Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Waarom vinden mensen voetbal leuk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236141)

Bhairav 9 december 2016 03:52

Waarom vinden mensen voetbal leuk?

Want geef toe, achter 'n balleke lopen om weg te sjotten is vrij dwaas. Poezen kunnen dit veel beter.
Dan draait die sport nog over MILJOENEN en worden mensen geconditioneerd om dat een leuke sport te vinden, massa-vreugde/hysterie... Terwijl er amper iets gebeurd. Wat een opgeblazen gedoe.
Waar ik mij ook niet kan inleven is dat samen juichen en boe roepen, dat kan toch echt niet draaien om wat er op het veld gebeurd? Die mensen willen gewoon opgaan in die oerdomme massa.

Waarom denken jullie dat mensen dat zo leuk vinden?

Dadeemelee 9 december 2016 09:59

Waarom vinden mensen Fast and Furious zo leuk? Het zijn schijtfilms.

dalibor 9 december 2016 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8312297)
Want geef toe, achter 'n balleke lopen om weg te sjotten is vrij dwaas. Poezen kunnen dit veel beter.
Dan draait die sport nog over MILJOENEN en worden mensen geconditioneerd om dat een leuke sport te vinden, massa-vreugde/hysterie... Terwijl er amper iets gebeurd. Wat een opgeblazen gedoe.
Waar ik mij ook niet kan inleven is dat samen juichen en boe roepen, dat kan toch echt niet draaien om wat er op het veld gebeurd? Die mensen willen gewoon opgaan in die oerdomme massa.

Ik heb nog zelf gevoetbald en het is een best leuk spel. Mooie combinatie van fysieke, technische, tactische en mentale vermogens. Jammer genoeg zijn er schaduwzijden, die dan te maken hebben met hoe men het spel niet hoort te spelen: tijdrekken, geniepige en minder geniepige fouten, de scheidsrechter trachten om de tuin te leiden.

Het gebeuren errond kan ook aangenaam zijn, al zitten er excessen in.

eno2 9 december 2016 10:16

't Is een heel leuke sport om te doen, zoals de vele andere sporten die ik deed. Gaan supporteren of gewoon gaan kijken deed ik dan weer zo goed als nooit..

Anna List 9 december 2016 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8312425)
't Is een heel leuke sport om te doen, zoals de vele andere sporten die ik deed. Gaan supporteren of gewoon gaan kijken deed ik dan weer zo goed als nooit..

dat gebeurt zo weinig, dat ik me in een post van jou volledig herken.
k wilde je dat toch ff zeggen.

voetbal is idd leuk om te doen, niet om naar te kijken (uitgezonderd dan sommige ploegen in topwedstrijden uit de Champions League, zo zie ik Atlético Madrid en ook Athletic de Bilbao vaak wel graag spelen, maar t niveau in die League is ook niet te vergelijken met Belgisch voetbal, in vergelijking lijkt het wel een andere sport!)

eno2 9 december 2016 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8312457)

voetbal is idd leuk om te doen, niet om naar te kijken (uitgezonderd dan sommige ploegen in topwedstrijden uit de Champions League, zo zie ik Atlético Madrid en ook Athletic de Bilbao vaak wel graag spelen, maar t niveau in die League is ook niet te vergelijken met Belgisch voetbal, in vergelijking lijkt het wel een andere sport!)

Ik kijk geen TV maar soms verplaatste ik me wel naar een TV toe om een finale van het wereldkampioenschap te bekijken of die van Wimbledon. Of een wereldtitelgevecht zwaargewicht. Ik herinner me de ongesteldheid van Ronaldo de nacht voor de finale en de heisa die hij daarmee verwekte.

Je hebt er natuurlijk veel die zich sportief voelen door te gaan kijken...

Eyjafjallajökull 9 december 2016 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8312468)
Ik kijk geen TV maar soms verplaatste ik me wel naar een TV toe om een finale van het wereldkampioenschap te bekijken of die van Wimbledon. Of een wereldtitelgevecht zwaargewicht. Ik herinner me de ongesteldheid van Ronaldo de nacht voor de finale en de heisa die hij daarmee verwekte.

Ongesteldheid ?

Die was gewoon 'vergiftigd' door die fransozen.

eno2 9 december 2016 11:28

Citaat:

Zeg het dan positief hé: ik herken me volledig in deze post van jou :lol:

Anna List 9 december 2016 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8312520)

komkom ik onderschat jou semantisch intellect niet zo erg dat ik zou durven veronderstellen dat jij niet door zou hebben dat dit expliciet vervat zat in de formulering "dat ik me in een post van jou volledig herken"

je wil het gewoon nog een keer extra horen! :p

ijdeltuit! ;-)

Anna List 9 december 2016 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8312520)

en speciaal voor jou nog een politics neologisme:

ijdeltuitentotentrekkerij!! :-)

eno2 9 december 2016 11:52

Voetbal is tribaal, een sporttak bij uitstek waarbij mensen zich krachtig tribaal kunnen identificeren en manifesteren.

Dadeemelee 9 december 2016 12:07

Citaat:

Kijken enkel als het de Rode Duivels zijn of soms wel eens naar de Premier League omdat er daar soms nogal spectaculaire en onvoorspelbare matchen zijn.

daiwa 10 december 2016 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8312416)
Ik heb nog zelf gevoetbald en het is een best leuk spel. Mooie combinatie van fysieke, technische, tactische en mentale vermogens. Jammer genoeg zijn er schaduwzijden, die dan te maken hebben met hoe men het spel niet hoort te spelen: tijdrekken, geniepige en minder geniepige fouten, de scheidsrechter trachten om de tuin te leiden.

Het gebeuren errond kan ook aangenaam zijn, al zitten er excessen in.

2 !

reservespeler 10 december 2016 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 8312297)

Kevin, 19.000 euro per dag.
De waanzin voorbij!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be