Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Elke dag worden 117 treinen afgeschaft “We lijken wel een ontwikkelingsland” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236097)

Hypochonder 7 december 2016 07:25

Elke dag worden 117 treinen afgeschaft “We lijken wel een ontwikkelingsland”
 
Dit hoeft weinig uitleg:




http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161206_02612513


Voor de zoveelste keer wordt bewezen dat het openbaar vervoer in het algemeen en de NMBS in het bijzonder een bodemloze put is waar een kat zijn jongen niet meer in terugvindt.

de vuile muilekoek 7 december 2016 08:39

Tuurlijk terug naar Afrika ... België is nu Congo geworden :lol:

Maar nog véél erger feitelijk omdat Marokko en Turkije en Syrië en Arabië hier ook al zijn.....:roll: ( ge zou inderdaad uw katjongen niet meer vinden ..:roll:)

PORSCHE 7 december 2016 10:24

Lig er niet van wakker want neem nooit openbaar vervoer. Ze doen maar ;)

Patrick M. 7 december 2016 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8310501)
Tuurlijk terug naar Afrika ... België is nu Congo geworden :lol:

Maar nog véél erger feitelijk omdat Marokko en Turkije en Syrië en Arabië hier ook al zijn.....:roll: ( ge zou inderdaad uw katjongen niet meer vinden ..:roll:)

Dan had die vakbondsman Stefan(ACOD) in Hasselt(hoofdstad van de smaak) toch gelijk als hij over Afrikaanse toestanden sprak.
Het station van Hasselt, hoofdstad van de (wan)smaak, Afrikaanse toestanden.

Micele 7 december 2016 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8311076)
Dan had die vakbondsman Stefan(ACOD) in Hasselt(hoofdstad van de smaak) toch gelijk als hij over Afrikaanse toestanden sprak.
Het station van Hasselt, hoofdstad van de (wan)smaak, Afrikaanse toestanden.

Treinen van Hasselt? Die rijden te snel, afschaffen die handel... :lol:
Citaat:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2532104

Trein Hasselt-Antwerpen rijdt te snel: trein geschrapt

Een trein op de lijn Hasselt - Antwerpen is omstreeks 12.45 uur geschrapt, nadat de trein even voorbij Leuven de normale snelheid had overschreden. De treinbestuurder werd volgens de veiligheidsmaatregelen meteen "te voet gesteld" en de trein keerde terug naar het station van Leuven, waar de zowat 100 reizigers verzocht werden over te stappen op een andere trein die hen alsnog naar hun bestemming bracht. Er waren geen gevolgen voor andere treinen. [...]

Een intern onderzoek moet uitklaren waarom de trein de snelheidslimiet heeft overschreden.
Nu ze toch bezig zijn met afschaffen... :oops:

Patrick M. 8 december 2016 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8310445)
Dit hoeft weinig uitleg:




http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161206_02612513


Voor de zoveelste keer wordt bewezen dat het openbaar vervoer in het algemeen en de NMBS in het bijzonder een bodemloze put is waar een kat zijn jongen niet meer in terugvindt.

Wat vindt u dan van deze uitleg en dit voorbeeld...
in België rijden per dag 100 treinen...
99 treinen worden afgeschaft...
die ene trein rijdt volgens het uurschema...
100% op tijd gereden, geen vertragingen voor die dag.
Schrijf dat maar in de statistieken...:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

fox 8 december 2016 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8311900)
Wat vindt u dan van deze uitleg en dit voorbeeld...
in België rijden per dag 100 treinen...
99 treinen worden afgeschaft...
die ene trein rijdt volgens het uurschema...
100% op tijd gereden, geen vertragingen voor die dag.
Schrijf dat maar in de statistieken...:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Je bent er precies nog trots op ook.

overigens.

Trein naar de panne. In elk station te laat behalve in eindstation de panne omdat ze tussen de 2 laatste haltes een belachelijke tijdspanne in de dienstregeling zetten. 1000 reizigers die te laat op hun bestemming zijn, 1 verwaaide toerist die op tijd in de Panne is. Resultaat, trein op tijd want eindstation gehaald.

Nog iets waar je trots op kan zijn.

Patrick M. 8 december 2016 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8311909)
Je bent er precies nog trots op ook.

overigens.

Trein naar de panne. In elk station te laat behalve in eindstation de panne omdat ze tussen de 2 laatste haltes een belachelijke tijdspanne in de dienstregeling zetten. 1000 reizigers die te laat op hun bestemming zijn, 1 verwaaide toerist die op tijd in de Panne is. Resultaat, trein op tijd want eindstation gehaald.

Nog iets waar je trots op kan zijn.

Trein op tijd in zijn eindstation is er eentje voor de statistieken van op tijd zijn.
En bent u dan niet trots op uw werk?
Ik wel.
Want ik ken mijn werk van binnen en van buiten en ik ben goed in mijn werk.
u niet?

Eduard Khil 8 december 2016 22:36

dat die treinen afgeschaft worden is de schuld van de vakbonden en het luie incompetente personeel van de nmbs.

strijkijzer 9 december 2016 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8312219)
dat die treinen afgeschaft worden is de schuld van de vakbonden en het luie incompetente personeel van de nmbs.

Eerder van de politiek en het management dat het nodig vindt aan tewerkstellingsbeleid te blijven doen ipv met modern geleased materiaal te werken dat onderhouden wordt door anderen die men kan ontslaan van die taak als ze het niet naar behoren doen.

Patrick M. 9 december 2016 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8312219)
dat die treinen afgeschaft worden is de schuld van de vakbonden en het luie incompetente personeel van de nmbs.

En wat als de locomotief kapot is, is dat ook de schuld van de vakbonden?
Of wat als een vrachtwagen de bovenleiding heeft beschadigt, is dat ook de schuld van de vakbonden.
En wat als er een zelfdoding is, is dat ook de schuld van de vakbonden.
enz...:roll:

Eduard Khil 9 december 2016 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8312685)
En wat als de locomotief kapot is, is dat ook de schuld van de vakbonden?
Of wat als een vrachtwagen de bovenleiding heeft beschadigt, is dat ook de schuld van de vakbonden.
En wat als er een zelfdoding is, is dat ook de schuld van de vakbonden.
enz...:roll:

natuurlijk. U heeft het eindelijk door.

Hypochonder 9 december 2016 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8312685)
En wat als de locomotief kapot is, is dat ook de schuld van de vakbonden?

Sabotage


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8312685)
Of wat als een vrachtwagen de bovenleiding heeft beschadigt, is dat ook de schuld van de vakbonden.


Sabotage


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8312685)
En wat als er een zelfdoding is, is dat ook de schuld van de vakbonden.
enz...:roll:

Sabotage

Jan van den Berghe 9 december 2016 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8312685)
En wat als de locomotief kapot is, is dat ook de schuld van de vakbonden?
Of wat als een vrachtwagen de bovenleiding heeft beschadigt, is dat ook de schuld van de vakbonden.
En wat als er een zelfdoding is, is dat ook de schuld van de vakbonden.
enz...:roll:

Kunt u eens cijfers voorleggen van de oorzaken?

Patrick M. 10 december 2016 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8312685)
En wat als de locomotief kapot is, is dat ook de schuld van de vakbonden?
Of wat als een vrachtwagen de bovenleiding heeft beschadigt, is dat ook de schuld van de vakbonden.
En wat als er een zelfdoding is, is dat ook de schuld van de vakbonden.
enz...:roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8312694)
natuurlijk. U heeft het eindelijk door.

Juist, volgens u zijn de vakbonden de schuld van alles.:roll:

Eyjafjallajökull 10 december 2016 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8313695)
Juist, volgens u zijn de vakbonden de schuld van alles.:roll:


Is toch ook zo ?

Eduard Khil 10 december 2016 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8313695)
Juist, volgens u zijn de vakbonden de schuld van alles.:roll:

uiteraard. De waarheid heeft haar rechten

Micele 10 december 2016 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8313896)
Is toch ook zo ?

Zei mobiliteitsminister Schouppe in 2011:
Citaat:

'Vakbonden maken de NMBS kapot'

Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) vreest voor de toekomst van de NMBS.
http://www.standaard.be/cnt/0l3ap9hj
Zei NMBS-baas Cornu ook in 2014:

Citaat:

NMBS-baas hard voor bonden: "Ze maken hun eigen bedrijf kapot"

Spoorbaas Jo Cornu slaat hard terug naar de vakbonden, die zondag beginnen aan de eerste grote spoorstaking sinds hij aan het hoofd staat van de NMBS.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...jf-kapot.dhtml
En JM Dedecker ook:
Citaat:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...on-640637.html

'De beste bondgenoot van de Zweedse coalitie is de vakbond', schrijft Jean-Marie Dedecker over 'het machtsmisbruik en de normvervaging bij de NMBS'.
...
De syndicaten lijden aan het stockholmsyndroom. Ze zitten opgesloten in hun bunker van zelfbeklag en gespeelde verongelijktheid, negerend dat de klassenstrijd al lang gestreden is, terwijl hun bobo's zelf tot de meubels van het establishment behoren. Ze misbruiken hun macht om hun eigen bevoorrechte positie te consolideren en zijn gedegradeerd tot bastions van zelfgenoegzaamheid.

Het is nochtans een voorrecht om te werken bij de NMBS. De gemiddelde spoorman heeft een vast statuut en krijgt jaarlijks een rugzak met 53 vakantiedagen. Op 365 dagen wordt er hooguit 185 dagen effectief acht uren gewerkt. Terwijl de gewone werkmens tot zijn vijfenzestigste de hort op moet, waakt het corporatistische OVS-SIC bondje van treinbestuurders er angstvallig over dat haar leden al op hun vijfenvijftigste de conducteurspet aan de pensioenwilgen mogen hangen. Syndicaten sturen de locomotief en zijn onderling in een strijd gewikkeld om de macht. Zieltjeswinst wordt afgekocht met exorbitante eisen en het verdedigen van doorgeschoten verworvenheden.

Alle bevorderingen lopen langs het syndicale lidmaatschap, rood of geen brood of met groen moet je het doen. Een chantagemiddel waardoor 90% van de spoorlui zich noodgedwongen laat syndiceren om hogerop te kunnen komen. Lidmaatschap is gratis en lucratief want vakbondspremies worden integraal door de NMBS terugbetaald als afkoopgeld voor de sociale vrede met dotaties tussen de 5.5 en 8 miljoen per jaar aan ACOD, ACV Transcom, VSOA en OVS.

Communautair spook

Machtsmisbruik en normvervaging tieren welig. Vakbonden zorgen voor pensioenpromotie. Een systeem waarbij iemand voor zijn opruststelling nog vlug in een hogere looncategorie gesalarieerd wordt, om zijn pensioen kunstmatig op te laten trekken. Een derde van de inapten, de langdurige arbeidsongeschikten, schrijft ex-spoorbaas Marc Descheemaecker in zijn boek 'Dwarsligger' woont in Henegouwen. Mits controle op het misbruik zou dit een besparing opleveren van 30 miljoen euro. Maar naast de grote bonden gijzelen ook microgroepjes als de ASTB-SACT, met aan het hoofd een linkse militante cafébaas, liever de reiziger om dergelijk misbruik te laten voortwoekeren. Het communautaire spook is nooit ver weg. Een tachtigtal vrijgestelden zijn corporatistisch benoemd, want vrije verkiezingen bestaan er niet, vazalliteit wordt beloond met directiefuncties en verhindert vooruitgang. [...]
Enz ... ook ... (wie niet?)

Patrick M. 11 december 2016 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8314068)
uiteraard. De waarheid heeft haar rechten

Natuurlijk maar uw ploat blijft hangen.
U bent precies in de leer gegaan bij BDW.
Zet die ploat...maar bij u blijft
de ploat hangen.

Jan van den Berghe 11 december 2016 18:14

Patrick, mag ik nogmaals de vraag onder uw aandacht brengen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8313246)
Kunt u eens cijfers voorleggen van de oorzaken?



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be