Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Geen tussen-n meer en spelling oninteressant verklaard door nieuwe directeur Taalunie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236190)

eno2 11 december 2016 19:53

Geen tussen-n meer en spelling oninteressant verklaard door nieuwe directeur Taalunie

Hans Bennis: Nieuwe algemeen secretaris Taalunie:
Citaat:

'Ik vind spelling oninteressant'
Citaat:

Bij alles wat ik publiceer, eis ik van de uitgever dat ik geen tussen-n hoef te gebruiken. Die tussen-n-regel is onzinnig."
http://www.knack.be/nieuws/wetenscha...al-787925.html

Zijn taak beschouwt hij als:

Citaat:

de omgang met taalvariatie zowel binnen als buiten de standaardtaal (de Nederlandse Taalunie is geen Nederlandse Standaardtaalunie), grotere tolerantie voor afwijkingen van de standaardtaal (ook in grammatica en spelling), aandacht voor taalvariëteiten
https://www.meertens.knaw.nl/cms/nl/...andse-taalunie

Hans Bennis zegt dat de Taalunie geen StandaardtaalUnie is. ;)

Applaus....

eno2 12 december 2016 13:13

Van nu af laat ik de tussen-n vallen.
Met dank aan Bennis.
Pannekoeken.

Anna List 12 december 2016 13:17

met pijn in mijn ideologische hard :

de Taalunie heeft zichzelf de laatste 20 jaar in versneld tempo overbodig gemaakt.

met dank aan domme mensen zoals 'Has Beis' ;-) .

eno2 12 december 2016 13:54

Ik wou dat ik in Nederland geboren was. Nederlands leren valt niet mee als Vlaming (= Nederlandse Taal slippedrager)

Jan van den Berghe 7 december 2019 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8315835)
Ik wou dat ik in Nederland geboren was. Nederlands leren valt niet mee als Vlaming (= Nederlandse Taal slippedrager)

Is Nederlands leren voor een Groninger dan zoveel makkelijker?

De schoofzak 8 december 2019 09:21

Ik verkies: hartedief, pannekoek, ...
hondehok voor 1 hond; hondenhok voor meer honden.

Die proffen die dat uitvonden met hun laatste wijzigingen, zijn dikke onnozelaars.

Jan van den Berghe 8 december 2019 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9190072)
Ik verkies: hartedief, pannekoek, ...
hondehok voor 1 hond; hondenhok voor meer honden.

Die proffen die dat uitvonden met hun laatste wijzigingen, zijn dikke onnozelaars.

Eigenlijk hadden ze indertijd integraal moeten overstappen op de spelling-Kollewijn. Consequent en coherent. Of volgens Kollewijn: Konsekwent en koherent.

Anna List 8 december 2019 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9190781)
Eigenlijk hadden ze indertijd integraal moeten overstappen op de spelling-Kollewijn. Consequent en coherent. Of volgens Kollewijn: Konsekwent en koherent.

²

Anna List 8 december 2019 22:41

Postje directeur TU komt weer vrij binnenkort, dacht ik , bijzonder lucratief...

Vlad 2 mei 2021 13:23

Voor Kristien Emmelinks en de vele wokepsychoten is spelling niet meer belangrijk. Zelfs leerkrachten Nederlands mogen enkel nog tijdens dictees punten voor schrijffouten aftrekken. En dan krijg je dit: een medewerker van bol.com die op onderstaande mail inging

Citaat:

“Houd he rekening mee dat we vanaf vandaag een wijziging in onze bankrekeninggegevens hebben voor incaende betalingen,” stond in de mail te lezen. “Voortaan moten all incoming betalingen have been overgemaakt naar onze filiaalrekening in Spanje. We het op prijs as u uw gegevens kunt bijwerken.”
Bron: PAL NWS.

Ik heb mijn abonnement bij Proximus ooit opgezegd na een mail met schrijffouten en rare zinnen. Als een mail van Proximus niet meer van een mail van een Nigeriaanse oplichter te onderscheiden is dan houdt het voor mij op. Nog even en de Nigeriaanse oplichters schrijven beter dan de wokes. Als men maar kan dansen natuurlijk ...

quercus 2 mei 2021 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9668743)
Voor Kristien Emmelinks en de vele wokepsychoten is spelling niet meer belangrijk. Zelfs leerkrachten Nederlands mogen enkel nog tijdens dictees punten voor schrijffouten aftrekken. En dan krijg je dit: een medewerker van bol.com die op onderstaande mail inging

Bron: PAL NWS.

Ik heb mijn abonnement bij Proximus ooit opgezegd na een mail met schrijffouten en rare zinnen. Als een mail van Proximus niet meer van een mail van een Nigeriaanse oplichter te onderscheiden is dan houdt het voor mij op. Nog even en de Nigeriaanse oplichters schrijven beter dan de wokes. Als men maar kan dansen natuurlijk ...

Dat standpunt van de Black Widow Emmerechts past inderdaad volledig in de woke-cultuur. Het getuigt van dezelfde graad van stupiditeit als die van de zogezegd “progressieve” pedagogen, voor wie de quotering met een puntensysteem evenzeer verwerpelijk is. Wensen dat iets correct wordt geschreven staat voor die verlichte geesten gelijk met fascisme en nazi-gedachtegoed. Wat ik mij al afgevraagd heb: wensen die begripvolle individuen dat dan ook toe te passen voor rekenen en wiskunde?

cookie monster 2 mei 2021 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9668743)
En dan krijg je dit: een medewerker van bol.com die op onderstaande mail inging

Yep , Bol.com is voor meer dan 750.000 euro opgelicht :-D

Vlad 2 mei 2021 18:36

JM De Decker schrijft er vandaag ook over.

quercus 3 mei 2021 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9668963)

Schitterend verwoord door JMDD. Ik haat die linkse woke-pedagogen. Ik ben benieuwd wanneer ze hun permissiviteit-houding zullen uitbreiden naar rekenen en wiskunde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be