![]() |
Finse parlement zet licht op groen voor basisinkomen van 560 euro
Eindelijk is het zo ver: een mooie test.
Wat men uitspaart aan onnozele administratie en privacy-gevoelige controles, zal enorm zijn. titel: Finse parlement zet licht op groen voor basisinkomen van 560 euro link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161...mpaign=seeding Citaat:
|
interessant Fins experiment want......
Vandaag nog presenteerde Europees Commisaris Marianne Thyssen een voorstel waardoor,indien goedgekeurd (ik neem aan door de member states) werknemers die in een ander EU-land dan hun eigen gaan werken en daar werkloos vallen niet zomaar recht krijgen op de werkloosheidsverzekering van het land waar ze gaan werken.Dat geeft alleen maar sociale zekerheidstoerisme.Uiteraard moest ze dit allemaal zorgvuldig afwegen tegenover vrijheid van personenverkeer in de EU en dergelijke meer.
Het is maar één voorbeeld van al de onzin en administratieve rotzooi die nutteloos zou worden moest iedere burger van zijn eigen land gewoon een klein leefbedrag krijgen,omdat hij burger is,en voor de rest geheel zoals van een grote mens kan verwacht worden,zijn plan kan trekken.... Ik zie met belangstelling de resultaten van dat Finse experiment tegemoet. De Zwitsers hebben,geheel terecht,een veel te overdreven versie van het basisinkomen afgekeurd. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus weet ik het wel . Niet ontoevallig zijn The National Coalition Party liberale conservatieven. Ik hoop dat links hieruit zijn lesje leert en als de bliksem zijn steun voor een onvoorwaardelijk basisinkomen laat vallen. Met deze aalmoes loert centrum rechts erop enorme besparingen te maken in de sociale zekerheid. @links: Ik zei het al en zeg het nog. Dit steunen is harakiri. Naar de duivel met dit perfide experiment. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik had het overigens tegen links. Niet tegen doodgravers van een serieuze sociale uitkering. |
Citaat:
Ik blijf bij mijn stelling. |
Citaat:
Overheenlezen, bedoel je. Heb ik je trachten te overtuigen soms? Jouw "stelling" is argumentloze P.A. |
Het beste lijkt me een leefloon boven de armoedegrens, middelen- gecontroleerd en zonder verdere verplichtingen, in de geest van de grondwet die ieder het recht op een menswaardig bestaan toeschrijft
De robotisering rukt op. https://www.amazon.com/b?node=16008589011# Snel invoeren voor al wie het nodig heeft.... |
Citaat:
Het moet betaalbaar blijven ... . |
Citaat:
een leefloon is iets anders dan een basisinkomen. Afijn, we moeten duidelijk afspreken. Het basisinkomen is, dacht ik juist begrepen te hebben, onvoorwaardelijk. Een leefloon niet. Een leefloon vraagt dus ambtenaren en binnen dringen in privacy. Welke solidariteitsmechanismen boven op het basisinkomen voorzien worden, is ook een hele discussie. . |
Citaat:
Onvoorwaardelijk basisinkomen is totaal hatelijk en bovendien onbetaalbaar cadeau aan al wie het niet nodig heeft. De onbetaalbaarheid houdt het veel te laag als het toch ingevoerd wordt. Zoals het ridicule, ja absurde Finse experiment al van bij de start bewijst. |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Snel basisloon invoeren voor al wie het nodig heeft....zonder verdere voorwaarden dan dat.
|
Paardenbril afzetten.
![]() ![]() |
Tja...
Men klemt zich vast aan partijvoorkeurtjes van centrum rechts die dienen om de sociale zekerheid des te beter te kunnen ondergraven voor zij die die het meest nodig hebben. Dat is geen paardenbril blijkbaar. De armoede oplossen mag en kan niet blijkbaar want dat stimuleert het werken niet. Nochtans is de kost daarvan berekend : 2 miljard, ruim genomen. Liever een veelvoud daarvan uitgeven aan iets dat geen oplossing brengt. Aan een onvoorwaardelijk basisloon. Op het niveau van het Finse experiment, 560€, zou dat minstens 30 miljard kosten. |
This is what a forummer on an international forum had to say about the Finnish experiment:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be