![]() |
Stel: vervoer volledig elektrisch -> afhankelijk van elektriciteitsvoorziening
En, geen kerncentrales meer.
Dan wat? En stel 2) overheid besluit af te schakelen, bvb een streek met anti-overheidsgezinden. Immers, een voordeel van petroleum / benzinemotoren is het kunnen "opslaan" van energie. De facto een graad van onafhankelijkheid. Dit zijnde een nemen van een randwaarde (extreem voorbeeld) in een onderwerp, om het onderwerp als dusdanig te kunnen beoordelen. |
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Energie_in_Belgi%C3%AB Van die miljarden die gespaard worden voor het kopen/invoeren van aardolie. Stroom invoeren is veel gemakkeljker... |
Citaat:
Waar blijft de eigen keuze dan of je een diesel, benzine,gas of een electrische auto wilt. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu is het alle neuzen in dezelfde richting zetten dat ze doen. Fase 2 is de energie markt volledig beheersen. Fase3 is de prijs zetten Fase4 is ; ik heb u allen bij uw kloten. |
Citaat:
|
Juist maar even geduld hebben in de winter als er een afschakeling dreigt wegens stroomtekort ....
Ik voorspel dat de stekkerhybrides een zeer lange periode van overlapping populair zullen zijn. De meeste van ons zullen minstens de helft tot drie kwart van de verreden kilometers elektrisch kunnen doen, maar het reservoir van zowat 40 liters brandstof zal zeer geruststellend zijn voor iets langere afstanden. De kunst zal zijn van van iedere pauze gebruik te maken om wat op te laden. Vb. tijdens je bezoek aan het warenhuis, het restaurant, waar je mogelijks een kleine korting krijgt als klant. Ook tijdens parkeren in een betalende plaats, vb. parkeertoren of ondergronds enz. . |
Citaat:
|
Citaat:
Maar of we veel reserve gehad hebben, weet ik niet ... Feit is dat er concrete plannen (met concrete ruzies tussen havenburgemeesters) bekend gemaakt zijn. Verder vind ik de overgang van klassieke wagens naar stekkerhybrides helemaal niet "onheilsprofetisch-achtig". Anderzijds: volledig afhangen van elektriciteit die je in je batterij maar kunt opslaan, dat boezemt me schrik in. Ik weet niet of je het begrijpt, dat stekkerhybride-gedoe: alle verplaatsingen beneden de 40 km aan één stuk en beneden pakweg 50 km per uur, kan je elektrisch-goedkoop-ecologisch doen. Wat daarboven gaat, moet je even assistentie vragen aan de gewone motor. . |
Citaat:
|
Citaat:
De energie voor transport zit nu in handen van buitenlandse grote bedrijven. Eenmaal er enkel nog electrisch mag gereden worden zit de volledige handel in handen van maatschapijen zoals electrabel. Die zijn al even privé als bpost. Nu zetten ze eerst de neuzen. Fijn stof en zo. Alle idioten lopen er in. |
Citaat:
4 maal de hoeveelheid fossiele brandstof invoeren of 4 maal de hoeveelheid stroom invoeren? Niet vergeten dat je de gevraagde stroom dezelfde minuut moet leveren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet gebeurd en daaruit kunnen we afleiden dat het ook nooit gaat gebeuren. Wel, ik ben gerust gesteld. |
Citaat:
HV-stroomleidingen kunnen heel lang zijn: Als je wilt weten waar al het Belgische electriciteit vandaan komt, zie grafieken op 13 blz: Citaat:
Wat betreft de geografische herkomst van de groenestroomafname in 2015 valt het volgende op: • Het aandeel Vlaamse groene stroom in de groenestroomleveringen daalde na de stijging van de vorig jaren: 20% in 2015, 31% in 2014 versus 21% in 2013 en 10% in 2012. • 46% van de groene stroom kwam uit België. Het aandeel buitenlandse groene stroom daalde dus tot 54%. • 38% van de geleverde groene stroom in Vlaanderen kwam uit Scandinavië. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze gaan zelfs ne stroomkabel naar Engeland leggen voor de electronen: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150227_01552008 |
Sorry Michel, kan zijn dat ik er over kijk maar ik vind echt niks over het transport van stroom via uw link.
Dit stukje tekst vond ik op de site van Elia. Nieuwe infrastructuur bouwen om de bevoorradingszekerheid te garanderen De bevoorradingszekerheid is een belangrijke uitdaging voor de komende jaren. De veroudering van het klassieke energieproductiepark, de uitstap uit nucleaire energie en de integratie van de hernieuwbare energiebronnen leiden tot een fundamentele verandering van de manier waarop we ons in Europa van energie bevoorraden. De nieuwe hernieuwbare productie-eenheden (offshore windparken) bevinden zich steeds verder van de steden, de gedecentraliseerde productie (fotovoltaïsch, biomassa, ... ) ontwikkelt zich snel en deze beïnvloeden het beheer van het transportnet. Bovendien nemen onze energiebehoeften steeds toe. Opdat de energieuitwisselingen beter en verder geïntegreerd zou kunnen worden, moeten we het transportnet aanpassen aan deze nieuwe context. Je kan aankopen in het buitenland maar je moet alles wel op hetzelfde ogenblik over het net jagen. |
Citaat:
Die 17,6 TWh halen ze niet met vrachtwagens hé. LOL En over meerdere jaren kwam 50 % uit Frankrijk: Citaat:
Alle Europese landen doen dat, de ene meer de andere minder. Nederland gaat ook steeds meer stroom uit het buitenland halen: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be