![]() |
Nóg een Amerikaanse traditie naar de Benelux: Black Friday
Plots zie (en hoor) ik overal op straat, in de winkels, op TV en radio heel veel gelul over Black Friday.
Dat vind ik niet erg --na Valentine's Day, Halloween enz. mag er nog eentje bij-- maar dit keer is het gekopieer wel wat kneuterig/achterlijk: de Amerikaanse Black Friday is niet zomaar een willekeurige vrijdag maar een brugdag na de nationale feestdag (Thanksgiving Day) op de donderdag ervoor . |
Weg met Zwarte Piet, leve Black Friday.
|
De distributiesector,speciaal de kleidijsector (zowel de reele als de virtuele-)rijdt zichzelf in de vernieling hiermee.....Er zijn op deze manier steeds meer mensen die NOOIT meer buiten de soldenperiode,of buiten dergelijke "gooi buiten-momenten" kopen.Waarom zouden ze ook.
"normale prijzen" zijn blijkbaar gewoon afzetterij,dat heeft de distributiesector zelf aangetoond... |
Citaat:
kunnen we hier ook een eigen Vlaamse "Thanksgiving" invoeren . God bedanken dat we van België verlost zijn .:-) |
Dat black friday gedoe is reeds enkele jaren aan de gang. Het is gewoon platte commerce zoals zowat alle feestdagen.
|
Mensen zonder eigen cultuur kopieren graag anderen hun cultuur.
|
Citaat:
|
we hebben vooral nood aan het overwaaien van een andere Amerikaanse traditie, waar deze mens ook goed in was
![]() |
Citaat:
|
Den Amerikaan is des duivels.
Maar voor de rest wel Applefans zijn. |
Citaat:
|
Zolang the Donald maar niet overwaait
|
Citaat:
:? |
Citaat:
|
Citaat:
FlaWalgistan is er zo eentje... De vrije wereld huh? Zo vrij als de Schoof zijn kloten, ja! |
Citaat:
afschuwelijk racistische US toch weer. tijd dat zij aan deze traditie een einde maken! en ze moeten niet afkomen met een Root Friday ! Black lives matter! |
Citaat:
2 voor mijn kloten. . |
Citaat:
Maar daar zo minachtend over doen .... toont voor mij dat je jezelf op een piedestal van elitarisme wilt zetten, maar er niet opgeraakt. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be