Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bingedrinken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235838)

fred vanhove 23 november 2016 15:30

Bingedrinken

Die durven nogal in dat artikel....ze noemen Alcohol een drug ...:twisted: Precies of mensen drinken voor de roes.....Zever...alle zuipers drinken voor de smaak :-) Lees er hier maar eens het forum op na:roll:.....En daarbij nog altijd beter dat dan dat ze een joint roken...want dat is pas een gevaarlijke drug....Er is zelfs al iemand gek van geworden.....en dat was een enig kind....miserie.:lol::lol:

http://www.demorgen.be/lifestyle/waa...teit-b6933bee/

Peche 24 november 2016 10:34

Citaat:

“Elke week belanden er in Vlaanderen twintig 17-jarigen op spoed omdat ze te veel alcohol hebben gedronken”
Wat meer dient er gezegd te worden?
Hoeveel mensen belanden op spoed voor een jointje?

Anna List 24 november 2016 10:48

dubbel

Anna List 24 november 2016 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8298657)
Wat meer dient er gezegd te worden?
Hoeveel mensen belanden op spoed voor een jointje?

de vraag is eerder hoeveel van zij die op jonge leeftijd beginnen blowen komen er uiteindelijk in aanraking met de psychiatrie met psychoses, angststoornissen, paranoia ... ?

Xenophon 24 november 2016 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8298668)
de vraag is eerder hoeveel van zij die op jonge leeftijd beginnen blowen komen er uiteindelijk in aanraking met de psychiatrie met psychoses, angststoornissen, paranoia ... ?

Bij mij is mijn druggebruik gestart met een pintje.

Anna List 24 november 2016 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8298779)

how how ik refereerde niet naar de stepping stone theorie

je zal mij ook nooit de ronduit gezondheidsschadende eigenschappen van (zelfs matig) alcoholgebruik horen relativeren.

ik had het over frequent blowen op jongere leeftijd en psychische gevolgen daarvan

Xenophon 24 november 2016 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8298781)
how how ik refereerde niet naar de stepping stone theorie

je zal mij ook nooit de ronduit gezondheidsschadende eigenschappen van (zelfs matig) alcoholgebruik horen relativeren.

ik had het over frequent blowen op jongere leeftijd en psychische gevolgen daarvan

Tja, drugs in het algemeen zijn een zaak voor volwassen mensen.

Dat is zoals een hamer, geef die aan een kind en dat komt niet goed. Natuurlijk, er zijn er veel die je niet kan redden, al zeker niet van henzelf.

Anna List 24 november 2016 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8298793)
Tja, drugs in het algemeen zijn een zaak voor volwassen mensen.

Dat is zoals een hamer, geef die aan een kind en dat komt niet goed. Natuurlijk, er zijn er veel die je niet kan redden, al zeker niet van henzelf.

akkoord, maar het is dan weer des mensen, dat je jongeren niet kan afhouden van iets waar volwassenen het slechte voorbeeld in geven.

er dient veel meer voorlichting en kennis te komen over de gevaarlijke gevolgen van zowel alcohol als andere drugs.

Xenophon 24 november 2016 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8298810)
akkoord, maar het is dan weer des mensen, dat je jongeren niet kan afhouden van iets waar volwassenen het slechte voorbeeld in geven.

er dient veel meer voorlichting en kennis te komen over de gevaarlijke gevolgen van zowel alcohol als andere drugs.

Dat is realistisch gesproken onmogelijk, zeker in dit land waar de gefrustreerde zotten baas zijn die hun alle dagen dichtkappen met alcohol.

Heb je die N-VA kwibus uit Brasschaat gehoord over tijd toen hij weer poepzat achter het stuur zat? Dat hoort er bij zei hij...

Je moet niet vragen wat alcohol doet aan je verstand...

Anna List 24 november 2016 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8298812)
Dat is realistisch gesproken onmogelijk, zeker in dit land waar de gefrustreerde zotten baas zijn die hun alle dagen dichtkappen met alcohol.

Heb je die N-VA kwibus uit Brasschaat gehoord over tijd toen hij weer poepzat achter het stuur zat? Dat hoort er bij zei hij...

Je moet niet vragen wat alcohol doet aan je verstand...

dat zijn idd mensen die al jarenlang bezig zijn hun hersenen succesvol tot balast te marineren.

verslaafde afhankelijke dopeheads dus.

laat ons hen niet het noodzakelijke beleid bepalen.

Tavek 24 november 2016 20:52

Citaat:

Aan wie vraag je het ? :roll:

Mambo 25 november 2016 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8298779)

Als lid van een notoire club kon je niet achterblijven natuurlijk.

Tavek 25 november 2016 22:17

Welke notoire club ?

De communicanten ?

Xenophon 25 november 2016 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8300103)
Als lid van een notoire club kon je niet achterblijven natuurlijk.

Oh, nee, ik was alcoholicus op mijn twaalf.

Slokske of twee whiskey of jenever was al genoeg toen om een buzz te krijgen.

Mambo 25 november 2016 23:04

Ten tijde van nog geen leidingwater werden kinderen grootgebracht met zelfgemaakte wisky .
Anders gingen ze dood van het vuil water .

Bhairav 26 november 2016 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8300137)
Ten tijde van nog geen leidingwater werden kinderen grootgebracht met zelfgemaakte wisky .
Anders gingen ze dood van het vuil water .

Een van de redenen waarom mensen vroeger meestal oliedom waren.

Hoomer 26 november 2016 07:58

Ik drink om te vergeten maar ik ben vergeten wat ik wil vergeten.

Peche 26 november 2016 08:23

Citaat:

Dat is zever in pakskes.
Die mensen worden naar alle kanten getrokken en problemen aangepraat.
Die zijn gewoon eerlijk over hun doen en laten en worden dan vervolgd, nagewezen en over geroddeld. Meestal dan door mensen die zelf gebruiken. Of mensen die oorzaak en gevolg verwisselen.

Het is gemakkelijk iemand ondersteboven te schudden en dan te zeggen: "ah maar kijkt hij blowt, het zal wel daar aan liggen."
Laat die mensen gewoon in vrijheid leven, praat hun geen problemen aan en waarom zouden ze paranoia moeten zijn?

Wat is het probleem eigenlijk? Het gebruik of de hele ideologie die erachter schuilt? Indien het gebruik, waarom moet je ideologie napraten dat een aanname van je is omdat je dat ergens gelezen hebt? Heeft U enige feiten daarover in handen die jij met eigen ogen geobserveerd hebt en ontleed?

Ik heb mijn verleden uitgegraven en ik ben cannabis dankbaar mijn ondersteuning te zijn in situaties waartegen ik machteloos stond. Drank is bij mij altijd de grote boosdoener geweest. Ik heb niets perspectief en begin domme praat te verkopen. Maar als ik mij eentje blow valt alles plots in perspectief en kan ik relativeren. Ik had meer aan cannabis dan aan mijn opvoeding en het enige probleem dat ik met cannabis in bijna 20 jaar gebruik heb ondervonden is de hele ideologie daar rondom die ze mij willen aanpraten.
Wel fuck die ideologie. Het is niet consequent, het wordt geblaat door mensen zonder enige realiteitsbesef en gaan via een tunnelvisie vooruit op wat hun geleerd is te doen. Stellen nooit wat in vraag en zijn blind voor zichzelf. Kunnen zichzelf niet onder ogen komen, dus wijzen ze naar anderen.

Als iedereen eens de vinger op zichzelf gericht zou houden, hoeveel minder verzuurd zou onze maatschappij zijn?

Eyjafjallajökull 26 november 2016 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8300230)
Dat is zever in pakskes.
Die mensen worden naar alle kanten getrokken en problemen aangepraat.
Die zijn gewoon eerlijk over hun doen en laten en worden dan vervolgd, nagewezen en over geroddeld. Meestal dan door mensen die zelf gebruiken. Of mensen die oorzaak en gevolg verwisselen.

Het is gemakkelijk iemand ondersteboven te schudden en dan te zeggen: "ah maar kijkt hij blowt, het zal wel daar aan liggen."
Laat die mensen gewoon in vrijheid leven, praat hun geen problemen aan en waarom zouden ze paranoia moeten zijn?

Wat is het probleem eigenlijk? Het gebruik of de hele ideologie die erachter schuilt? Indien het gebruik, waarom moet je ideologie napraten dat een aanname van je is omdat je dat ergens gelezen hebt? Heeft U enige feiten daarover in handen die jij met eigen ogen geobserveerd hebt en ontleed?

Ik heb mijn verleden uitgegraven en ik ben cannabis dankbaar mijn ondersteuning te zijn in situaties waartegen ik machteloos stond. Drank is bij mij altijd de grote boosdoener geweest. Ik heb niets perspectief en begin domme praat te verkopen. Maar als ik mij eentje blow valt alles plots in perspectief en kan ik relativeren. Ik had meer aan cannabis dan aan mijn opvoeding en het enige probleem dat ik met cannabis in bijna 20 jaar gebruik heb ondervonden is de hele ideologie daar rondom die ze mij willen aanpraten.
Wel fuck die ideologie. Het is niet consequent, het wordt geblaat door mensen zonder enige realiteitsbesef en gaan via een tunnelvisie vooruit op wat hun geleerd is te doen. Stellen nooit wat in vraag en zijn blind voor zichzelf. Kunnen zichzelf niet onder ogen komen, dus wijzen ze naar anderen.

Als iedereen eens de vinger op zichzelf gericht zou houden, hoeveel minder verzuurd zou onze maatschappij zijn?

Ben je nu al stoned ?

Peche 26 november 2016 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8300232)
Ben je nu al stoned ?

Neen en dat is daar helemaal niet uit te halen. Ik mis perspectief dus het komt er wat scheef uit. Bij mij werkt dat spul andersom.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be