Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   NMBS gaat 800.000.000€ minder investeren. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235819)

Patrick M. 22 november 2016 18:37

NMBS gaat 800.000.000€ minder investeren.
 
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161122_02585205

Vergeet de zelfrijdende treinen zonder treinwachter want ze gaan weeral besparen.
Vergeet de renovatie van het station van Hasselt want Hasselt staat niet in de lijst van de te renoveren stations.
Hasselt is en blijft dus de hoofdstad van de (wan)smaak.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Micele 22 november 2016 19:01

Staak nog maar wat meer, dat valt toch niet op.

Tavek 22 november 2016 20:12

Als ze u falliet laten gaan, besparen we 3 miljard per jaar.

Another Jack 22 november 2016 20:15

Precies hetzelfde scenario als De Lijn, stilletjes laten leegbloeden...

maddox 22 november 2016 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8297247)
Als ze u falliet laten gaan, besparen we 3 miljard per jaar.

Minder, want die mensen die bij de NMBS werken, die pakken ze nergens meer aan in de privé. Dat worden van ambtenaren beroepsdoppers.

Patrick M. 22 november 2016 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8297247)
Als ze u falliet laten gaan, besparen we 3 miljard per jaar.

Maar ze gaan het niet failliet verklaren.

Tavek 22 november 2016 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8297398)
Maar ze gaan het niet failliet verklaren.

Sabeniens dachten dat ook.

Die van Bpost dachten ook dat ze altijd een overheidsbedrijf gingen blijven....

Jay-P. 23 november 2016 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8297277)
Minder, want die mensen die bij de NMBS werken, die pakken ze nergens meer aan in de privé. Dat worden van ambtenaren beroepsdoppers.

Een trieste waarheid, geldig voor een groot gedeelte van hen.

Patrick M. 23 november 2016 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8297475)
Een trieste waarheid, geldig voor een groot gedeelte van hen.

Maar de mensen van de NMBS moeten ze niet aannemen in de privé, die hebben hun job en gaan die behouden.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Anna List 23 november 2016 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8297179)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161122_02585205

Vergeet de zelfrijdende treinen zonder treinwachter want ze gaan weeral besparen.
Vergeet de renovatie van het station van Hasselt want Hasselt staat niet in de lijst van de te renoveren stations.
Hasselt is en blijft dus de hoofdstad van de (wan)smaak.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

:roll:

onnozele hals.

kosten verlagen, dat is besparen en saneren.
investeringen schrappen, dat is (traag) een bedrijf sluiten.

Vrijheideerst 24 november 2016 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8297648)
:roll:

onnozele hals.

kosten verlagen, dat is besparen en saneren.
investeringen schrappen, dat is (traag) een bedrijf sluiten.

Ja, maar er staat nog massaal veel carapils, die zal vervallen eind volgend jaar.

Tavek 24 november 2016 15:47

Het uitdoofscenario is begonnen.

Tavek 24 november 2016 15:48

Binnenkort: belgisch spoor en stations worden opengesteld voor private partners wegens falliet Belgische spoorwegen.

brother paul 25 november 2016 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8297648)
:roll:

onnozele hals.

kosten verlagen, dat is besparen en saneren.
investeringen schrappen, dat is (traag) een bedrijf sluiten.

ja als investeren betekent 20.000 mensen kunstmatig tewerkstellen , dan kan misschien deze laten aflvoeien betekenen dat ze besparen.

brother paul 25 november 2016 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8298975)
Binnenkort: belgisch spoor en stations worden opengesteld voor private partners wegens falliet Belgische spoorwegen.

laat Nl,Fr,De op onze sporen rijden, we zullen nog nooit zo'n stipte goeie dienstverlening gekregen hebben

PeterCC 29 november 2016 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8297179)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161122_02585205

Vergeet de zelfrijdende treinen zonder treinwachter want ze gaan weeral besparen.
Vergeet de renovatie van het station van Hasselt want Hasselt staat niet in de lijst van de te renoveren stations.
Hasselt is en blijft dus de hoofdstad van de (wan)smaak.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

De 2 woorden: "NMBS" en "investeren" passen niet in één zin.
Een investering veronderstelt een financiële opbrengst in de toekomst.
De NMBS levert geen financiële opbrengst, dus kan er van een investering geen sprake zijn: de NMBS maakt kosten.

De titel zou dus beter zijn: "De NMBS gaat 800 mio € minder kosten maken", en dat lijkt me een goede zaak. Nog beter ware het moest de NMBS 3 miljard € minder kosten maken, en dat elk jaar.

PeterCC 29 november 2016 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8297252)
Precies hetzelfde scenario als De Lijn, stilletjes laten leegbloeden...

Tot voor een goede 15 jaar geleden draaide de Lijn op een jaarlijkse subsidie van 300 mio €.

Ten tijde van Stevaert werd die subsidie opgetrokken naar 1 miljard €, per jaar, want zo ongeveer in elke straat moest op ongeveer elk moment een bus gaan rijden om te kunnen voldoen aan dat decreet over de Basismobiliteit.
De verwachte grote doorbraak is er nooit gekomen. De Lijn blijft een marginale speler met een aandeel beneden de 10% in de verplaatsingen die mensen maken. Ver beneden het aandeel van de fiets (20%) of de auto (70%).

Nu moet de Lijn een 115 mio € gaan besparen op 5 jaar en dat zou dan "laten leegbloeden" zijn? Laten we ernstig blijven, de Lijn krijgt nog altijd massaal veel subsidie.

Jan van den Berghe 29 november 2016 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8297179)
Vergeet de renovatie van het station van Hasselt want Hasselt staat niet in de lijst van de te renoveren stations.
Hasselt is en blijft dus de hoofdstad van de (wan)smaak.:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Valt Hasselt dan niet onder Infrabel in plaats van de NMBS?

Patrick M. 29 november 2016 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8303716)
Valt Hasselt dan niet onder Infrabel in plaats van de NMBS?

In Hasselt werken er mensen van de NMBS en Infrabel.
Maar er gaat geen nieuw station komen gelijk oorspronkelijk was gepland.
Er gaat gerenoveerd worden voor 16 miljoen €.
In Mechelen komt er een nieuw station ter waarde van 100 miljoen €.
Maakt toch een verschil.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be