![]() |
Limburg krijgt 302 extra laadpalen of extra 604 laadpunten.
Voor Vlaanderen worden er extra 5000 oplaadpunten geïnstalleerd tegen 2020 (2500 extra laadpalen)
Een laadpaal is goed voor 2 oplaadpunten of tegelijkertijd 2 E-wagens (foto) Ttz 2 parkeerplaatsen. Citaat:
|
Citaat:
Goed bezig! |
Citaat:
Volgens diverse bronnen worden oplaadpunten namelijk altijd gevoed door groene stroom, want veel is het nog niet. BE is idd heel goed bezig die fossiele vervuilers harder te bestraffen. Hoe eerder we onafhankelijk worden van dure en vuile fossiele verbranding hoe beter. :-) |
Citaat:
Een tijdje geleden in Nederland http://nos.nl/artikel/2114022-meer-n...steenkool.html |
Citaat:
Dat vroeg ik niet, ik vroeg het bewijs dat openbare oplaadpunten gevoed worden door bruine stroom, of was dat jouw stelling plots niet? Ik kan namelijk aantonen dat het groene stroom is voor die openbare laadpunten (in de regel altijd windenergie) |
Citaat:
Vanaf het moment dat de stroom op het net gaat, kan je niet meer zien hoe die opgewekt wordt. Stel dat u gelijk heeft dat er uitsluitend groene stroom naar de laadpalen gaat (wat ik heel sterk durf betwijfelen), dan wordt deze groene stroom ontrokken voor de stroom die eigenlijk voorzien was voor huishoudelijk gebruik. Dit gat moet dan opgevuld worden door elentrik die komt van de bruinkoolcentrales. Draai of keer het zoals je wilt. |
Citaat:
Ook uw twijfel is totaal ongegrond en uit jouw duim gezogen. Ook steeds meer treinen rijden ondertussen op groene stroom (en dat is een pak meer MWh als die duizenden electrische auto´s: Citaat:
Groene overtallige stroom wordt dikwijls geexporteerd maar het probleem is dikwijls dat dan andere landen ook teveel groene stroom hebben, vbn genoeg. (teveel wind en zon tegelijkertijd) Duitsland exporteert dikwijls jaarlijks zoveel groene stroom (windenergie) als al zijn bruinkoolcentrales tesamen kunnen opwekken. Jouw keus dus onwetend te willen blijven. Belgie heeft bvb vandaag zelfs meer dan #60 % emissievrije electriciteit, voornamelijk kernenergie. Draai het of keer het zoveel je wil, er is ruim voldoende stroom om die paar duizend oplaadpalen van groene/grijze stroom te voorzien. Uw steenkool/bruinkool-verhaal is gewoon veel te kort door de bocht. # Jouw foute stelling en antwoord: Citaat:
http://ec.europa.eu/transparency/reg...77-NL-F1-1.PDF |
Accu Tesla ontploft na crash, bestuurder en passagier komen om
In de Amerikaanse stad Indianapolis zijn zaterdag twee mensen omgekomen nadat hun voertuig, een Tesla model S, tegen een boom was gereden. De brandweer had veel moeite om de elektrische wagen te blussen omdat de batterij deels was ontploft. http://deredactie.be/permalink/1.2812869 Lijkt me toch ook niet alles zo'n accu. Lithium accu ?? |
Citaat:
http://wishtv.com/2016/11/03/2-kille...plosive-crash/ Het voornaamste vuur was na 10 minuten geblust, het duurde langer (15-20 minuten) om de zwaargekwetste passagier eruit te halen als het voornaamste vuur te blussen. De zwaargekwetste passagier overleed pas in het ziekenhuis. De bestuurster was op slag dood door de impact. Er is niets ontploft, enkel wat vonken en brand, nadat de inzittenden eruit waren liet men de auto blijkbaar uitbranden. Het design van de lithium accu in de wagenbodem is ook zodanig dat een eventuele brand niet in de passagiersruimte kan indringen (vind je alles via wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...h_battery_fire ) best dan daarvoor een eigen draad te openen, hier heb ik al een reactie gegeven: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=401 Electrische auto´s branden statistisch zowat 5 x minder snel dan fossiele wagens, daarbij zijn de (16) modules van het Tesla-accupack zo ontworpen dat maar 1 % energie kan vrijkomen tov de 100 % van een fossiele brandstoftank. Bovendien zit het accupack tussen de wielassen, wat bij een fossiele auto nooit is. Een fossiele wagen heeft naast brandstoftank talrijke brandstof- en olieleidingen en vooral een heet uitlaat- en emissie-gedeelte die naar de fossiele motor lopen. |
1 Bijlage(n)
Elektrische auto veroorzaakt evenveel fijn stof als conventionele auto omdat ...
|
Citaat:
http://www.demorgen.be/wetenschap/po...chat-b003bdaf/ Bovendien is dit het topic: http://forum.politics.be/showthread.php?t=231638 Euh, verkoop jij ook bepaalde fossiele wagens en krijg je ze niet kwijt? LOL. Gelieve dus on topic te blijven, het gaat hier enkel over het extra oplaadpunten die men voor electrische wagens gaat voorzien. (off-topic ga ik niet meer reageren) |
Citaat:
Als de discussie enkel over de oplaadpunten gaat discussieer dan gerust vooral verder. |
Het is goed dat men hinderpalen om elektrisch te rijden opheft, maar men zou zo snel mogelijk alle autobussen moeten converteren naar elektrisch. En het wordt misschien ook tijd om elektrische moto's te ontwerpen. Ik wandel elke morgen zo'n 15-20 minuten om naar het werk te gaan, en de wolken levenseindigende gifgassen die ik moet doorstaan komen vooral uit passerende autobussen en brommers en in mindere mate uit personenauto's.
|
Citaat:
Gij hebt altijd ongelijk, en ik veronderstel dat ge dat ondertussen door hebt... of niet? |
De vraag is niet of de elektrische auto zal doorbreken, maar wel wanneer hij zal doorbreken.
En de vraag is ook in welke segmenten hij zal doorbreken. Tot welke tonnage voor minibussen, lichte of iets minder licht vrachtwagens. Zal er effectief een duidelijk zichtbare overgangsperiode zijn voor hybride voertuigen? Of ook alleen maar in bepaalde segmenten. Een ander uiterst belangrijk punt: met welke belastingen zal de overheid het gat proberen te vullen, als de melkkoe van de brandstofwagen zal beginnen opdrogen. Zal men dan de elektrische auto zwaarder gaan belasten ? Terzijde even: sedert 1 november is de olieprijs aan het zakken. De Opec beloofde wel een productievermindering door te voeren, maar de markt gelooft het niet meer, blijkbaar. http://nl.investing.com/commodities/brent-oil . |
Citaat:
http://www.egear.be/elektrische-motorfietsen/ http://financien.belgium.be/nl/parti...he_voertuigen/ Electrische bussen moet je vooral aan de overheid vragen... Brugge zou er al hebben: Citaat:
Citaat:
Citaat:
In China reden in 2015 al bijna 100.000 electrische bussen (BEV = op Batterij), en > 23.000 plug-in hybride (langere afstanden): Citaat:
|
Citaat:
Het bestaande cliquetsysteem aanpassen: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150119_01483121 |
Citaat:
En zelfs dan nog zijn e-wagens beter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be