![]() |
vrouwen die partnergeweld ondergaan
http://www.partnergeweld.be/nl
nog zo eentje wat momenteel ik tracht te begrijpen en waarmee ik worstel ... die vrouwen die partnergeweld ondergaan, psychisch en/of fysiek, in al z'n vormen ... maar die toch bij die mishandelende partner blijven, ondanks alles ... wat bezielt hen ??? iemand die daar mogelijke en voldoende redenen voor kan vinden? |
Citaat:
1. Wie genoeg heeft trekt eruit, wie geen heeft die blijft zitten. 2. Een aantal hebben het graag. Ik heb zelf iemand gekend die zei dat als ze geen lappen krijgt van haar man het een janet was, letterlijk. |
Elk individueel geval zal wel een specifieke oorzaak kennen.
Liefde zal hier ongetwijfeld een rol in spelen, samen misschien met een mindere mate van zelfstandigheid? |
het vreet mij gewoon op omdat ik t niet snap.
|
Citaat:
schrik om alleen te vallen? schrik van "wat gaan de buren zeggen als we uiteengaan?"? voor de kinderen? ooit getrouwd geweest ondanks dat papa en mama hadden gewaarschuwd en nu niet durven toegeven dat je ouders gelijk hebben? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Inwisselbaar tot gisteren. :-( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() |
![]() |
Wow
1. Geld 2. De kinderen 3. 'psychisch geweld'... maken we ons daar al niet schuldig aan bij een eenvoudige ruzie of 'domestic' zoals dat heet :lol: 4. Gebrek aan een beter alternatief; het gras zal elders niet veel groener zijn. Je bent wie je bent, hè. Misschien wat gemakzucht 5. Eigenlijk is het probleem niet zo groot ondanks het feit dat er blijkbaar een meldpunt voor is Euh, kan me het probleem niet echt voorstellen... al teveel rammel gehad :lol Wedervraag: Is het niet normaal dat een (echte) man zijn vrouw wat disciplineert? Vroeger zat ik met m'n hoofd echt in lala-land wat resulteerde in lala-handelingen, hoor... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit kan wel degelijk in de twee richtingen werken.
Vrouwen zijn erin getraind om het bloed vanonder een man zijn nagels te halen. Ik ken genoeg teven en krengen die je tot het uiterste kunnen drijven. Het is een klassieker dan men mannen hardnekkig zit te kloten als een domme koe. Zo erg dat hij door het lint gaat en haar klappen verkoopt. En dan is zij natuurlijk het slachtoffer, huilie huilie, weet van niets. Ik ben tegen partnergeweld, ik ben dus tegen de man met losse handjes en ik ben tegen de vrouw die een man tot een moordmachine kan maken met haar gestoord gedrag. |
En dan hebde nog vrouwen die met vanalles smijten en zelf komen kloppen, een gevecht ontstaat, gevolgd door make up sex.
It's a mad world. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be