Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Pedofiel extra gestraft door werkgever. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236100)

Rahowa 7 december 2016 10:09

Pedofiel extra gestraft door werkgever.

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...aanrandt.dhtml

De straf voor deze ambtenaar bestaat er in dat hij "geschorst" wordt.Concreet betekent dit dat deze vastbenoemde niet meer moet gaan werken maar wel door betaald wordt.Congee paiyee in het schoon Vlaams.

Sukkelaar 7 december 2016 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8310558)
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...aanrandt.dhtml

De straf voor deze ambtenaar bestaat er in dat hij "geschorst" wordt.Concreet betekent dit dat deze vastbenoemde niet meer moet gaan werken maar wel door betaald wordt.Congee paiyee in het schoon Vlaams.

Wat een dwaze wetgeving.

PORSCHE 7 december 2016 10:28

Als ge weet wie daar aan het bestuur zit. Rik Torfs, zegt genoeg!

Tavek 7 december 2016 10:32

Men wacht een definitieve uitspraak af. Indien deze man niet in beroep gaat en/of hij ook in beroep veroordeeld wordt, vermoed ik dat hij byebye kan zeggen tegen zijn ZAP functie.

En dan wacht de schele armoede deze man. Terecht.

Sukkelaar 7 december 2016 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8310577)
vermoed ik dat hij byebye kan zeggen tegen zijn ZAP functie.

Is het enkel een vermoeden of ben jij er zeker van? Kun je dat eens uitpluizen Tavek?

PORSCHE 7 december 2016 10:39

Citaat:

Men wacht een definitieve uitspraak af. Indien deze man niet in beroep gaat en/of hij ook in beroep veroordeeld wordt, vermoed ik dat hij byebye kan zeggen tegen zijn ZAP functie.

Wat heeft die man gedaan? Paar beschuldigingen van trienen omdat ze waarschijnlijk niet genoeg punten kregen? Of omdat hij eens met een scheel oog naar hun boezem keek? Als je als man vandaag eens een seconde te lang naar een vrouw in pikante outfit kijkt dan heb je haar precies al verkracht. OK, hij is veroordeelt en so what? Moet dan hun opperhoofd die direct buiten stampen? Wie mag er weer de eerste steen werpen? Torfs zou dat toch moeten weten?

De schoofzak 7 december 2016 10:40

Ik heb al eer aangegeven wat mijn persoonlijk gedacht is omtrent het straffen van seksuele daders, en van pedofielen in het bijzonder.
Verplichte fysische (niet chemische) castratie als ultimum remedium behoort daartoe.

Maar ge moet wel eerst veroordeeld zijn.

Dan naar de beslissing van Torfs. Zijn motivering:
Citaat:

Rust en veiligheid op de campus zijn belangrijk.
Betekent dit dat Torfs vreest dat er betoogd gaat worden voor de lokalen van de betrokken faculteit ? Of misschien zelfs erger: een lynchpartij ?
En door wie dan ? Door mensen verbonden aan de KUL of door externen ?

Te weinig uitleg in de krant vind ik.
Persoonlijk vind ik dat in afwachting van een definitieve veroordeling, een "herschikking" van zijn taken intern, voldoende was. Daarmee bedoel ik: geen contacten meer met studenten. Er is nog voldoende ander werk mogelijk in zo'n grote instelling.

Er moet een verschil blijven tussen een keiharde maar objectieve aanpak enerzijds, en anderzijds een heksenjacht.

.

Tavek 7 december 2016 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8310584)
Wat heeft die man gedaan? Paar beschuldigingen van trienen omdat ze waarschijnlijk niet genoeg punten kregen? Of omdat hij eens met een scheel oog naar hun boezem keek? Als je als man vandaag eens een seconde te lang naar een vrouw in pikante outfit kijkt dan heb je haar precies al verkracht. OK, hij is veroordeelt en so what? Moet dan hun opperhoofd die direct buiten stampen? Wie mag er weer de eerste steen werpen? Torfs zou dat toch moeten weten?

Dat gij een appetijt hebt voor dames die op het randje van de meerderjarigheid bengelen, dat wiste we al. Uw posts over 19 jarige hoertjes vertelden al genoeg.

Het verbaast me dus niet dat jij er geen graten in ziet dat men een 15 jarige betast.

Tavek 7 december 2016 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8310586)
Ik heb al eer aangegeven wat mijn persoonlijk gedacht is omtrent het straffen van seksuele daders, en van pedofielen in het bijzonder.
Verplichte fysische (niet chemische) castratie als ultimum remedium behoort daartoe.

Maar ge moet wel eerst veroordeeld zijn.

Dan naar de beslissing van Torfs. Zijn motivering:

Betekent dit dat Torfs vreest dat er betoogd gaat worden voor de lokalen van de betrokken faculteit ? Of misschien zelfs erger: een lynchpartij ?
En door wie dan ? Door mensen verbonden aan de KUL of door externen ?

Te weinig uitleg in de krant vind ik.
Persoonlijk vind ik dat in afwachting van een definitieve veroordeling, een "herschikking" van zijn taken intern, voldoende was. Daarmee bedoel ik: geen contacten meer met studenten. Er is nog voldoende ander werk mogelijk in zo'n grote instelling.

Er moet een verschil blijven tussen een keiharde maar objectieve aanpak enerzijds, en anderzijds een heksenjacht.

.

Torfs kan hem schorsen. Voor ontslag moet volgens mij een andere procedure gevolgd worden.

Maar een veroordeling voor pedofilie is voldoende grond daarvoor hoor.

Truder 7 december 2016 11:04

Als hij schuldig is, een lus rond zijn kl*ten en optakelen. Pedo' en verkrachters ruïneren het volledige verder leven van hun slachtoffers. De slachtoffers krijgen levenslang. Naar mijn mening mag de doodstraf opnieuw ingevoerd worden voor dat soort misdaden. Maar dan moet de schuld wel 100% zeker zijn, niet zomaar een bewering van een vrouw of van de dochter die kwaad is op haar vader omdat ze niet op haar 14 bij haar vriendje van 17 mag blijven slapen.
Ik heb zo'n man gekend, waar de dochter haar vader beschuldigde omdat ze iets niet kreeg. Daarna toen ze zag wat impact het allemaal had heeft ze bekend dat ze het alleen heeft gedaan omdat ze kwaad was op haar vader. Ondertussen was die man al zijn vrienden kwijt, familie nam afstand, en het huwelijk was voorbij. En zijn dochter woont nu liever bij hem, ipv bij haar moeder.

PORSCHE 7 december 2016 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8310588)
Dat gij een appetijt hebt voor dames die op het randje van de meerderjarigheid bengelen, dat wiste we al. Uw posts over 19 jarige hoertjes vertelden al genoeg.

Het verbaast me dus niet dat jij er geen graten in ziet dat men een 15 jarige betast.

Is dat alles wat je kan zeggen? Precies het verweer van iemand van SPA of PS :D Maar lees eens het artikel en zeg eens waar je op kan besluiten dat die man aan de schandpaal mag.

Ik lees :

"Op 8 oktober 2014 stapte de moeder ... Ze diende een klacht ... haar dochter drie jaar eerder had aangerand" : na 3 jaar? Heel geloofwaardig.
"twee gelijkaardige klachten van vriendinnetjes" : afgesproken of niet?
"ze moesten na een voedselgevecht in bad" : nogal logisch.
"deelde in het zwembad ook de kleedkamer" : geen vrije kleedkamers meer?
"liet hen strippoker spelen tot op hun onderbroek" : maar samen zwemmen kan weer wel.

Mijn mening : opgezet spel als afrekening op die prof. Ik durf er voor te wedden dat het wel iets met de ouders en/of met slechte examens of zo zal te maken hebben.

Tavek 7 december 2016 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8310606)
Als hij schuldig is, een lus rond zijn kl*ten en optakelen. Pedo' en verkrachters ruïneren het volledige verder leven van hun slachtoffers. De slachtoffers krijgen levenslang. Naar mijn mening mag de doodstraf opnieuw ingevoerd worden voor dat soort misdaden. Maar dan moet de schuld wel 100% zeker zijn, niet zomaar een bewering van een vrouw of van de dochter die kwaad is op haar vader omdat ze niet op haar 14 bij haar vriendje van 17 mag blijven slapen.
Ik heb zo'n man gekend, waar de dochter haar vader beschuldigde omdat ze iets niet kreeg. Daarna toen ze zag wat impact het allemaal had heeft ze bekend dat ze het alleen heeft gedaan omdat ze kwaad was op haar vader. Ondertussen was die man al zijn vrienden kwijt, familie nam afstand, en het huwelijk was voorbij. En zijn dochter woont nu liever bij hem, ipv bij haar moeder.

Daarom dat ik eerst schorsen en afwachten tot er een definitieve uitspraak is, een goede manier van handelen vind.

Als die prof zijn ZAP benoeming verliest, is zijn carriere game over. Hij staat nu al met foto en naam in de gazetten. Dat wordt het OCMW (die heeft geen recht op dop he).

Tavek 7 december 2016 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8310609)
Is dat alles wat je kan zeggen? Precies het verweer van iemand van SPA of PS :D Maar lees eens het artikel en zeg eens waar je op kan besluiten dat die man aan de schandpaal mag.

Ik lees :

"Op 8 oktober 2014 stapte de moeder ... Ze diende een klacht ... haar dochter drie jaar eerder had aangerand" : na 3 jaar? Heel geloofwaardig.
"twee gelijkaardige klachten van vriendinnetjes" : afgesproken of niet?
"ze moesten na een voedselgevecht in bad" : nogal logisch.
"deelde in het zwembad ook de kleedkamer" : geen vrije kleedkamers meer?
"liet hen strippoker spelen tot op hun onderbroek" : maar samen zwemmen kan weer wel.

Mijn mening : opgezet spel als afrekening op die prof. Ik durf er voor te wedden dat het wel iets met de ouders en/of met slechte examens of zo zal te maken hebben.

Hoe oud denk je dat de studenten zijn waar een prof les aan geeft ?

Dat meisje was 15 en zat op de middelbare school....

PORSCHE 7 december 2016 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8310613)
Hoe oud denk je dat de studenten zijn waar een prof les aan geeft ?

Dat meisje was 15 en zat op de middelbare school....

Dus KUL heeft er dus zelfs niet rechtstreeks iets mee te maken! Plus 3 jaar na de "feiten" pas klacht ingediend? Heel geloofwaardig. En 15 +3 = 18 dus klaar voor naar KUL te gaan? Ruik ik hier ergens een afrekening? Wraak voor een weigering of zo? In ieder geval dit verhaal hangt met visogen aan elkaar. Ik geloof er geen bal van en ben er van overtuigd dat "iemand" die jonge bakvissen zo heeft zot gemaakt om met een ongeloofwaardig verhaal naar buiten te komen. Of zou er een affaire tussen die prof en de moeder geweest zijn? Moeder gedumpt en zij neemt wraak? Allemaal verschillende denkpistes die wel eens waarheid kunnen bevatten.

Maar neen de man is al publiekelijk afgeschoten en kapot gemaakt. Lang leve de sociale media en big brother toestanden. En de mensen hebben zo'n verhalen nu eenmaal graag. Carapils en amusement in de vorm van leedvermaak = laat het plebs maar doen, dan zwijgen ze als we ze weer de zoveelste belasting in hun strot duwen.

Anna List 7 december 2016 11:40

Citaat:

afwachten ?! er is een vonnis.

bovendien getuigt de man van geen enkel schuldbesef "ik ben nogal speels" ... :roll:

en dan dat vonnis : 10 maanden met uitstel ... maw geen straf. 8O

Xenophon 7 december 2016 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8310612)
Daarom dat ik eerst schorsen en afwachten tot er een definitieve uitspraak is, een goede manier van handelen vind.

Als die prof zijn ZAP benoeming verliest, is zijn carriere game over. Hij staat nu al met foto en naam in de gazetten. Dat wordt het OCMW (die heeft geen recht op dop he).

Hij zal dan echt moeten gaan werken zeker.

Anna List 7 december 2016 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8310584)

11 jarigen laten strippokeren en betasten ...

ik weet niet wat jij normaal vindt ... maar scheelogen naar een 11jarige ... dat is mij toch nog nooit overkomen hoor.

PORSCHE 7 december 2016 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8310648)

ik weet niet wat jij normaal vindt ... maar scheelogen naar een 11jarige ... dat is mij toch nog nooit overkomen hoor.

Strippokeren zal solitaire of zo geweest zijn. En betasten kan evengoed een toevallige aanraking geweest zijn (of raak jij nooit iemand per ongeluk aan in het voorbij wandelen of zo). Feit is dat heel het verhaal ongeloofwaardig klinkt en van geen kanten klopt. 3 jaar wachten voor klacht neer te leggen? Dan nog een verhaal van enkele toevallig vrienden zijnde bakvissen. Torfs die zich weer heiliger dan de paus voor doet ... Plus dat de man al openlijk aan de schandpaal is gezet. Dankzij de media en het leedvermaak van het plebs. Want zeg nu zelf, dit is enkel plezier scheppen in iemands leven te verkloten. En daar leeft de maatschappij nu eenmaal vandaag van. Nu het is mijn leven niet dus al steken ze hem op het dorpsplein in brand. Maar het is weer eens een mooi voorbeeld van hoe simpel mensen denken :D

PORSCHE 7 december 2016 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8310648)

11 jaar OK maar een 11-jarige kan niet strippoker spelen! En ze schrijven eigenlijk vooral over 15-jarigen. Geef een 15-jarige wat sexy kledij en make-up en ze zien er 20 uit. En zijn ze ook effectief 20 dan mag weer alles :D Weer een bewijs van hoe belachelijk het systeem in elkaar zit.

Moest het een allochtoon geweest zijn dan was er niets aan de hand. Even zeggen dat dit zo in zijn cultuur is toegestaan en ze zouden hem dan nog sorry zeggen omdat ze hem ondervraagd zouden hebben. Nu is het een Belg en nog wel een prof. Njammie extra leedvermaak en even een medeburger afschieten :D

Zipper 7 december 2016 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8310669)
Strippokeren zal solitaire of zo geweest zijn. En betasten kan evengoed een toevallige aanraking geweest zijn (of raak jij nooit iemand per ongeluk aan in het voorbij wandelen of zo). Feit is dat heel het verhaal ongeloofwaardig klinkt en van geen kanten klopt. 3 jaar wachten voor klacht neer te leggen? Dan nog een verhaal van enkele toevallig vrienden zijnde bakvissen. Torfs die zich weer heiliger dan de paus voor doet ... Plus dat de man al openlijk aan de schandpaal is gezet. Dankzij de media en het leedvermaak van het plebs. Want zeg nu zelf, dit is enkel plezier scheppen in iemands leven te verkloten. En daar leeft de maatschappij nu eenmaal vandaag van. Nu het is mijn leven niet dus al steken ze hem op het dorpsplein in brand. Maar het is weer eens een mooi voorbeeld van hoe simpel mensen denken :D

samen met de prof in bad, en betastingen van die kinderen tijdens hun slaap, noemt gij toevallige aanrakingen ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be