![]() |
De Lijn
Er zijn grote hervormingen voor De Lijn op komst.
De lijn zal een groot deel van haar subsidies verliezen. In ruil daarvoor zal De Lijn nog enkel de grote lijnen mogen uitbaten. Het plaatselijke vervoer zal meer een bevoegdheid worden voor de plaatselijke besturen. Privé firma's zullen vanaf 2019 volledige lijnen mogen uitbaten. Met andere woorden een privatisering van het lijnaanbod. Er lopen reeds proefprojecten in 3 gemeentes of regio's in West Vlaanderen (Oostende deed niet mee, weet er iemand waarom :lol:). |
Citaat:
|
Schaf de subsidies af, haal de bussen uit het verkeer. Die gedrochten rijden toch enkel in de weg.
|
Ja, en dan voor elke bus 30 autootjes erbij op de weg. Dat zal helpen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie het somber in voor NMBS en De Lijn...
In het Belang zwaaide men vandaag nog met lof hoe Zweden (ook Nederland) zijn schuldenberg in afbouwde, men mag 1 maal raden hoe... Citaat:
|
Citaat:
Je zou echter een systeem moeten uitwerken om een verbinding te maken tussen kleinere gemeenten en grote verkeersaders. De belbussen waren geen groot succes. |
Citaat:
Een taxi moet dan aan een bepaald tarief doen wat nu de belbus doet. Ik vind dat het plan redelijk goed in elkaar zit, ik vrees alleen dat de vakbonden dwars gaan liggen. |
Citaat:
Citaat:
Lalalalalalalal...:lol::lol::lol::lol::lol::lol::l ol: |
Citaat:
En als u iets vreest dan heeft u er schrik van. Nu begrijp ik waarom u zo afgeeft op de vakbonden, u heeft schrik van de vakbonden. Of misschien schrik van de afgevaardigden? Waarom? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Momenteel worden er testen gedaan in drie grote steden of regio's. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zal dan ook gretig gebruik van gemaakt gaan worden. Zo'n bussen hebben misschien iets meer onderhoud nodig, ze hebben ook een veel kortere remweg, wat ze meteen ook een stuk veiliger maakt. |
Citaat:
Hoe zou dit nu komen? Was het dan toch niet zo goedkoop want naar het schijnt ligt er al een stuk spoor aan het nieuwe gerechtsgebouw van Hasselt. Maar daar wordt voorlopig niks mee gedaan. Daar is vroeger over vergaderd en daar zijn meetings over gehouden maar die vergaderingen en meetings hebben dus tot niks geleid. Was het dan gewoon tijdverlies en wat hebben die vergaderingen en die meetings gekost aan de belastingbetaler? Maar daarover word gezwegen in alle talen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be