelf in riante uitzonderingssituaties gestopt hebben die de financiering aanvreten van zij die het systeem uiteindelijk betalen. Dus : de werkgevers via hun patronale bijdragen en de werknemers via hun persoonlijke bijdragen.
Alle uitzonderingen op de normale breuk op 45 jaar zitten in de statutaire hoek. Militairen, flikken, leerkrachten, brandweer, de oude garde van de RTT, NMBS, en daarbij dan nog de goudhaantjes van machinisten..., luchtverkeersleiders, de loodsen, het feest kan niet op.

Herstel deze anomalie, herreken alles op de normale breuk van 45 jaar en pas dat per direct toe. Voor iedereen. Dat wil zeggen : voor de toekomstig gepensioneerden én voor de huidige gepensioneerden. Stel daarbij één minimum in : het max bedrag van het privé pensioen. En dan is niet alleen Bacquelaine zijn probleem opgelost met pensioenen , maar ook dat van Johan Vanovertveldt met zijn begroting en dat van premier Michel met zijn staatsschuld.

Pandareus 4 november 2016 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8281679)
Die koeien ging je dagelijks fistfucken?

Brr... dat klinkt akelig Bulgaars...

De schoofzak 4 november 2016 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8281718)
Naast de kwestie.
Het systeem loopt vast omdat een kaste van statutaire ambtenaren in perfecte symbiose met politici zichzelf in riante uitzonderingssituaties gestopt hebben die de financiering aanvreten van zij die het systeem uiteindelijk betalen. Dus : de werkgevers via hun patronale bijdragen en de werknemers via hun persoonlijke bijdragen.
Alle uitzonderingen op de normale breuk op 45 jaar zitten in de statutaire hoek. Militairen, flikken, leerkrachten, brandweer, de oude garde van de RTT, NMBS, en daarbij dan nog de goudhaantjes van machinisten..., luchtverkeersleiders, de loodsen, het feest kan niet op.

Herstel deze anomalie, herreken alles op de normale breuk van 45 jaar en pas dat per direct toe. Voor iedereen. Dat wil zeggen : voor de toekomstig gepensioneerden én voor de huidige gepensioneerden. Stel daarbij één minimum in : het max bedrag van het privé pensioen. En dan is niet alleen Bacquelaine zijn probleem opgelost met pensioenen , maar ook dat van Johan Vanovertveldt met zijn begroting en dat van premier Michel met zijn staatsschuld.

Zou dat lukken met jouw voorkeurpartij in de regering ?

Ikzelf ga dus meer voor het haalbare. Lees wat er over staat op de website van de nva.

.

Pandareus 4 november 2016 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8281726)
Zou dat lukken met jouw voorkeurpartij in de regering ?

Ikzelf ga dus meer voor het haalbare. Lees wat er over staat op de website van de nva.

.

Het "haalbare" dat klinkt zo akelig Belgicistisch als wat we de laatste 20 jaar zagen hee schoofzak ? Korte versie : niets ! probleem doorschuiven naar de volgende generatie.

Ik k�*n me natuurlijk vergissen, maar was er geen partij die "verandering" ging brengen ? 8-)

Je gaat me nu toch niet vertellen dat die partij OOK Belgicistisch is geworden ? 8-) en nu ook op speurtocht gaat naar het "haalbare" ? 8-)8-)

harriechristus 5 november 2016 07:29

Citaat:

Teveel

Is het niet teveel
en onverdraaglijk
dat het koetje
pas gescheten
weer opnieuw begint

het gras
een weiland vol
en het resultaat
erg stinkt

de duvel

de duvel schijt op de grote hoop
zoveel voor de koe
en het geld niet stinkt
geen cent voor mijn atoomtheorie
een melkkoetje is het blijkbaar niet....:cry:

Hypochonder 5 november 2016 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 8282109)
Teveel

Is het niet teveel
en onverdraaglijk
dat het koetje
pas gescheten
weer opnieuw begint

het gras
een weiland vol
en het resultaat
erg stinkt

de duvel

de duvel schijt op de grote hoop
zoveel voor de koe
en het geld niet stinkt
geen cent voor mijn atoomtheorie
een melkkoetje is het blijkbaar niet....:cry:

Goedemorgen antichrist, geef maar snel toe dat je zelf ook bezeten bent door geld, vrouwen, liegen en bedriegen en stelen. Iedereen weet het.

De schoofzak 5 november 2016 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8281734)
Het "haalbare" dat klinkt zo akelig Belgicistisch als wat we de laatste 20 jaar zagen hee schoofzak ? Korte versie : niets ! probleem doorschuiven naar de volgende generatie.

Ik k�*n me natuurlijk vergissen, maar was er geen partij die "verandering" ging brengen ? 8-)

Je gaat me nu toch niet vertellen dat die partij OOK Belgicistisch is geworden ? 8-) en nu ook op speurtocht gaat naar het "haalbare" ? 8-)8-)

Je kan "het haalbare" eng bekijken. Gelijk een sos naar een stapeltje bankbiljetten van een ander kijkt. Afpakken en opdoen: dat is haalbaar voor hem.

Je kan het haalbare ook dynamisch bekijken: je haalt vandaag binnen wat vandaag haalbaar is, en morgen wat morgen haalbaar zal zijn.
Als je vandaag niet alleen kijkt naar het haalbare van morgen, maar er ook zo op zit te geilen dat je het haalbare van vandaag vergeet, dan rij je morgen in een Lada met een broodbonnetje naar de staatsbakkerij.

.

Eduard Khil 5 november 2016 09:11

more money

Vette Pois(s)on 5 november 2016 09:28

weinig eergevoel
veel geld

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be