![]() |
Centrum Kopenhagen autovrij binnen 10 jaar
De auto wordt buiten gekeild in Kopenhagen.
Citaat:
|
Citaat:
|
Fietsers kunnen trouwens ook een pest zijn in voetgangerszones.
|
Citaat:
http://www.bruzz.be/nl/nieuws/snelle...oetgangerszone En dan kan oplopen tot een derde graadsovertreding of 165 € (O.I: 150 €): Citaat:
http://www.fietsen.123.nl/fietsnieuw...ers-op-een-rij |
Citaat:
En die waren niet zo agressief als "onze" groen-anarchistische stedelingen-fietsers, en al zeker niet zo agressief als "onze" wielerterroristen". . |
Citaat:
https://www.ricksteves.com/watch-rea...ough-stockholm 2 foto´s zeggen meer als woorden: een file fietsers achtereen wachtend aan het rode licht. En respect voor de voetgangers op de soms naastliggende (verhoogde) voetpaden. http://blogs.sweden.se/sustainabilit...-beloved-bike/ ![]() ![]() 2e foto/rechts : in Vlaanderen zou men hop het verhoogd voetpad nemen en het rode licht rechts ontwijken, even doorglippen en wat slalommen niet? Daar zijn immers geen voetgangers te zien, of toch een man gans rechts vooraan. Want verkeersregels worden gewoon naar goeddunken aangepast niet? Buiten de bebouwde kom wordt dan gewoon even niet genegeerd... en iedereen rijdt toch eigenlijk met een kinderfiets? Citaat:
|
Gent keilt ook de auto buiten.
7,5€ voor 4 uur parkeren en toch nog een bekeuring van 30€ . In die betaalde uren hè. |
Citaat:
In de regel vraagt men tot 4 € of zelfs meer per uur.. Vb Utrecht, zone A1: Citaat:
|
Citaat:
En dat op een avond tussen 6 en 10 uur. Echt stelen is dat. Maar ja van mensen die kalveren opstoken mag je dat verwachten. |
Citaat:
Straf eigenlijk. Ik was een week in Stockholm, ergens in 1996, in juni (en het is daar dan heel lang licht per dag ...). Toen heb ik er amper fietsers gezien. (Ik was er natuurlijk wel om te werken, dat scheelt.) . |
Paard en kar is de toekomst. En steden vermijden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://www.tmleuven.be/expertise/sem..._Stockholm.pdf Vele zijn overgestapt naar fiets en openbaar vervoer (wat men natuurlijk serieus moest verbeteren), de opbrengst van het geld heeft men ook gestoken in vlottere wegen rondom Stockholm zodat men niet meer de stad moest dwarsen om ergens aan de andere kant van de stad te zijn. OV-frequentie sterk opgedreven en gezorgd voor vlotte fietswegen, natuurlijk heeft men ook aan de voetgangers gedacht. Bij OV horen ook vooral de boten, als voetgangertoerist nam ik regelmatig de boot. Ik was daar met eigen auto (rondreis Zweden), die stond 4d/4 nachten in een parkeergarage net buiten de oude stad (eiland Gamla stan), ik heb omgerekend zowat 70 euro betaald voor die ondergrondse parking. |
Citaat:
Maar daar in Gent: die fietsers-stadsterroristen, wat voor gasten waren het meestal ? Studenten ? Of lui-links-anarchist-sos-groen ? . |
Citaat:
De Schoof met een volle kop haar, de maskes met een volle toef... [zucht] |
Citaat:
Denen zijn nog zwaarder belast dan hier. ![]() |
Citaat:
Denen zijn nog zwaarder belast dan hier. ![]() Die roodgroene idioterie moet gestopt worden. |
Over steden gesproken en het autoluw maken van de kernstad... Antwerpen lijkt een (hopelijk tijdelijk) personeelsprobleem te hebben en gaat het OV lichtjes afbouwen...
M.a.w wat minder bussen en trams in Antwerpen... Sommige tijdelijke problemen zouden wel eens permanent kunnen worden. Citaat:
Wat met een betaalbaar electrisch taxi-vervoer? Leuven is niet ver van Antwerpen: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Letterlijk voorbeeld dat hij gaf: je koopt een polo van omgerekend 10.000 euro, je betaalt bijna 20.000 euro. . |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be