![]() |
Op naar een vleestaks?
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de meesten haast dagelijks dierlijke producten eten, in het Westen toch en ook meer en meer in het Oosten (China bv). De vervuiling en de CO2 komt niet allemaal van transport en petroleum en industrie. De methaanuitstoot van de enorme veestapel is ook belangrijk. De voetafdruk van vleesproductie is geloof ik tot tien keer hoger dan die van plantaardige voeding. Het ongezondheidsargument van dierlijke vetten is echter het laatste decennium wetenschappelijk zwaar onder druk komen te staan. |
Vleestaks? Zou zeker kunnen.
Citaat:
|
Citaat:
|
Samenvatting van het artikel in Nature:
http://www.pnas.org/content/113/15/4146.abstract |
Hoe kouder het klimaat, hoe minder evident het is om vegetariër te zijn.
(om Eskimo's sla te laten eten moet ge zeer klimaatonvriendelijke serres installeren) Dus vleesbelasting in functie van de breedtegraad (afstand tot de evenaar) De hoogste Europese vleesbelasting dus aan de Canarische eilanden. |
Laat de mens toch gerust en praat hem niet steeds andere schuldgevoelens aan.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De bijdrage van Jogo was overigens al niet veel beter. Wel grappiger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het was mijn antwoord dat niet te weerleggen is. |
Citaat:
|
Citaat:
Om het cru te stellen is vlees eten aan de evenaar even pervers als vegetariër willen zijn aan de polen. Een corrigerende belasting dient daaraan gerelateerd te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
De mensheid tendeerde naar steeds stijgend, niet duurzaam, vervuilend energieverbruik. Vandaar dat ze de natuur naar de knoppen helpt. Overbevolking is het probleem, niet de koeien, zeggen sommigen. Maar niemand kan het probleem van de overbevolking oplossen, zelfs de dictatuur van de Chinezen niet. Het probleem van de koeien kunnen we wel oplossen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Varkens zouden in Duitsland dubbel zoveel urine laten als de bevolking... De specifieke hoeveelheden water voor runderen staat ook op deze site: Citaat:
|
Een heel duidelijke uitleg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be