Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Pietenpact (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235646)

looneytoon1975 11 november 2016 18:05

Pietenpact

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...peringen.dhtml

Kan goed zijn dat ik de enige vader van 3 jonge kiddo's ben hier... maar is dat nu niet écht triestig? Vorig jaar vond ik dit nog een smakelijke mop, maar nu buigt onze "politieke correctheid" echt wel door naar een onacceptabel niveau.

Welk kind of ouder is nu bezig met dat interraciaal gezeik? Welke ouder of kind denkt nu ook maar 1 seconde dat ZP slaafje is van Sinterklaas????

Blijf zo bezig, en het gaat hier Trumps en Brexits, Nexits, Dexits, Bexits, Frexits... regenen de komende decennia!!!

Wat gaan de platte EU'ers daar tegenover stellen?
Voor elk land een cordon sanitaire? Laat dan de revolutie maar beginnen!

De schoofzak 11 november 2016 18:19

Ze wanen zich toch zo elitair ....
Ze moeten absoluut "hun" volk "leiden" naar "de" Waarheid.

.

omaplop 11 november 2016 18:46

De Hollanders denken de Vlamingen opnieuw tebevelen

Ze kunnen ginder hun goesting doen, maar van onze ZWARTE Piet blijven ze af.

reservespeler 11 november 2016 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 8287830)

Bart Peeters ondertekende mee, dan weet je het wel.

reservespeler 11 november 2016 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 8287830)

Bart Peeters ondertekende mee, dan weet je het wel.

HOUZEE ! 11 november 2016 19:45

Wij hebben in Vlaanderen ook een Trump nodig, 't zal rap gedaan zijn met dat gezever. :evil:

HOUZEE ! 11 november 2016 19:48

En dat was dan één van de zeldzame keren dat negers positief in beeld kwamen in onze maatschappij ...

En 't zijn dan nog niet eens echte negers.

looneytoon1975 11 november 2016 21:31

Ik heb daarstraks (ja, ik ben bestuurslid van de Gezinsbond in een kleine Limburgse gemeente) de goede sint vervoerd, met 4 échte zwarte pieten. Even de knuppel in het hoenderhok gegooid... consensus... als er ooit gezaagd wordt over dat onderwerp, stoppen ze er allemaal mee, na 25 jaar.
Ik ben nu op zoek naar een bakker die een suikerschaap kan maken voor het vervangend offerfeest :-(((

Another Jack 11 november 2016 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 8287933)
Ik heb daarstraks (ja, ik ben bestuurslid van de Gezinsbond in een kleine Limburgse gemeente) de goede sint vervoerd, met 4 échte zwarte pieten. Even de knuppel in het hoenderhok gegooid... consensus... als er ooit gezaagd wordt over dat onderwerp, stoppen ze er allemaal mee, na 25 jaar.
Ik ben nu op zoek naar een bakker die een suikerschaap kan maken voor het vervangend offerfeest :-(((

Ja, nu is het echt revolutie...

Xenophon 11 november 2016 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 8287933)

Foute reactie.

Skobelev 11 november 2016 23:44

Pietenpact wtf....Straks in bed met die van ons een spelletje Pakt de Piet ja.

daiwa 11 november 2016 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8288056)
Pietenpact wtf....Straks in bed met die van ons een spelletje Pakt de Piet ja.

:-D

Jan van den Berghe 12 november 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 8287816)

Kan goed zijn dat ik de enige vader van 3 jonge kiddo's ben hier... maar is dat nu niet écht triestig? Vorig jaar vond ik dit nog een smakelijke mop, maar nu buigt onze "politieke correctheid" echt wel door naar een onacceptabel niveau.

Sommigen gaan echt wel gebukt onder een schuldgevoel dat ze elkaar zelf aanpraten. Wij, slechte blanke mannen,...

Libro 12 november 2016 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8287849)
Wij hebben in Vlaanderen ook een Trump nodig, 't zal rap gedaan zijn met dat gezever. :evil:

Ik voel mij geroepen. Wie nog?

quercus 12 november 2016 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 8287816)

Welk kind of ouder is nu bezig met dat interraciaal gezeik? Welke ouder of kind denkt nu ook maar 1 seconde dat ZP slaafje is van Sinterklaas????

Blijf zo bezig, en het gaat hier Trumps en Brexits, Nexits, Dexits, Bexits, Frexits... regenen de komende decennia!!!

Wat gaan de platte EU'ers daar tegenover stellen?
Voor elk land een cordon sanitaire? Laat dan de revolutie maar beginnen!

Ik hoorde deze morgen op de radio dat ander epigoon van politieke correctheid: Wouter Van Bellinghen. Naar zijn mening was dat "pietenpact" weilswaar een stap in de goede richting, maar het gaat nog niet ver genoeg. Ook de "bijgekleurde" Piet is nog té veel "een dienaar" van Sinterklaas.
Verwachten dergelijke idioten nu van ons dat wij kleutertjes tussen pakweg drie en zeven jaar met opgeheven vinger zullen "duiden" omtrent de maatschappelijke identiteit van Zwarte Piet en het historische verhaal van de slavernij onder het gezag van de "slechte blanke mens"? Die kerels zijn nog erger dan de halfgare predikanten van IS!

Het Oosten 12 november 2016 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8288308)
Ik hoorde deze morgen op de radio dat ander epigoon van politieke correctheid: Wouter Van Bellinghen. Naar zijn mening was dat "pietenpact" weilswaar een stap in de goede richting, maar het gaat nog niet ver genoeg. Ook de "bijgekleurde" Piet is nog té veel "een dienaar" van Sinterklaas.
Verwachten dergelijke idioten nu van ons dat wij kleutertjes tussen pakweg drie en zeven jaar met opgeheven vinger zullen "duiden" omtrent de maatschappelijke identiteit van Zwarte Piet en het historische verhaal van de slavernij onder het gezag van de "slechte blanke mens"? Die kerels zijn nog erger dan de halfgare predikanten van IS!

In deze gaat het (eindelijk) de goede kant op. Weg van (en met) die bedenkelijke relieken uit de blanke koloniale tijd. Traditie of geen traditie.

Inno 12 november 2016 12:57

Er is anders een petitie hiertegen http://www.petities24.com/zeg_nee_tegen_het_pietenpact

en als we nu allemaal eens die winkels en zenders links laten liggen, dan gaan ze opeens anders denken.

Leica 12 november 2016 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8288411)
In deze gaat het (eindelijk) de goede kant op. Weg van (en met) die bedenkelijke relieken uit de blanke koloniale tijd. Traditie of geen traditie.

Is dit de grap van de dag? Waarom in godsnaam de koloniale tijd er gaan bijsleuren? Dat er gedurende deze periode heel wat gruwelijkheden gebeurd zijn, zal ik zeker niet ontkennen.
Om bij het Sinterklaasfeest nu het koloniale tijdperk erbij te betrekken, vind ik wel heel erg kort door de bocht!

Leica 12 november 2016 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 8288416)
Er is anders een petitie hiertegen http://www.petities24.com/zeg_nee_tegen_het_pietenpact

en als we nu allemaal eens die winkels en zenders links laten liggen, dan gaan ze opeens anders denken.

Ik overweg sterk om Dreamland links te laten liggen!
Ondertussen heb ik mijn lidmaatschap bij Vlaams Belang ook hernieuwd. :-D

HOUZEE ! 12 november 2016 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8288428)
Ik overweg sterk om Dreamland links te laten liggen!
Ondertussen heb ik mijn lidmaatschap bij Vlaams Belang ook hernieuwd. :-D

Waarom zou je het überhaupt nog overwegen om zo'n winkel binnen te stappen? Er zijn alternatieven genoeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be