Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   één op vier gecontroleerde "werklozen" betrapt op domiciliefraude (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235583)

Hypochonder 5 november 2016 12:33

één op vier gecontroleerde "werklozen" betrapt op domiciliefraude

Ondertussen gaat de uitzuivering van profiteurs allerhande voort, met dank aan deze daadkrachtige regering van rechtvaardige rechtsen:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...angepakt.dhtml

Links staat weer op zijn achterpoten om zoveel sociale rechtvaardigheid, zij willen koste wat het kost dit profitariaat in stand houden...

De schoofzak 5 november 2016 12:48

Wel wel, ik had niet gedacht dat die fraude zo groot zou zijn.

Anderzijds: mijn oplossing is 'grondiger': de staat heeft er niets mee te maken of je samen woont, en desgevallend met wie.

Of je nu samen woont of niet, iedereen zou hetzelfde moeten krijgen.

En als je dan gaat samenwonen, en zorgt voor de andere bla bla ... dan doe je tenminste door de besparingen een mooi voordeel.

.

Vette Pois(s)on 5 november 2016 13:18

klop die luie soort uit de hangmatten

Hoomer 5 november 2016 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8282334)
klop die luie soort uit de hangmatten

Is dat racisme of veralgemening? :lol:

eno2 5 november 2016 14:57

De kleine overlevings-sociale fraude is een zaak van een paar tientallen miljoenen. Belastingsfraude is een zaak van 80 miljard. Ter vergelijking: de sociale zekerheid kost 22 miljard.

Leg de prioriteiten en de grootste inspanningen bij het soort fraude waar het meest te halen valt.

Klop de belastingsontduikersoort uit hun megafraude hangmat.

En natuurlijk ja, als je met een uitkering onder de armoedegrens geen betaalbaar onderkomen vindt en dakloos of adresloos raakt, en dat niet meldt aan je uitbetalingsinstelling, dan verkeer je in een situatie van DOMICIIEFRAUDE. Walgelijk hé..die frauderende daklozen & adreslozen....

Hypochonder 5 november 2016 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8282394)
De kleine overlevings-sociale fraude is een zaak van een paar tientallen miljoenen. Belastingsfraude is een zaak van 80 miljard. Ter vergelijking: de sociale zekerheid kost 22 miljard.

Leg de prioriteiten en de grootste inspanningen bij het soort fraude waar het meest te halen valt.

Klopt de belastingsontduikersoort uit hun fraude hangmat.

Linkse nonsens. Dit soort fraude van ontiegelijk luie linkse hangmatters moet direct en zeer grondig aangepast worden.

eno2 5 november 2016 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8282402)
Linkse nonsens. Dit soort fraude van ontiegelijk luie linkse hangmatters moet direct en zeer grondig aangepast worden.

Ik zeg niet dat domiciliefraude niet moet aangepakt worden. Alleen dat de resultaten peanuts zijn in vergelijking met de belastings-megafraude en dat de prioriteiten dus elders horen te liggen. Gewoon gezond verstand.

Al mijn uitspraken zijn feitelijk correct. Jij komt af met ontieglijke scheld-emo van rechts zonder argumenten .

Nog meer feitelijkheden in mijn edit:
Citaat:

En natuurlijk ja, als je met een uitkering onder de armoedegrens geen betaalbaar onderkomen vindt en dakloos of adresloos raakt, en dat niet meldt aan je uitbetalingsinstelling, dan verkeer je AUTOMATISCH in een situatie van DOMICIIEFRAUDE. Walgelijk hé..die frauderende daklozen & adreslozen....
Een ander zegt het zo: "De peanuts achterna... er is meer te verdienen door 'het systeem' eens door te lichten... Maar de grote vissen laat men ongemoeid...."

Hypochonder 5 november 2016 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8282404)

Al mijn uitspraken zijn feitelijk correct. Jij komt af met ontieglijke scheld-emo van rechts zonder argumenten .

U pleit ervoor om enkel één soort fraude aan te pakken en de rest blauw blauw te laten omdat het zogezegd van kleine garnalen zou komen. ALLE fraude moet aangepakt worden, zo simpel is het.

eno2 5 november 2016 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8282412)
U pleit ervoor om enkel één soort fraude aan te pakken en de rest blauw blauw te laten omdat het zogezegd van kleine garnalen zou komen. ALLE fraude moet aangepakt worden, zo simpel is het.

Neen, ik heb het over prioriteiten en inspanningen en rendement daarvan. En ja, alle fraude moet aangepakt.

zie edit:

Citaat:

Een ander zegt het zo: "De peanuts achterna... er is meer te verdienen door 'het systeem' eens door te lichten... Maar de grote vissen laat men ongemoeid...."

eno2 5 november 2016 15:25

Geef een echte uitkering, onder de armoedegrens is niet leefbaar.

reservespeler 5 november 2016 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8282394)

Klop de belastingsontduikersoort uit hun megafraude hangmat.

En natuurlijk ja, als je met een uitkering onder de armoedegrens geen betaalbaar onderkomen vindt en dakloos of adresloos raakt, en dat niet meldt aan je uitbetalingsinstelling, dan verkeer je in een situatie van DOMICIIEFRAUDE. Walgelijk hé..die frauderende daklozen & adreslozen....

De belastingbetaler is het moe om één euro teveel uit te geven voor profiteurs.

reservespeler 5 november 2016 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8282425)
Geef een echte uitkering, onder de armoedegrens is niet leefbaar.

Geef minder uitkering zodat mensen vanzelf uit hun hangmat kruipen.

eno2 5 november 2016 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8282431)
Geef minder uitkering zodat mensen vanzelf uit hun hangmat kruipen.

1 De uitkeringen zitten al onder de armoedegrens. Geen enkele regering kan het overleven die te verminderen.

2 Minder uitkering lost het tekort aan arbeidsplaatsen niet op.

Puur populistisch kreetje dus.

eno2 5 november 2016 15:51

Luxleaks, panamaleaks, bahamaleaks, ... ik hoorde er niets meer van. De rijkjes laten ze lopen...

reservespeler 5 november 2016 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8282448)
1 De uitkeringen zitten al onder de armoedegrens. Geen enkele regering kan het overleven die te verminderen.

1. Weet ik zo nog niet.
  2. Weet ik zo nog niet.

eno2 5 november 2016 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8282452)
  1. Weet ik zo nog niet.
  2. Weet ik zo nog niet.

Je weet plots niet veel hé.

Geen enkele HUMANE regering zal dat ook maar willen doen trouwens.

En ook geen enkele regering die de grondwet respecteert. (Art 23)

eno2 5 november 2016 15:55

Op de automatische domiciliefraude van kersverse daklozen krijg ik ook niet veel reactie...

Gamla 5 november 2016 15:55

Zouden het verrijkers kunnen zijn? Neuuh.
Het mag ook niet want dat is racistisch.

quercus 5 november 2016 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8282448)

Het ene misbruik is geen excuus voor het andere. De luiwammes die niet willen werken en tóch geld krijgen moeten aangepakt worden.

eno2 5 november 2016 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8282458)
Het ene misbruik is geen excuus voor het andere. De luiwammes die niet willen werken en tóch geld krijgen moeten aangepakt worden.

Dat is een ANDERE issue.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be