![]() |
NMBS gaat 800.000.000€ minder investeren.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161122_02585205
Vergeet de zelfrijdende treinen zonder treinwachter want ze gaan weeral besparen. Vergeet de renovatie van het station van Hasselt want Hasselt staat niet in de lijst van de te renoveren stations. Hasselt is en blijft dus de hoofdstad van de (wan)smaak.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: |
Staak nog maar wat meer, dat valt toch niet op.
|
Als ze u falliet laten gaan, besparen we 3 miljard per jaar.
|
Precies hetzelfde scenario als De Lijn, stilletjes laten leegbloeden...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die van Bpost dachten ook dat ze altijd een overheidsbedrijf gingen blijven.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
onnozele hals. kosten verlagen, dat is besparen en saneren. investeringen schrappen, dat is (traag) een bedrijf sluiten. |
Citaat:
|
Het uitdoofscenario is begonnen.
|
Binnenkort: belgisch spoor en stations worden opengesteld voor private partners wegens falliet Belgische spoorwegen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een investering veronderstelt een financiële opbrengst in de toekomst. De NMBS levert geen financiële opbrengst, dus kan er van een investering geen sprake zijn: de NMBS maakt kosten. De titel zou dus beter zijn: "De NMBS gaat 800 mio € minder kosten maken", en dat lijkt me een goede zaak. Nog beter ware het moest de NMBS 3 miljard € minder kosten maken, en dat elk jaar. |
Citaat:
Ten tijde van Stevaert werd die subsidie opgetrokken naar 1 miljard €, per jaar, want zo ongeveer in elke straat moest op ongeveer elk moment een bus gaan rijden om te kunnen voldoen aan dat decreet over de Basismobiliteit. De verwachte grote doorbraak is er nooit gekomen. De Lijn blijft een marginale speler met een aandeel beneden de 10% in de verplaatsingen die mensen maken. Ver beneden het aandeel van de fiets (20%) of de auto (70%). Nu moet de Lijn een 115 mio € gaan besparen op 5 jaar en dat zou dan "laten leegbloeden" zijn? Laten we ernstig blijven, de Lijn krijgt nog altijd massaal veel subsidie. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar er gaat geen nieuw station komen gelijk oorspronkelijk was gepland. Er gaat gerenoveerd worden voor 16 miljoen €. In Mechelen komt er een nieuw station ter waarde van 100 miljoen €. Maakt toch een verschil. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be