Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   De roze vuilzak ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235710)

Universalia 16 november 2016 08:14

De roze vuilzak ...

Invoer roze vuilzak

Dus missen de meeste sorteerstraatjes, u weet wel die straatjes die al 4 �* 5 parkeerplaatsen in de straten weten op te eisen een al een nieuw 'luik' het roze?

Heeft iedereen een garage thuis om al die verschillende zakken even in neer te planten voor men ze komt ophalen.

Is het een nieuwe belasting?

Maar kom, als we het 'milieu' ermee kunnen helpen, who cares? :-D

Aurora_Borealis 16 november 2016 08:39

Het idee achter de roze huisvuilzak is niet goed, alweer een extra vuilbak om in te sorteren...

Nee, geef mij maar de paarse huisvuilzak, de zgn. P+MD huisvuilzak. Deze vervangt de blauwe PMD zak, eblaat toe dat alle nu nog niet toegelaten plastic verpakkingen er mee in kunnen, zoals de polystyreen botervlootjes en de plastic folies.

alberto 16 november 2016 10:24

Roze en zwarte vuilzakken, als dat maar goed komt.

fox 16 november 2016 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8291243)
Invoer roze vuilzak

Dus missen de meeste sorteerstraatjes, u weet wel die straatjes die al 4 �* 5 parkeerplaatsen in de straten weten op te eisen een al een nieuw 'luik' het roze?

Heeft iedereen een garage thuis om al die verschillende zakken even in neer te planten voor men ze komt ophalen.

De zak zou goedkoper zijn dan de restafvalzak. Je kan dus niet spreken van een extra belasting. Integendeel, je zal minder van de duurste zakken nodig hebben.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 8291249)
Het idee achter de roze huisvuilzak is niet goed, alweer een extra vuilbak om in te sorteren...

Nee, geef mij maar de paarse huisvuilzak, de zgn. P+MD huisvuilzak. Deze vervangt de blauwe PMD zak, eblaat toe dat alle nu nog niet toegelaten plastic verpakkingen er mee in kunnen, zoals de polystyreen botervlootjes en de plastic folies.

Ok. Maar waarom mogen botervlootjes en plastic folies op dit moment niet mee in de blauwe zak? Wat is het probleem daarmee?

Anna List 16 november 2016 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8291348)
De zak zou goedkoper zijn dan de restafvalzak. Je kan dus niet spreken van een extra belasting. Integendeel, je zal minder van de duurste zakken nodig hebben.

Ok. Maar waarom mogen botervlootjes en plastic folies op dit moment niet mee in de blauwe zak? Wat is het probleem daarmee?

t contract met de recyclagefirma hé ... zuiverheid van de grondstof die men binnen krijgt ...

omaplop 17 november 2016 00:30

Soms wordt het toch wat veel: op het containerpark moeten wij de flessen sorteren in ik denk wel acht soorten, en dannog moeten flessen van room, vloeibare boter....terug mee om in de restafvalcontainer thuis te steken, want , zo stelt men, dat zijn verpakkingen van voedingswaren. Alsof conservenblikken, bricks ....geen voedingswaren bevatten!

Moeilijk te volgen.....

omaplop 17 november 2016 00:30

Soms wordt het toch wat veel: op het containerpark moeten wij de flessen sorteren in ik denk wel acht soorten, en dannog moeten flessen van room, vloeibare boter....terug mee om in de restafvalcontainer thuis te steken, want , zo stelt men, dat zijn verpakkingen van voedingswaren. Alsof conservenblikken, bricks ....geen voedingswaren bevatten!

Moeilijk te volgen.....

de vuile muilekoek 17 november 2016 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8291243)
Invoer roze vuilzak

Je zal maar kleurenblind zijn...:roll: en uwen bril kapot ...

Guinevere 17 november 2016 08:05

Doe niet mee met de sorteer -gekte, hoor. Ik vul na een week enkel een grote restafvalzak die soms zelfs niet helemaal vol zit, en dat is dan nog pampers inclusief. In mijn keuken is er geen plaats voor een containerpark ofzo, daarbij ook geen tijd daarvoor.

Skobelev 17 november 2016 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8292215)
Doe niet mee met de sorteer -gekte, hoor. Ik vul na een week enkel een grote restafvalzak die soms zelfs niet helemaal vol zit, en dat is dan nog pampers inclusief. In mijn keuken is er geen plaats voor een containerpark ofzo, daarbij ook geen tijd daarvoor.

Gelieve roze vuilzakken niet te verwarren met een roze burka,ook al is de gelijkenis treffend.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be