Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   U maakt zich belachelijk op de autostrade ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235874)

Universalia 25 november 2016 20:06

U maakt zich belachelijk op de autostrade ...
 
Ik vul de titel met enige graagte even verder aan.

U maakt zich belachelijk op de autostrade als u 120km/u gaat rijden.

Waarom maakt u zich belachelijk?

Wel u bent de traagste wagen van het 'circuit'

Ik doe met de regelmaat van de klok de E17/E40 en daar mer je dat dus goed.

De meeste bestuurders rijden gewoon op het aantal PK's dat ze in zijn/haar wagen hebben steken en trekken zich verder van niets iets aan.

Brug der zuchten Gent, zelfs vrachtwagens komen dara voorbijgestoken en daar mag je maar 90km/u.

Zoals ik al eerder schreef dacht ik laatst nog ... er is iets aan mijn wagentjhe maar daar bleek niets mis met te zijn.

Het ligt gewoon aan de respect- en ruggegraatlozen die de banen teisteren.

Best eigenaardig is ook dat je als je op bepaalde punten in je achteruitkijkspiegel kijkt je ze niet meer zo snel ziet afkomen.

De reden daarvoor is waarschijnlijk dat hun verklikkertoestellen in de wagen iets weergeven???

's Nachts rijden is best gieren, zie je ze daar doorkomen gestoven met volle grootlichten aan.

Dan denk ik altijd: als je zo slecht ziet, blijf dan in uw bed liggen.

Ok, mijn kort bochtenwerk is best goed vandaag. :rofl:

Tavek 25 november 2016 20:08

Op de E314 is het ofwel 80 per uur tussen de camions of 140-150 per uur op het linkerrijvak.

Als je daar 120 gaat rijden, duwen ze je bijna van de baan. Ik kom soms compleet opgefokt aan op mijn werk puur door die situatie.

Geen wonder dat we de ene file na de andere hebben door een ongeval.

Dadeemelee 25 november 2016 21:15

Ik rij altijd 110-120 op het rechterrijvak. Als ik inhaal rij ik soms wat sneller. Als er een idioot achter mij onnozel gaat doen omdat het volgens hem niet snel genoeg gaat geef ik soms eens gas en laat hem achter.

Tavek 25 november 2016 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8300062)
Ik rij altijd 110-120 op het rechterrijvak. Als ik inhaal rij ik soms wat sneller. Als er een idioot achter mij onnozel gaat doen omdat het volgens hem niet snel genoeg gaat geef ik soms eens gas en laat hem achter.

Jij hebt geluk, bij ons is het rechterrijvak het prive domein van de vrachtwagens.

Dadeemelee 25 november 2016 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8300070)
Jij hebt geluk, bij ons is het rechterrijvak het prive domein van de vrachtwagens.

Neen, ik heb geluk dat ik voor mijn werk (normaal) niet op het spitsuur de autostrade opmoet. De E314 tijdens de spits en een beetje daarrond is een pest :-(

Tavek 25 november 2016 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8300072)
Neen, ik heb geluk dat ik voor mijn werk (normaal) niet op het spitsuur de autostrade opmoet. De E314 tijdens de spits en een beetje daarrond is een pest :-(

De E314 is altijd een merde, buiten de nachtelijke uren (10-5h).

Wil je nu filevrij naar Leuven en Brussel rijden vertrek je best rond 5h, want vanaf 6h-half 7 staat hij er al.

En door de dag is het rechts de ene essers camion na de andere, een werkelijke muur. En als ze elkaar dan nog eens willen inhalen, is het feest compleet.

Dadeemelee 25 november 2016 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8300073)
De E314 is altijd een merde, buiten de nachtelijke uren (10-5h).

Wil je nu filevrij naar Leuven en Brussel rijden vertrek je best rond 5h, want vanaf 6h-half 7 staat hij er al.

En door de dag is het rechts de ene essers camion na de andere, een werkelijke muur. En als ze elkaar dan nog eens willen inhalen, is het feest compleet.

Het is het stuk Leuven - Aarschot dat het meest problemen geeft. Veel accordeonfiles. Eens voorbij Aarschot is het meestal ok.

Tavek 25 november 2016 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8300077)
Het is het stuk Leuven - Aarschot dat het meest problemen geeft. Veel accordeonfiles. Eens voorbij Aarschot is het meestal ok.

Omgekeerd idem ditto, alhoewel rond lummen en houthalen nu ook vaak spookfiles staan.

Mambo 25 november 2016 21:44

Ik heb daar allemaal weinig of geen last van.
Ik rij denk ik veel beter dan anderen.

PeterCC 26 november 2016 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8300030)
Ik vul de titel met enige graagte even verder aan.

U maakt zich belachelijk op de autostrade als u 120km/u gaat rijden.

Waarom maakt u zich belachelijk?

Wel u bent de traagste wagen van het 'circuit'

Ik doe met de regelmaat van de klok de E17/E40 en daar mer je dat dus goed.

De meeste bestuurders rijden gewoon op het aantal PK's dat ze in zijn/haar wagen hebben steken en trekken zich verder van niets iets aan.
(...)

Ik herken dat niet.
In freeflow, dus niet gehinderd door verkeer voor mij, rij ik door de band 140-150. Er zijn er niet veel die me dan nog voorbij gaan. Tenzij op de E19, de veiligste autoweg van het land, waar 140 op de linkerrijstrook een minimum is.

Het is stilaan tijd dat die 120 als algemeen geldende beperking op autowegen afgeschaft wordt.
Onze oosterburen bewijzen nu al ruim 40 jaar dat er geen enkele nood is aan een algemeen geldende beperking op autowegen.

PeterCC 26 november 2016 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8300030)
(...)
Brug der zuchten Gent, zelfs vrachtwagens komen daar voorbijgestoken en daar mag je maar 90km/u.
(...)

Je hebt het ongetwijfeld over het viaduct in Gentbrugge.
Wat een onzin is me dat.
Weg met die dwaze 90, vandaag nog als het even kan.

Jan van den Berghe 26 november 2016 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8300030)
Ik vul de titel met enige graagte even verder aan.

U maakt zich belachelijk op de autostrade als u 120km/u gaat rijden.

Waarom maakt u zich belachelijk?

Wel u bent de traagste wagen van het 'circuit'

Ik doe met de regelmaat van de klok de E17/E40 en daar mer je dat dus goed.

De meeste bestuurders rijden gewoon op het aantal PK's dat ze in zijn/haar wagen hebben steken en trekken zich verder van niets iets aan.

Brug der zuchten Gent, zelfs vrachtwagens komen dara voorbijgestoken en daar mag je maar 90km/u.

Zoals ik al eerder schreef dacht ik laatst nog ... er is iets aan mijn wagentjhe maar daar bleek niets mis met te zijn.

Het ligt gewoon aan de respect- en ruggegraatlozen die de banen teisteren.

Best eigenaardig is ook dat je als je op bepaalde punten in je achteruitkijkspiegel kijkt je ze niet meer zo snel ziet afkomen.

De reden daarvoor is waarschijnlijk dat hun verklikkertoestellen in de wagen iets weergeven???

's Nachts rijden is best gieren, zie je ze daar doorkomen gestoven met volle grootlichten aan.

Dan denk ik altijd: als je zo slecht ziet, blijf dan in uw bed liggen.

Ok, mijn kort bochtenwerk is best goed vandaag. :rofl:

Als andere hun eigen zuurverdiende centjes aan boetegeld willen besteden, is dat hun zaak. Zeker voor wie te snel rijdt op die "brug der zuchten".

Jan van den Berghe 26 november 2016 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 8300783)
Onze oosterburen bewijzen nu al ruim 40 jaar dat er geen enkele nood is aan een algemeen geldende beperking op autowegen.

Onze oosterburen zijn dan ook veel gedisciplineerder in het verkeer.

pajoske 26 november 2016 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8300077)
Het is het stuk Leuven - Aarschot dat het meest problemen geeft. Veel accordeonfiles. Eens voorbij Aarschot is het meestal ok.

Ik ben de laatste maanden verschillende keren tijdens de dag buiten de spitsuren vanuit het Maasland richting Leuven of Brussel gereden. Meestal is dat constant links rijden, want rechts zijn bijna uitsluitend vrachtwagens. De stukken dat ik echt de toegelaten snelheid van 120KM/u kan rijden zijn zeer beperkt. Meestal beperkt tot het stuk tussen Lummen en Aarschot.
De autostrade E 314 moet meer banen krijgen. Tenzij men eens eindelijk zorgt voor fatsoenlijk openbaar vervoer van en naar Limburg.

Tavek 26 november 2016 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8300848)
Ik ben de laatste maanden verschillende keren tijdens de dag buiten de spitsuren vanuit het Maasland richting Leuven of Brussel gereden. Meestal is dat constant links rijden, want rechts zijn bijna uitsluitend vrachtwagens. De stukken dat ik echt de toegelaten snelheid van 120KM/u kan rijden zijn zeer beperkt. Meestal beperkt tot het stuk tussen Lummen en Aarschot.
De autostrade E 314 moet meer banen krijgen. Tenzij men eens eindelijk zorgt voor fatsoenlijk openbaar vervoer van en naar Limburg.

Of fatsoenlijk rekeningrijden zodat men stopt met te pendelen naar Brussel en Leuven, en er eens gaat wonen.

En de vrachtwagens: ze kunnen nog te goedkoop door ons land rijden.

maddox 27 november 2016 02:51

En ik vind files in de meeste gevallen een uitdaging. Want ik rijd motorscooter.

De uitdaging is in het voorspellen van wat testosterongeteisterde zonnebloemIQ gehandikapten in hun Audies en BMW's gaan doen. Niks, of uitwijken om de vrije doorgang te versperren.

Blue Sky 27 november 2016 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 8300783)
Ik herken dat niet.
In freeflow, dus niet gehinderd door verkeer voor mij, rij ik door de band 140-150. Er zijn er niet veel die me dan nog voorbij gaan. Tenzij op de E19, de veiligste autoweg van het land, waar 140 op de linkerrijstrook een minimum is.

Het is stilaan tijd dat die 120 als algemeen geldende beperking op autowegen afgeschaft wordt.
Onze oosterburen bewijzen nu al ruim 40 jaar dat er geen enkele nood is aan een algemeen geldende beperking op autowegen.

Dus m.a.w. u zegt eigenlijk zelf dat u de wet permanent overtreedt.
Hoog tijd voor zwaardere repressie met in beslagname van voertuig voor sujetten als u die aan normvervanging leiden en die dat de wetgeving niet voor hen van toepassing is.

Eduard Khil 27 november 2016 12:16

120 is belachelijk laag

Gipsy 27 november 2016 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8301164)
120 is belachelijk laag

Bovendien gevaarlijk, iets harder is veiliger omdat je dan minder tussen auto's blijft hangen die te pas en te onpas op het rempedaal duwen.

De schoofzak 27 november 2016 14:09

Brusselse ondergrondse parkings kreunen onder verkeerssituatie: ‘Twee uur aanschuiven om buiten te geraken’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161127_02593704


Combineer dat met hoelang je moet wachten als de Nat Maatsch B. Stakingen eens een passiviteit (actie noemen zij dat) voert ....

.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be