Peche |
26 november 2016 08:23 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
(Bericht 8298668)
de vraag is eerder hoeveel van zij die op jonge leeftijd beginnen blowen komen er uiteindelijk in aanraking met de psychiatrie met psychoses, angststoornissen, paranoia ... ?
|
Dat is zever in pakskes.
Die mensen worden naar alle kanten getrokken en problemen aangepraat.
Die zijn gewoon eerlijk over hun doen en laten en worden dan vervolgd, nagewezen en over geroddeld. Meestal dan door mensen die zelf gebruiken. Of mensen die oorzaak en gevolg verwisselen.
Het is gemakkelijk iemand ondersteboven te schudden en dan te zeggen: "ah maar kijkt hij blowt, het zal wel daar aan liggen."
Laat die mensen gewoon in vrijheid leven, praat hun geen problemen aan en waarom zouden ze paranoia moeten zijn?
Wat is het probleem eigenlijk? Het gebruik of de hele ideologie die erachter schuilt? Indien het gebruik, waarom moet je ideologie napraten dat een aanname van je is omdat je dat ergens gelezen hebt? Heeft U enige feiten daarover in handen die jij met eigen ogen geobserveerd hebt en ontleed?
Ik heb mijn verleden uitgegraven en ik ben cannabis dankbaar mijn ondersteuning te zijn in situaties waartegen ik machteloos stond. Drank is bij mij altijd de grote boosdoener geweest. Ik heb niets perspectief en begin domme praat te verkopen. Maar als ik mij eentje blow valt alles plots in perspectief en kan ik relativeren. Ik had meer aan cannabis dan aan mijn opvoeding en het enige probleem dat ik met cannabis in bijna 20 jaar gebruik heb ondervonden is de hele ideologie daar rondom die ze mij willen aanpraten.
Wel fuck die ideologie. Het is niet consequent, het wordt geblaat door mensen zonder enige realiteitsbesef en gaan via een tunnelvisie vooruit op wat hun geleerd is te doen. Stellen nooit wat in vraag en zijn blind voor zichzelf. Kunnen zichzelf niet onder ogen komen, dus wijzen ze naar anderen.
Als iedereen eens de vinger op zichzelf gericht zou houden, hoeveel minder verzuurd zou onze maatschappij zijn?
|