Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Theo van Gogh (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Nederlandse regering schuldige voor dood Theo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23612)

Panther 6 november 2004 01:19

Nederlandse regering schuldige voor dood Theo

De beschuldigende vinger voor Theo's dood moet naar de Nederlandse regering gericht worden.
Theo was een provocateur, die vele mensen pijn heeft gedaan. Hij heeft op hun zielen getrapt. Wat hij deed heeft met vrije meningsuiting niets te maken.
Net zoals het niet normaal is en dat de regering zal ingrijpen wanneer iemand:

-sympathiseert met Bin Laden
-de holocaust ontkent
-bevriende staatshoofden beledigt
-...

Laat staan wanneer dit dan nog zo massaal d.m.v. media gedaan wordt.
Zo ook had de regering Theo moeten aanspreken op zijn beledigingen. Wanneer bijvoorbeeld aan openlijke sympathisatie met terroristen niet wordt ingegrepen door de regering zullen er mensen zijn die gekwetst zullen zijn en wie weet over de schreef gaan en het heft in eigen handen nemen.

Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar beledigen is een andere zaak. Net zoals het in feite een recht is om dagelijks uit je raam je buurman uit te maken voor rotte vis, "vrijheid van meningsuiting", is het toch iets dat je niet doet. Doe je dit wel, dan verbaast het me niet dat, afhankelijk van zijn temperament, er een dag zal komen dat hij zich op jouw zal afreageren alhoewel dit wettelijk verboden is.

doornroosje 6 november 2004 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Panther
De beschuldigende vinger voor Theo's dood moet naar de Nederlandse regering gericht worden.
Theo was een provocateur, die vele mensen pijn heeft gedaan. Hij heeft op hun zielen getrapt. Wat hij deed heeft met vrije meningsuiting niets te maken.

-de holocaust ontkent
-...

Zo ook had de regering Theo moeten aanspreken op zijn beledigingen. Wanneer bijvoorbeeld aan openlijke sympathisatie met terroristen niet wordt ingegrepen door de regering zullen er mensen zijn die gekwetst zullen zijn en wie weet over de schreef gaan en het heft in eigen handen nemen.

Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar beledigen is een andere zaak. Net zoals het in feite een recht is om dagelijks uit je raam je buurman uit te maken voor rotte vis, "vrijheid van meningsuiting", is het toch iets dat je niet doet. Doe je dit wel, dan verbaast het me niet dat, afhankelijk van zijn temperament, er een dag zal komen dat hij zich op jouw zal afreageren alhoewel dit wettelijk verboden is.

een kwade slag is rap gegeven,maar een voorbereide moord is nog wel iets anders he.

Bobke 6 november 2004 03:10

Citaat:

-de holocaust ontkent
-...

Theo heeft niemand beledigd.
Om iemand te beledigen moet je met twee zijn.
Een fictief persoon beschouw ik niet als iemand.
Van mij moogt ge gerust zeggen dat kuifje een klein pietje heeft of Bobby neukte.
Heeft de Nederlandse regering ingegrepen toen groepen stonden te juichen na de aanslag op 11/9 ?
Grepen ze in als moslims op zijn foto spuwden?
Mag ik u morgen komen afmaken omdat ge mij beledigd hebt?
Als ik u morgen uitmaak voor rotte vis of voor mijn part voor mestkever, en uw stoppen slaan door dan zal een goede advocaat u vrij krijgen.
Als ge mij morgen afmaakt omdat ik vorig jaar gezegd heb dat ge een pipo zijt dan hoop ik dat ge gestraft zult worden.

Het Skill Effect 6 november 2004 10:26

Alweer een theofielentoppic! :roll:

Knuppel 6 november 2004 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Alweer een theofielentoppic! :roll:

Had je ook zoveel problemen met de ROBkloptopics, of startte je er zelf ook op?

Knuppel 6 november 2004 10:42

Citaat:

-de holocaust ontkent
-...

Ik voel me beledigd omdat jij Van Gogh beledigt.

Zal ik jou nu ook maar vermoorden?

Mitgard 6 november 2004 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Theo heeft niemand beledigd.
Om iemand te beledigen moet je met twee zijn.
Een fictief persoon beschouw ik niet als iemand.
Van mij moogt ge gerust zeggen dat kuifje een klein pietje heeft of Bobby neukte.
Heeft de Nederlandse regering ingegrepen toen groepen stonden te juichen na de aanslag op 11/9 ?
Grepen ze in als moslims op zijn foto spuwden?
Mag ik u morgen komen afmaken omdat ge mij beledigd hebt?
Als ik u morgen uitmaak voor rotte vis of voor mijn part voor mestkever, en uw stoppen slaan door dan zal een goede advocaat u vrij krijgen.
Als ge mij morgen afmaakt omdat ik vorig jaar gezegd heb dat ge een pipo zijt dan hoop ik dat ge gestraft zult worden.

ach, je moet dat 'vanuit hun cultuur bekijken' bobke.
die mensen zijn 'gevoeliger' dan wij.
en dan ook nog eens al jaren het slachtoffer van discriminatie, zure regen, luchtvervuiling, blanke overburen, nederlandstalige wegwijzers, teweinig hangplekken en vroegtijdige lentebloesems.
het kon gewoon niet anders dan dat er enkele jongens radicaliseerden.
maar in wezen is de islam zo vredelievend en jammer dat zoveel bekrompen westerlingen dat niet zien
en...
m'n joint,... waar is m'n joint.

Het Skill Effect 6 november 2004 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Had je ook zoveel problemen met de ROBkloptopics, of startte je er zelf ook op?

Daar heb je wel gelijk.

Allee, doe mijn nog maar zo'n theofielentopic. ;)

Wreker 6 november 2004 11:34

Citaat:

-de holocaust ontkent
-...

Sulleke toch.

[size=3]Die aanslag was aangekondigd door Osama Bin Laden himself.

Net op de dag van de Amerikaanse presidentsverkiezingen, op
11/2, of 112 het Europees noodnummer dat in Amsterdam reeds gebruikt wordt en 911 dagen na de moord op Pim Fortuyn, 9/11 de dag dat de islam de oorlog verklaarde aan Amerika, 911 is in New York dan weer het noodnummer. [/size]

(lees hier alles over in De Morgen van vandaag)

[size=3] Met de moord op TVG heeft Osama Bin Laden de open oorlog aan Europa verklaard.[/size]

Het is dan ook niet meer dan normaal dat de Nederlandse regering de oorlog aan het terrorisme verklaard heeft.

Binnenkort worden de zelfmoordaanslagen in onze straten een gewone zaak. Waarschijnlijk met bommengordels en autobommen, want Mohammed B. slaagde er maar niet in om zich in Amsterdam dood te laten schieten.

Wreker 6 november 2004 11:37

Ik wed dat een van de volgende aanslagen van de islam op Europa een bom zal zijn die afgaat op de TGV midden in de tunnel onder het Kanaal.

TGV ... TVG

logisch niet?

rom 6 november 2004 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Binnenkort worden de zelfmoordaanslagen in onze straten een gewone zaak. Waarschijnlijk met bommengordels en autobommen, want Mohammed B. slaagde er maar niet in om zich in Amsterdam dood te laten schieten.

Dat heeft Aboe jah jah toch al enige tijd geleden voorspelt? "Wij zullen de oorlog in Pallestina naar Noord Europa exporteren"

thePiano 6 november 2004 12:48

Citaat:

Bij mijn weten werd er in België nog geen enkele mestkever omgelegd. Je kan dus niet eens van 'een begin' van zelfmoordaanslagen spreken, laat staan dat we dat 'gewoon' zullen worden. :roll:

Distel 6 november 2004 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Bij mijn weten werd er in België nog geen enkele mestkever omgelegd. Je kan dus niet eens van 'een begin' van zelfmoordaanslagen spreken, laat staan dat we dat 'gewoon' zullen worden. :roll:

Als ik van sommigen de vergoeilijkingen, minimalisaties, en verkeerde vingerwijzingen lees, lijkt zo'n moord voor die mensen anders wel heel 'gewoon' te zijn.

Wreker 6 november 2004 13:07

Citaat:

Beste Piano, met 'onze' straten moet je niet enkel de straten van Vlaanderen of Belgie begrijpen.

Osama Bin Laden en zijn 5de Kolonne heeft het op heel Europa gemunt.

"Onze" straten zijn dus de straten van de Europese steden.

thePiano 6 november 2004 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Als ik van sommigen de vergoeilijkingen, minimalisaties, en verkeerde vingerwijzingen lees, lijkt zo'n moord voor die mensen anders wel heel 'gewoon' te zijn.

Niet 'gewoon' maar wel 'verwacht'. Da's gans wat anders.

thePiano 6 november 2004 13:16

Citaat:

Beste Piano, met 'onze' straten moet je niet enkel de straten van Vlaanderen of Belgie begrijpen.

Osama Bin Laden en zijn 5de Kolonne heeft het op heel Europa gemunt.

"Onze" straten zijn dus de straten van de Europese steden.

Klopt, zelfs in Istamboel (Turkije) werden er al dergelijke aanslagen gepleegd.

Supe®Staaf 6 november 2004 13:17

Citaat:

SinteMaarten wordt door de Aalsterse kinderen ook met vreugde verwacht.

Distel 6 november 2004 13:18

Citaat:

Wat een geluk dan dat jij aan de "goeie" kant van het politiek correcte spectrum staat. Als ze aan de andere kant zeggen dat ze dit 'verwacht' hadden, zijn het racisten.

Wreker 6 november 2004 13:25

Citaat:

Klopt, zelfs in Istamboel (Turkije) werden er al dergelijke aanslagen gepleegd.

Inderdaad, iedereen die aan de islam wil morrelen of er kritiek op heeft of nog erger, wil bannen zoals ex-moslim Hirsi Ali, is een potentieel geviseerd slachtoffer.

Daarbovenop nog wat blinde terreur en de mensen leggen zich uit angst bij alles neer. Zo werkt dat al eeuwen in de Arabische wereld.

In de Nederlandse randstad maar ook hier bij ons in Antwerpen en Brussel zijn de moslims in de basis van de bevolkingspyramide in de meerderheid. Ze vinden dat nu in Europa het moment gekomen is om van de stille verborgen jihad via demografische oorlogsvoering via de 5de kolonne over te stappen naar een volgende meer publieke fase zoals in het Midden Oosten.

Er staat ons nog wat vuurwerk te wachten.

Mark_Goes 7 november 2004 00:20

Direct na de dood van Theo van Gogh is het zwarte pieten begonnen. Verschillende woordvoerders vallen over mekaar heen om hun afschuw en ongeloof te betuigen en vooral te verklaren dat de fout niet bij hun lag. Excuses van Theo wilde geen politie bescherming en Mohamed B. was niet 1 van de 150 jongeren die in de gaten werden gehouden klinken nog na in onze oren. De huidige politie is met hun prestatiecontract het hoerenjong van het kabinet geworden. Die is er alleen maar om over de rug van de burger geld binnen te halen. Maar over het waken over u en mijn veiligheid is net een tree te hoog.

Mark
[email protected]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be