![]() |
Nieuwe richtlijn over alcohol: "Je drinkt best niet meer dan tien glazen per week"
Nieuwe richtlijn over alcohol: "Je drinkt best niet meer dan tien glazen per week"
Ik denk niet dat dat mogelijk is. Ik wil maar zeggen: hoeveel glazen alcohol zitten er in 1 pint? 20? 30? Ik zie me nog geen 200 �* 300 pinten drinken per week! |
Citaat:
|
10 glazen. Dat lijkt mij doenbaar.
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Tien pinten per week, een doorsnee vent die wat tegen drank kan, trekt anderhalve weekvooraad binnen op één avond cafégaan :lol: Twee avonden café en één dag naar de voetbal of de cross, en je mag anderhalve maand geen druppel meer aanraken. |
Met Westmalle Tripelkes kom je dan ongeveer aan 110 fleskes/week denk ik.
Maar je moet een dag sober blijven na gedronken te hebben, dus 33 tripelkes op een avond en dan een dag roes uitslapen. Eindelijk eens een geruststellende richtlijn. |
twee tetten zo dik,
twee tetten zo dik, d'een geeft jenever, en d'ander lambik twee tetten zo dik. (maar met mijn benevelde geest, kan ik niet aangeven op welke melodie je het moet zingen) Ik drink elke avond twee zware bieren (keuze uit omer, duvel, Vlaams Leeuwke, West Malle ...) en bijwijlen natuurlijk 's middags een aperitief of wat wijn bij de fret. . |
Citaat:
|
mijn nachtkastje is gemaakt met bakken rochefort. Dan moet ik 's nachts niet te ver lopen indien ik wakker word en dorst heb.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, 10 glazen, oftewel een halve pint zuivere alcohol per week voor mannen, en 1/3de pint zuivere alcohol voor vrouwen.
Ik zie een zo groffe veralgemening in de situatie. Langs de ene kant zo'n 40kg Aziatisch vrouwke, langs de andere kant Maggie. |
Citaat:
|
Tien glazen per week lijkt me nog altijd veel. De alcohollobby zal wel zijn invloed laten gelden.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ik lust geen drank. Ben ik nu geen echte vent?
|
Citaat:
|
In plaats van de "sixpack" straks de "tenpack" ,in het Nederlands "Het weekrantsoen" in uw drankcentrale,uiteraard met voor iedere dag eens iets anders en sommige dagen ietsje meer...
Dat ziet er GOED uit :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be