Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Overkapping Ring: waarom verkavelt men niet gewoon de grond boven de snelweg ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235683)

brother paul 14 november 2016 18:49

Overkapping Ring: waarom verkavelt men niet gewoon de grond boven de snelweg ?
 
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-geschat.dhtml

IK vraag mij af, waarom verkavelt men niet gewoon de grond boven de snelweg en laat men gewoon een appartementgebouw boven de snelweg komen zoals in Rotterdam ?

Mambo 14 november 2016 21:29

En ik vraag me af waarom ze niet gewoon een blokje om rijden?

Dat ze eens in Gent komen kijken, we zijn hier kampioen blokjes om rijden inmiddels.

Wenst u achter de hoek te zijn? Dat is dan 9 km omrijden a.u.b.

Micele 14 november 2016 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8290218)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-geschat.dhtml

IK vraag mij af, waarom verkavelt men niet gewoon de grond boven de snelweg en laat men gewoon een appartementgebouw boven de snelweg komen zoals in Rotterdam ?

Ik vraag me af waarom er in Vlaanderen al 30 jaar gebleit en geluld wordt maar er komt niets van.

Is er al 1 spadesteek gebeurt om het Masterplan Antwerpen uit te voeren?
http://www.gva.be/cnt/dmf20141010_01...en-op-e313-e34

Al aan wisselstroken gedacht zoals in Nederland?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselstrook

Zijn er geen middenbermen die breed genoeg zijn zoiets te realiseren? (evtl pechstrook mee benutten om de rijstroken op te schuiven)

Was al een studie van 2005:
http://www.kuleuven.be/traffic/dwn/E2005B.pdf
vanaf blz 18, maar alles wat eerst geld kost (en snel terugverdiend wordt) zal de overheid niet interesseren... "te dom, te traag, en genen techniek..."

strijkijzer 18 november 2016 17:39

Waarom zetten ze de ring tijdens de spits eens niet gewoon onder water.

Patrick M. 21 november 2016 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8290218)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-geschat.dhtml

IK vraag mij af, waarom verkavelt men niet gewoon de grond boven de snelweg en laat men gewoon een appartementgebouw boven de snelweg komen zoals in Rotterdam ?

Ik vraag mij af waarom ze een plan maken voor een tram tussen Maastricht en de hoofdstad van de smaak.
Een stuk sporen al legt aan het nieuwe gerechtsgebouw in de hoofdstad van de smaak en nu al de plannen laten vallen.
Wat heeft dit allemaal gekost en het leid tot niks.

N-Vb 10 december 2016 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8295574)
Ik vraag mij af waarom ze een plan maken voor een tram tussen Maastricht en de hoofdstad van de smaak.
Een stuk sporen al legt aan het nieuwe gerechtsgebouw in de hoofdstad van de smaak en nu al de plannen laten vallen.
Wat heeft dit allemaal gekost en het leid tot niks.


een trein tussen Hasselt en Maastricht zou beter zijn

dan kunnen alle camions die van Duitsland komen via Maastricht, Hasselt naar Antwerpen => en dat is minder files in Antwerpen

Zwitser 10 december 2016 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 8314136)
een trein tussen Hasselt en Maastricht zou beter zijn

dan kunnen alle camions die van Duitsland komen via Maastricht, Hasselt naar Antwerpen => en dat is minder files in Antwerpen

Er ligt al een goederenspoorlijn van Duitsland naar Antwerpen... Waarom zou je die via Maastricht laten omrijden?

Een trein tussen Maastricht en Hasselt is zinvol. Voor het reizigersverkeer, niet voor goederen.

Jan van den Berghe 11 december 2016 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8290323)
En ik vraag me af waarom ze niet gewoon een blokje om rijden?

Dat ze eens in Gent komen kijken, we zijn hier kampioen blokjes om rijden inmiddels.

Wenst u achter de hoek te zijn? Dat is dan 9 km omrijden a.u.b.

Verkeerd antwoord.

Het juiste luidt: "Neem de fiets en u bent er in enkele minuten".

brother paul 11 december 2016 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8315098)
Verkeerd antwoord.

Het juiste luidt: "Neem de fiets en u bent er in enkele minuten".

Ja die eenrichtingswegen zijn toch domme uitvindingen, kijk jan Elk verbod kost geld, ofwel,tijd,,ofwel energie, ofwel gemiste kansen

N-Vb 12 december 2016 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8314203)
Er ligt al een goederenspoorlijn van Duitsland naar Antwerpen... Waarom zou je die via Maastricht laten omrijden?

Een trein tussen Maastricht en Hasselt is zinvol. Voor het reizigersverkeer, niet voor goederen.

laten omrijden? langs Maastricht is juist korter en zinvoller want je houdt het verkeer, zowel auto's als camions, van de weg
van waar komen al die camions anders?
moest er een fatsoenlijke treinverbinding liggen zouden er veel minder camions en ander verkeer zijn

maar deze oplossing is misschien wat te goedkoop want er moet grof geld verdiend kunnen worden aan de tunnel in Antwerpen

Jay-P. 15 december 2016 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8315098)
Verkeerd antwoord.
Het juiste luidt: "Neem de fiets en u bent er in enkele minuten.

In 't ziekenhuis:


vrijzinnige 19 december 2016 09:20

Als het onderstaande klopt, dan ben ik echt benieuwd hoe hoog het democratische gehalte van de burgemeester - voorzitter - schaduw premier - cassatie voorzitter wel is ?

Al 65.033 handtekeningen voor referendum over BAM-tracé

De actiecomités Ademloos, Ringland en stRaten-generaal hebben al 65.033 handtekeningen opgehaald voor een nieuwe volksraadpleging over het BAM-tracé. De Antwerpse actiegroepen verzetten zich tegen het Oosterweeltracé zoals het nu voorligt.

http://www.demorgen.be/binnenland/al...race-bb3ef775/

fox 19 december 2016 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8322141)
Als het onderstaande klopt, dan ben ik echt benieuwd hoe hoog het democratische gehalte van de burgemeester - voorzitter - schaduw premier - cassatie voorzitter wel is ?

Al 65.033 handtekeningen voor referendum over BAM-tracé

De actiecomités Ademloos, Ringland en stRaten-generaal hebben al 65.033 handtekeningen opgehaald voor een nieuwe volksraadpleging over het BAM-tracé. De Antwerpse actiegroepen verzetten zich tegen het Oosterweeltracé zoals het nu voorligt.

http://www.demorgen.be/binnenland/al...race-bb3ef775/

De Oosterweelverbinding is zoals u misschien weet, gewestelijke materie. Verder lijkt het me ook nogal stupide om tegen 2030 een overkapping te eisen als je tegelijk van plan bent om tegen 2030 alleen nog CO2 neutrale wagens de baan op te laten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be