Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Integratiebeleid =/= promotie diversiteit ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236059)

ViveLaBelgique 5 december 2016 09:37

Integratiebeleid =/= promotie diversiteit !

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2836357

Wouter Van Bellingen wordt directeur van het Integratiepact. Dat pact, een deel van het Vlaamse regeerakkoord, heeft als doel discriminatie te bestrijden en het wederzijdse respect te bevorderen

...

Risico

"Ik weet dat ik een risico neem, maar de combinatie van beide functies is onmogelijk", aldus Van Bellingen. "Het is voor mij vooral een unieke kans om me in te zetten voor de promotie van diversiteit en gelijke kansen op de werkvloer, in de scholen, in heel de samenleving. De uitvoering van het pact ligt dan ook in het verlengde van mijn huidige job en mijn carrière."

Als promotie wordt gemaakt voor diversiteit dan is dat een tegenwerking van een integratiebeleid.

Een integratiebeleid kan enkel uitgaan van het streven om diversiteit een non-issue te maken.

Het afdwingen van gelijke kansen op de werkvloer, scholen en de samenleving is een negatieve visie om een integratiebeleid te voeren. Het leidt tot afgedwongen politieke correctheid waarbij de vrije meningsuiting aan banden wordt gelegd.

Een positieve liberale visie voor een integratiebeleid gaat uit van een open cultuur waar de rechten van het individu steeds vooropgesteld zijn aan deze van de gemeenschap waarin hij leeft. Dit houdt een seculiere samenleving in, waar sektes en discriminerende religies ( positie vrouw in de Rooms-katholieke kerk) geen enkele autoriteit hebben.

omaplop 5 december 2016 11:10

Haha, mijn carriere.....

Skobelev 5 december 2016 11:31

Het stuk verdriet krijgt het ene mooi postje na het andere.

Zipper 5 december 2016 11:44

VIJTIG JAAR is de islamitische migratie nu al bezig, en NOG STEEDS wordt er geluld over "integratie". Voor wie is het nog onduidelijk, dat "ze" niet willen/wensen te integreren ???

Pericles 5 december 2016 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8308611)
Het stuk verdriet krijgt het ene mooi postje na het andere.

Ja ze zullen hem allicht ooit wel eens zwarte genoemd hebben , zoals ne rosse "rosse" ne kleine "dwerg" en een magere 'smalle".
Maar deze man heeft vooral positieve discriminatie gekend. Hij denkt toch niet echt dat hij al deze jobs kreeg aangeboden als hij geen "zwarte" was geweest? :lol:

Anna List 5 december 2016 14:40

over dien toffe pee gesproken,

hoe komt het eigenlijk dat ze Sinterklaas in Nederland op de 5de vieren en wij op de 6de ?

dien boot vanuit Spanje legt toch eerst aan in Antwerpen voor die verder vaart naar Rotterdam ?!

strijkijzer 5 december 2016 14:40

Die mens wordt precies nogal getypecast. Is dat geen vorm van racisme ?

Anna List 5 december 2016 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8308526)
...

de zwarte pieten discussie op gang trekken, en dan zo'n fluo roze hemd aandoen, serieus ???

over provoceren gesproken !?!

ViveLaBelgique 5 december 2016 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8308623)
VIJTIG JAAR is de islamitische migratie nu al bezig, en NOG STEEDS wordt er geluld over "integratie". Voor wie is het nog onduidelijk, dat "ze" niet willen/wensen te integreren ???

50 jaar lang wordt er een diversificatiebeleid gevoerd. Een diversificatiebeleid staat haaks op een integratiebeleid. De schuld ligt niet bij degenen die niet geïntegreerd zijn maar bij de beleidsmakers, de media en de progressieven die diversiteit promoten ten nadele van integratie.

Je kan moeilijk de niet-geïntegreerde nieuwe Belgen verwijten dat ze niet willen/wensen te integreren als ze langs alle kanten worden aangespoord hun diversiteit te koesteren.

ViveLaBelgique 5 december 2016 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8308794)
Ja ze zullen hem allicht ooit wel eens zwarte genoemd hebben , zoals ne rosse "rosse" ne kleine "dwerg" en een magere 'smalle".
Maar deze man heeft vooral positieve discriminatie gekend. Hij denkt toch niet echt dat hij al deze jobs kreeg aangeboden als hij geen "zwarte" was geweest? :lol:

Wouter Van Bellingen is meer een 'zwarte' genoemd vanwege zijn blanke voogdijouders dan vanwege zijn huidskleur.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=481

Wouter Van Bellingen is opgegroeid in een Vlaams "zwart" nest. Ik denk dat de jobs die hij gekregen heeft te danken zijn aan de kansen die hij hier gekregen heeft. Van thuis uit heeft hij de Vlaamse politieke correctheid er met de paplepel ingelepeld gekregen. Ik denk niet dat Wouter Van Bellingen omgekeerd gediscrimineerd is vanwege zijn huidskleur. Herkenbaarheid is uiteraard een troef voor publieke figuren. Kijk maar naar Bart De Wever die zowel letterlijk als figuurlijk is afgevallen.

Anna List 5 december 2016 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8309009)
50 jaar lang wordt er een diversificatiebeleid gevoerd. Een diversificatiebeleid staat haaks op een integratiebeleid. De schuld ligt niet bij degenen die niet geïntegreerd zijn maar bij de beleidsmakers, de media en de progressieven die diversiteit promoten ten nadele van integratie.

Je kan moeilijk de niet-geïntegreerde nieuwe Belgen verwijten dat ze niet willen/wensen te integreren als ze langs alle kanten worden aangespoord hun diversiteit te koesteren.

gij zou het woord assimilatie nog in de mond durven nemen, racistje!

de vuile muilekoek 6 december 2016 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8309061)
gij zou het woord assimilatie nog in de mond durven nemen, racistje!

De onderdrukking van het arme blanke volk .... blanke slettenvolk. Om te kotsen.

de vuile muilekoek 6 december 2016 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8308526)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2836357

Wouter Van Bellingen wordt directeur van het Integratiepact. Dat pact, een deel van het Vlaamse regeerakkoord, heeft als doel discriminatie te bestrijden en het wederzijdse respect te bevorderen

...

Risico

"Ik weet dat ik een risico neem, maar de combinatie van beide functies is onmogelijk", aldus Van Bellingen. "Het is voor mij vooral een unieke kans om me in te zetten voor de promotie van diversiteit en gelijke kansen op de werkvloer, in de scholen, in heel de samenleving. De uitvoering van het pact ligt dan ook in het verlengde van mijn huidige job en mijn carrière."

Als promotie wordt gemaakt voor diversiteit dan is dat een tegenwerking van een integratiebeleid.

Een integratiebeleid kan enkel uitgaan van het streven om diversiteit een non-issue te maken.

Het afdwingen van gelijke kansen op de werkvloer, scholen en de samenleving is een negatieve visie om een integratiebeleid te voeren. Het leidt tot afgedwongen politieke correctheid waarbij de vrije meningsuiting aan banden wordt gelegd.

Een positieve liberale visie voor een integratiebeleid gaat uit van een open cultuur waar de rechten van het individu steeds vooropgesteld zijn aan deze van de gemeenschap waarin hij leeft. Dit houdt een seculiere samenleving in, waar sektes en discriminerende religies ( positie vrouw in de Rooms-katholieke kerk) geen enkele autoriteit hebben.

Te belachelijk voor woorden ... ongelooflijk zelfs dat mensen daar niet over vallen....

IJsboer 6 december 2016 11:34

Wouter Van Bellingen!

Een echte kindervriend!

cookie monster 6 december 2016 23:25

1 opmerking ivm die foto: :rofl: :cheer:

TV-verslaafde 7 december 2016 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8309009)

Links is nogal hardleers op dat vlak. Die denken ook alleen maar aan stemmen. De democratie zit in het slop. Het is tijd voor iets anders zoals je in een andere draad al suggereerde.

de vuile muilekoek 7 december 2016 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8309644)
Wouter Van Bellingen!

Een echte kindervriend!

Waarom gaat dien L niet naar zijn land daar zijn kinderkes genoeg om ze te helpen ,wat doet die mens feitelijk voor zijn land van afkomst gene zak .......... triestige persoon :roll: , zelf willen in luxe leven in het Westen das egoïstisch wat een overloper en deserteur ect...:roll:

ViveLaBelgique 7 december 2016 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8310429)
Links is nogal hardleers op dat vlak. Die denken ook alleen maar aan stemmen. De democratie zit in het slop. Het is tijd voor iets anders zoals je in een andere draad al suggereerde.

Welke politicus is er in ons land volgens jou niet "links" ? Zelfs het Vlaams Belang heeft nooit gedurfd te pleiten voor een assimilatiebeleid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be