BWarrior |
2 december 2016 11:55 |
Mark Grammens: CD&V is een V-partij
Je kan de onafhankelijke publicist Mark Grammens moeilijk betichten van enige voorliefde voor België.
Op 16 november 2016 zei hij:
Citaat:
Collaboratie van Vlaams-nationalisten met de buitenlandse vijanden van de Belgische staat is bijgevolg NIET FOUT, maar de natuurlijke en meest vanzelfsprekende zaak ter wereld. Collaboreerden Vlaams-nationalisten niet met de vijanden van België, dan zouden zij aan hun plicht tekortkomen.
(Link)
|
Of, voor wie het nog niet begrepen had:
Citaat:
Nee, ik voel mij niet door België onderdrukt. Ik haat dat land (Knack 9 augustus 2016)
|
Welnu, deze man schrijft terecht (Doorbraak.be, 30 november 2016) :
Citaat:
Ik zou nog lang kunnen uitweiden over de CVP, nu CD&V, en Vlaanderen. Ik zou het kunnen hebben over de eerste naoorlogse jaren toen de CVP het politieke toevluchtsoord werd van allen die geleden hadden onder de repressie, en de partij niet minder dan drie voormalige secretarissen-generaal die tijdens de bezetting de taken van de ministers vervulden, in de Senaat opnam, een ervan zelfs opnieuw als minister.
Weten zij (de CD&V'ers) dan niet dat niet de Volksunie, niet het Vlaams Belang en allerminst de N-VA het Vlaanderen van vandaag tot stand hebben gebracht, maar wel de CVP, dat is nu de CD&V.
Als voorbeelden geeft hij voorts Leuven-Vlaams en het kelderen van het Egmontpact.
''Dat zijn wapenfeiten die van de CVP, thans CD&V, de grootste en veruit de belangrijkste vlaamsgezinde partij hebben gemaakt van na de oorlog.''
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/de...k-een-v-partij
|
|