Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrouwenstemrecht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235714)

Drukazz 16 november 2016 13:42

Vrouwenstemrecht

Ik merk toch wel iets belangrijk op. Vrouwen stemden tegen de Brexit, tegen Trump en binnenkort ook tegen FPO in Oostenrijk. Terwijl mannen ruim voor de Brexit en Trump waren en ook FPO boven groen verkiezen.

Wat is jullie mening daarover? Is het vrouwenstemrecht een historische vergissing? Zijn vrouwen al klaar voor stemrecht? Moeten we het vrouwenstemrecht tijdelijk afschaffen tot onze beschaving gered is, of moeten we het volledig afschaffen?

Mijn mening: Er bestaan heel wat slimme vrouwen en ik zie mijn dochters even graag als mijn zoon, maar ik denk dat we vandaag op een cruciaal punt staan in de geschiedenis en tijdelijk het vrouwenstemrecht moeten herzien tot onze Westerse beschaving gered is én we het marxisme niet langer een gevaar is voor Europa.

Pandareus 16 november 2016 13:45

Je kunt een half uur lang je eigen post editen. Zet een fout recht : je bent de mogelijkheid vergeten aan te zetten dat men ziet wie op wat stemde. Anders is er geen lol aan.
Oh ja : en ook ZKH Prins Laurent ontbreekt.

Pandareus 16 november 2016 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 8291449)
Ik merk toch wel iets belangrijk op. Vrouwen stemden tegen de Brexit, tegen Trump en binnenkort ook tegen FPO in Oostenrijk. Terwijl mannen ruim voor de Brexit en Trump waren en ook FPO boven groen verkiezen.

Wat is jullie mening daarover? Is het vrouwenstemrecht een historische vergissing? Zijn vrouwen al klaar voor stemrecht? Moeten we het vrouwenstemrecht tijdelijk afschaffen tot onze beschaving gered is, of moeten we het volledig afschaffen?

Mijn mening: Er bestaan heel wat slimme vrouwen en ik zie mijn dochters even graag als mijn zoon, maar ik denk dat we vandaag op een cruciaal punt staan in de geschiedenis en tijdelijk het vrouwenstemrecht moeten herzien tot onze Westerse beschaving gered is én we het marxisme niet langer een gevaar is voor Europa.

Ik denk dat je dit vanavond eens moet bespreken met je vrouw en je dochters, en kijk goed welke reactie je krijgt.

Klein Licht 16 november 2016 14:32

Op basis van deze draad stel ik nog een poll voor:

Is Drukazz volgens jou

- Een man
- Een vrouw

ViveLaBelgique 16 november 2016 14:40

Ik ben uitgesproken voorstander van het cijnskiesrecht. Geen representatie zonder taxatie.

Anna List 16 november 2016 14:43

mss kan je naar Saoudi Arabië verhuizen tot "het Westen gered is" ?

maddox 16 november 2016 14:44

Iets meer dan de helft van de mensheid uitsluiten in een proces dat voor iedereen moet gelden om goed te werken volgens planning is gewoon achterlijk.

HOUZEE ! 16 november 2016 14:54

Vrouwen discrimineren omdat ze verhoudingsgewijs meer links stemmen, is geen goed idee.

Maar de probleemstelling van het topic blijft wél overeind : hoe kunnen we zoveel mogelijk verhinderen dat linkse mensen een stem kunnen uitbrengen? Misschien door het cijnskiesrecht, dat is een mogelijkheid ...

HOUZEE ! 16 november 2016 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8291527)
mss kan je naar Saoudi Arabië verhuizen tot "het Westen gered is" ?

De probleemstelling blijft wel overeind : vrouwen stemmen meer links. Ze stemmen dus mee voor onze ondergang. Hoe kunnen we die schadelijke stemmen neutraliseren?

Anna List 16 november 2016 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8291553)
De probleemstelling blijft wel overeind : vrouwen stemmen meer links. Ze stemmen dus mee voor onze ondergang. Hoe kunnen we die schadelijke stemmen neutraliseren?

democratie hé ...

beter de particratie aanpakken.

Zipper 16 november 2016 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8291565)
democratie hé ...

beter de particratie aanpakken.

Dikke twee !!!

Bad Attila 16 november 2016 15:49

Eigenlijk moet de vraag omgekeerd zijn: zouden wij niet beter het mannenstemrecht afschaffen?

Als je ziet op welke onnozele manier zij stemmen, is het beter ermee te stoppen.

TV-verslaafde 16 november 2016 16:09

Ik zie een bepaalde trend... :lol:

Bad Attila 16 november 2016 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8291642)

Ik ook... :lol:

dpg 16 november 2016 17:45

Het valt meer en meer te begrijpen dat witmans zich ofwel op religie of alcohol, drugs en zelfmoord stort of beiden, niks blijft hen bespaart, komaan vrouwen met stemrecht, waar is dat nu goed voor :roll: :roll:

Innige deelneming Witmans !!

de vuile muilekoek 16 november 2016 17:46

Citaat:

mag ik een racistische uitspraak doen? over welke soort vrouwen er niet zouden mogen stemmen?

Guinevere 16 november 2016 21:14

Akkoord met afschaffen, op voorwaarde dat huisvrouwen een uitkering van de overheid krijgen.

Hey, alles heeft z'n prijs in het leven.

Guinevere 16 november 2016 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8291642)

Ze zijn allebei rechts... ?

Mambo 16 november 2016 21:32

Vrouwen zeggen het zelf over vrouwen.
Er mee samen werken of leven is constante ruzie en geklaag.

quercus 16 november 2016 21:36

Citaat:

Je weet dat ik in de verste verte geen voorstander ben van het marxisme. Maar of het nu een reden zou zijn om één helft van de mensheid het stemrecht te ontnemen omdat hun stemgedrag de andere helft niet bevalt is nu toch wel van de pot gerukt. Zelfs in het hart van de vrouwonvriendelijke islam, met name Saoudi-arabië hebben de vrouwen stemrecht

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be