Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nóg een Amerikaanse traditie naar de Benelux: Black Friday (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235902)

Tempest 27 november 2016 14:34

Nóg een Amerikaanse traditie naar de Benelux: Black Friday

Plots zie (en hoor) ik overal op straat, in de winkels, op TV en radio heel veel gelul over Black Friday.

Dat vind ik niet erg --na Valentine's Day, Halloween enz. mag er nog eentje bij-- maar dit keer is het gekopieer wel wat kneuterig/achterlijk: de Amerikaanse Black Friday is niet zomaar een willekeurige vrijdag maar een brugdag na de nationale feestdag (Thanksgiving Day) op de donderdag ervoor
.

Xenophon 27 november 2016 14:43

Weg met Zwarte Piet, leve Black Friday.

kelt 27 november 2016 15:24

De distributiesector,speciaal de kleidijsector (zowel de reele als de virtuele-)rijdt zichzelf in de vernieling hiermee.....Er zijn op deze manier steeds meer mensen die NOOIT meer buiten de soldenperiode,of buiten dergelijke "gooi buiten-momenten" kopen.Waarom zouden ze ook.

"normale prijzen" zijn blijkbaar gewoon afzetterij,dat heeft de distributiesector zelf aangetoond...

Witte Kaproen 27 november 2016 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tempest (Bericht 8301371)
Plots zie (en hoor) ik overal op straat, in de winkels, op TV en radio heel veel gelul over Black Friday.

Dat vind ik niet erg --na Valentine's Day, Halloween enz. mag er nog eentje bij-- maar dit keer is het gekopieer wel wat kneuterig/achterlijk: de Amerikaanse Black Friday is niet zomaar een willekeurige vrijdag maar een brugdag na de nationale feestdag (Thanksgiving Day) op de donderdag ervoor
.

Na de Vlaamse Onafhankelijkheid
kunnen we hier ook een eigen Vlaamse "Thanksgiving" invoeren .

God bedanken dat we van België verlost zijn .:-)

Hypochonder 27 november 2016 16:04

Dat black friday gedoe is reeds enkele jaren aan de gang. Het is gewoon platte commerce zoals zowat alle feestdagen.

dpg 27 november 2016 16:29

Mensen zonder eigen cultuur kopieren graag anderen hun cultuur.

zonbron 27 november 2016 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8301377)

Zwarte Vrijdag? Robinson Crusue?

Eduard Khil 27 november 2016 17:51

we hebben vooral nood aan het overwaaien van een andere Amerikaanse traditie, waar deze mens ook goed in was

Xenophon 27 november 2016 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8301494)
we hebben vooral nood aan het overwaaien van een andere Amerikaanse traditie, waar deze mens ook goed in was

Zeker in dit land waar we nog veel 'communisme is tof-idioten' kennen.

Vrijheideerst 27 november 2016 18:08

Den Amerikaan is des duivels.

Maar voor de rest wel Applefans zijn.

Eduard Khil 27 november 2016 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8301501)
Zeker in dit land waar we nog veel 'communisme is tof-idioten' kennen.

inderdaad.

The Paulus Experience 27 november 2016 20:37

Zolang the Donald maar niet overwaait

Guinevere 27 november 2016 21:44

Citaat:

.

Euh nee, black friday is megasolden dag (of week + weekend)

:?

Guinevere 27 november 2016 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8301399)
De distributiesector,speciaal de kleidijsector (zowel de reele als de virtuele-)rijdt zichzelf in de vernieling hiermee.....Er zijn op deze manier steeds meer mensen die NOOIT meer buiten de soldenperiode,of buiten dergelijke "gooi buiten-momenten" kopen.Waarom zouden ze ook.

"normale prijzen" zijn blijkbaar gewoon afzetterij,dat heeft de distributiesector zelf aangetoond...

Kweenie of dat helemaal waar is. Ik koop meestal iets als ik het nodig heb, alleen heb ik er nu minder voor moeten betalen... Maar wees gerust, dat is dan meer geld om elders uit te geven (baby enzo hè). Vindt het al bij al een pak meer gezinsvriendelijk... Yes, gedaan met die overpriced artikelen voor kinderloze singles! :)

Jay-P. 28 november 2016 03:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8301399)

Er zijn maar weinig regiootjes in de wereld waar de nanny-staat bepaalt wanneer je "solden" mag houden.
FlaWalgistan is er zo eentje...
De vrije wereld huh? Zo vrij als de Schoof zijn kloten, ja!

Anna List 28 november 2016 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8301377)

mss toch eens aankaarten bij de VN of op zijn minst de VN eens een onderzoek laten doen.

afschuwelijk racistische US toch weer.

tijd dat zij aan deze traditie een einde maken!

en ze moeten niet afkomen met een Root Friday !

Black lives matter!

De schoofzak 28 november 2016 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8301852)
Er zijn maar weinig regiootjes in de wereld waar de nanny-staat bepaalt wanneer je "solden" mag houden.
FlaWalgistan is er zo eentje...
De vrije wereld huh? Zo vrij als de Schoof zijn kloten, ja!

2 voor de nanny-staat;
2 voor mijn kloten.

.

De schoofzak 28 november 2016 09:22

Citaat:

.

Ok dat het maar wat commercie is, net gelijk de kerstman en andere.
Maar daar zo minachtend over doen .... toont voor mij dat je jezelf op een piedestal van elitarisme wilt zetten, maar er niet opgeraakt.

.

fox 28 november 2016 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8301907)
mss toch eens aankaarten bij de VN of op zijn minst de VN eens een onderzoek laten doen.

afschuwelijk racistische US toch weer.

tijd dat zij aan deze traditie een einde maken!

en ze moeten niet afkomen met een Root Friday !

Black lives matter!

Ik vind Black friday enorm racistisch. Het gaat er eigenlijk om dat thanksgiving voor veel bedrijven het kantelpunt in het jaar is. Het moment waarop een bedrijf van "in the red" naar "in the black" gaat. Van verlies naar winst in het boekjaar. Ik vind dat discriminerend tov van de native Americans en een voortrekken van de zwarte Amerikaan.

Eduard Khil 28 november 2016 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8302135)
Ik vind Black friday enorm racistisch. Het gaat er eigenlijk om dat thanksgiving voor veel bedrijven het kantelpunt in het jaar is. Het moment waarop een bedrijf van "in the red" naar "in the black" gaat. Van verlies naar winst in het boekjaar. Ik vind dat discriminerend tov van de native Americans en een voortrekken van de zwarte Amerikaan.

ok, dan heten we het "Soot Friday" ipv "Black Friday"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be