Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moederkloek van de politie De Bolle wordt 'grootcommandeur' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236031)

Thuleander 3 december 2016 13:32

Moederkloek van de politie De Bolle wordt 'grootcommandeur'

Zo gaat dat in een moderne Westerse democratie, witmans.
Burgers worden afgeslacht op luchthavens en in metro's, agentes worden aangevallen met machetes, vrouwen worden aangerand door invasieve hajis maar het criminele establishment zit elkaar blinkende medailles en eretekens te geven.
Want ze vinden van zichzelf dat ze het, ondanks het bovenstaande, allemaal voortreffelijk doen.

Catherine De Bolle.

eno2 3 december 2016 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8307074)
Burgers worden afgeslacht op luchthavens en in metro's, agentes worden aangevallen met machetes, vrouwen worden aangerand door invasieve hajis maar het criminele establishment zit elkaar blinkende medailles en eretekens te geven.
Want ze vinden zichzelf vinden dat ze het, ondanks het bovenstaande, allemaal voortreffelijk doen.

Catherine De Bolle.

Naast inhoudelijk begin je er ook semantisch naast te kloppen.

Thuleander 3 december 2016 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8307082)
begin je er ook semantisch naast te kloppen.

Sorry, weinig tijd.

Inhoudelijk?
Weerleg het dan.

dalibor 3 december 2016 14:00

Ah ja, want elk misdrijf is de schuld van de stoute polies.

dalibor 3 december 2016 14:10

Een doordeweekse ochtend bij een mysogyne cyberalfa: haatberichte posten over Hillary/Kathleen Cools/Angela Merkel/Laurette Onkelinx/Meyrem Almaci/Martine Tanghe.

Dit keer eens variëren en Debolle pakken.

4x10E6 3 december 2016 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8307074)
Want ze vinden van zichzelf dat ze het, ondanks het bovenstaande, allemaal voortreffelijk doen.

Catherine De Bolle.

.. Bolles baas .. en .. bolles baas' baas

Zipper 3 december 2016 14:57

Waarom zijn altijd maar de big shots die gedecoreerd worden ???

Hypochonder 3 december 2016 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8307170)

Zo gaat dit in onze "samenleving:" de pennenlikkers, de mooipraters en de bureaucraten gaan altijd met de eer lopen.

Bad Attila 3 december 2016 15:22

Citaat:

Ik ben geen 'big shot' en ben nochtans tot ridder van de Orde van Leopold gemaakt... :lol:

dalibor 3 december 2016 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8307183)
Zo gaat dit in onze "samenleving:" de pennenlikkers, de mooipraters en de bureaucraten gaan altijd met de eer lopen.

Afgunst op een Belgisch decoratie bij zelfverklaarde separatisten.

Strange people ...

Xenophon 3 december 2016 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8307235)
Ik ben geen 'big shot' en ben nochtans tot ridder van de Orde van Leopold gemaakt... :lol:

Moeten we u dan niet aanspreken met 'Eerwaarde' of 'Uwe Doorluchtigheid?'

Of is het 'Chevalier?'

quercus 3 december 2016 15:57

Citaat:

Kom zeg, niet overdrijven !
Katrien De Bolle is uiteindelijk toch de hoofdverantwoordelijke voor de politie. Als er een lager geschikte een beestigheid begaat zal zij er in laatste instantie voor opdraaien, óók als er haar geen persoonlijke fouten in de schoenen kunnen geschoven worden. Bovendien werd ze in haar functie niet "geparachuteerd". Ze was voorheen een relatief onbeduidende politiecommissaris (ik dacht te Ninove) maar ze heeft zich kandidaat gesteld voor haar functie (naast vele andere) en is uit een zeer strenge selectie er als beste uitgekomen. Sedert zij de "grote baas" is bij de politie hoor je niet veel meer over spectaculaire schandalen. Mijn indruk is dat ze het systeem vrij stevig onder controle heeft. Ze heeft de heksenketel van de aanslagen zonder kleerscheuren doorgemaakt. Ik weet ook wel dat de waarde van dergelijke onderscheiding gerelativeerd moet worden. Maar kijk, het gebeurt toch ook dat gewone politie-agenten een onderscheiding worden toegekend wanneer ze blijk hebben gegeven van koelbloedigheid, moed en begrip voor slachtoffers.

Bad Attila 3 december 2016 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8307282)
Moeten we u dan niet aanspreken met 'Eerwaarde' of 'Uwe Doorluchtigheid?'

Of is het 'Chevalier?'

waarom zou dat moeten?

Xenophon 3 december 2016 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8307296)
waarom zou dat moeten?

Omdat je ridder bent... :lol:

Dadeemelee 3 december 2016 16:07

Citaat:

Van Leopold 2 of 3?

eno2 3 december 2016 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8307083)
Sorry, weinig tijd.

Inhoudelijk?
Weerleg het dan.

Nou ja, ik ben ook niet happig op dat soort zelfbewieroking. Ze kunnen minstens wachten tot ze haar plicht gedaan heeft en op rust is.

eno2 3 december 2016 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8307183)

Zijn dat big shots?

eno2 3 december 2016 16:43

Citaat:

Een vriend van mij is een echt brave nederige vent en ridder in de orde van leopold voor een paar gedichtjes en een paar magere boekjes.
(De gedichten vind ik goed)

Zeus 3 december 2016 16:45

Citaat:

30 jaar deskjockey?

eno2 3 december 2016 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8307270)
Afgunst op een Belgisch decoratie bij zelfverklaarde separatisten.

Strange people ...

Ik ben als separatist niet afgunstig op mijn vriend, ik zou het alleen geweigerd hebben.

Een extra pensioen als groot invalide van de Vlaamse strijd zou ik niet weigeren. Of een postume erkenning (nou ja, die kan ik niet weigeren)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be