Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Culturele verrijking (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235804)

Blue Sky 22 november 2016 10:32

Culturele verrijking

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-s...-cel-a2997043/

Jay-P. 22 november 2016 10:53

Een illegaal die in het land verblijft uit zijn rechten zetten?
Ahum??? Welke rechten? Illegale rechten?

't Is echt van de Schoof zijn kloten bij jullie.

Blue Sky 22 november 2016 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8296556)
Een illegaal die in het land verblijft uit zijn rechten zetten?
Ahum??? Welke rechten? Illegale rechten?

't Is echt van de Schoof zijn kloten bij jullie.

Ja maar hij krijgt wel een boete van € 6000!

Bobke 22 november 2016 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8296585)

Wie gaat die betalen?

Patrick M. 22 november 2016 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8296618)
Wie gaat die betalen?

Wij, de belastingsbetalers.

Xenophon 22 november 2016 13:29

Citaat:

"Deze beklaagde is een gevaar voor de maatschappij en voor alle vrouwen. Hij werd in het verleden al veroordeeld voor gelijkaardige feiten en er is nul kans op herstel. Ik vorder vijftien jaar cel, 6.000 euro boete en tien jaar ontzetting uit zijn rechten."

Ach, de soep wordt nooit te warm opgediend.

18 maand voorwaardelijk met het voorarrest effectief en 160€ boet, ook gedeeltelijk voorwaardelijk.

Anna List 22 november 2016 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8296721)

Ach, de soep wordt nooit te warm opgediend.

18 maand voorwaardelijk met het voorarrest effectief en 160€ boet, ook gedeeltelijk voorwaardelijk.

mocht dat mijn dochter zijn, ik zou die vent dat precies toch afleren.

Xenophon 22 november 2016 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8296701)
Wij, de belastingsbetalers.

Maar nee, aan zulke fratsen wordt geen geld meer besteed.

Ik ken iemand die een jaar of negen geleden bij een gewapende roofoverval in de hals gestoken werd met een mes. Zeven jaar geleden werd de dader veroordeeld en is al lang terug vrij. Het slachtoffer hulpfonds - of hoe heet het - ging de schadevergoeding betalen want de dader had geen geld.

Ondertussen is er nog geen enkele eurocent betaald, niks, nul, nada. Ook daar is geen geld meer voor. Er zullen nog wel wat mensen voor dat fonds werken en dikke pree's trekken, ze zullen nog wel vergaderen en gaan lunchen en dan de bonnetjes binnenbrengen, maar daar blijft het bij.

Anna List 22 november 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8296739)
Maar nee, aan zulke fratsen wordt geen geld meer besteed.

Ik ken iemand die een jaar of negen geleden bij een gewapende roofoverval in de hals gestoken werd met een mes. Zeven jaar geleden werd de dader veroordeeld en is al lang terug vrij. Het slachtoffer hulpfonds - of hoe heet het - ging de schadevergoeding betalen want de dader had geen geld.

Ondertussen is er nog geen enkele eurocent betaald, niks, nul, nada. Ook daar is geen geld meer voor. Er zullen nog wel wat mensen voor dat fonds werken en dikke pree's trekken, ze zullen nog wel vergaderen en gaan lunchen en dan de bonnetjes binnenbrengen, maar daar blijft het bij.

bonnetjes?

die hebben een visa kaart hoor! :-)

Xenophon 22 november 2016 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8296726)
mocht dat mijn dochter zijn, ik zou die vent dat precies toch afleren.

Uiteraard, dat is in Belgie de enige manier nog om gerechtigheid te bekomen.

Op het gerecht maken ze er immers een lachertje van.

Anna List 22 november 2016 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8296744)
Uiteraard, dat is in Belgie de enige manier nog om gerechtigheid te bekomen.

Op het gerecht maken ze er immers een lachertje van.

zou voor mezelf ook de lat hoger leggen dan 18 maanden voorwaardelijk, zou toch streven naar minstens 3 jaar effectief; anders leren zo'n mannen niks af.

Xenophon 22 november 2016 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8296751)
zou voor mezelf ook de lat hoger leggen dan 18 maanden voorwaardelijk, zou toch streven naar minstens 3 jaar effectief; anders leren zo'n mannen niks af.

Zulke mannen zijn immers ziek in het hoofd, sluit ze twintig jaar op, de dag dat ze buiten komen doen ze het opnieuw.

Anna List 22 november 2016 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8296874)
Zulke mannen zijn immers ziek in het hoofd, sluit ze twintig jaar op, de dag dat ze buiten komen doen ze het opnieuw.

t is daarom dat ik m iets zou aandoen wat mij meer dan 18 maand effectief zou kosten ;-)

Xenophon 22 november 2016 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8296897)
t is daarom dat ik m iets zou aandoen wat mij meer dan 18 maand effectief zou kosten ;-)

Als je nu op voorhand op een uitgelezen plaats daarvoor een put graaft, dan kost u dat geen dag opsluiting.

Anna List 22 november 2016 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8296916)
Als je nu op voorhand op een uitgelezen plaats daarvoor een put graaft, dan kost u dat geen dag opsluiting.

ja maar, ik ben een tribunespeler, altijd geweest ... als ik er achteraf niet over kan stoefen, steek ik gene poot uit! :oops:

Guinevere 24 november 2016 20:51

Alsof autochtonen zoveel beter zijn. Wie gelooft dat sprookje nog? De meerderheid van de verkrachtingen gebeurt niet door illegalen.

Eyjafjallajökull 24 november 2016 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8299263)
Alsof autochtonen zoveel beter zijn. Wie gelooft dat sprookje nog? De meerderheid van de verkrachtingen gebeurt niet door illegalen.

Ga dat eens in Zweden vertellen...

Bobke 24 november 2016 21:06

Citaat:

Dat zou wel heel straf zijn, illegalen zijn nu eenmaal een kleine minderheid.
Maar illegalen houden zich nu eenmaal niet aan de regels.
De kans dat ze ook op ander vlak in de fout gaan is toch groter, ze hebben ook minder te verliezen.

de vuile muilekoek 24 november 2016 22:11

Citaat:

Citaat:

Alsof autochtonen zoveel beter zijn
. Wie gelooft dat sprookje nog? De meerderheid van de verkrachtingen gebeurt niet door illegalen.

Als je nog veel en lang gaat uitdagen gaan er inderdaad velen beginnen in die richting denk ik ,:roll:

andev 25 november 2016 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8296585)

En wat is de zin daarvan? Die smeerlap heeft waarschijnlijk geen rooie duit. Of zal dat bedrag dan betaald worden via.... maar uiteindelijk op onze kosten!
Met dergelijke gevaarlijk gespuis is er maar één oplossing: een paar jaar in de bak, daarna foto, vingerafdruk enz en het land uitzetten! Niet met een papiertje dat hij "vijf dagen heeft enz". Wanneer zal ons gerecht of wat ervoor moet doorgaan dat eens oplossen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be