![]() |
Geen vrije voorzittersverkiezingen bij het Zwart Blok
Uiteindelijk zullen toch niet alle leden van het Vlaams Blok de partijvoorzitter kunnen kiezen. In de nieuwe statuten wordt geopteerd voor een 'getrapte' verkiezing: de partijraad schuift na een interne stemming een kandidaat naar voren, het congres kan die kandidatuur bekrachtigen of afwijzen.
Dat zegt Vlaams-Blokvoorzitter Frank Vanhecke. "Ik ben in elk geval kandidaat. En ik heb nog niets gehoord over andere kandidaturen", aldus Vanhecke, die het Vlaams Blok leidt sinds 8 juni 1996, toen hij werd 'aangeduid' door Karel Dillen. Aanvankelijk heette het dat, na de modernisering van de statuten, alle partijleden zouden deelnemen aan de voorzittersverkiezing. Dat voornemen is nu verlaten. "Tot mijn verbazing waren vooral de parlementsfracties gekant tegen een verkiezing door alle leden", zegt Vanhecke. "Ze waarschuwden voor de mogelijke 'manipuleerbaarheid' van de verkiezingen en wezen op de problemen met dat systeem in andere partijen. Daar valt iets voor te zeggen." » Gazet van Antwerpen, 5-11-2004. ![]() |
Voil�*, leden krijgen weeral geen inspraak zi.
Geef me dan toch maar de voorzittersverkiezingen zoals deze waren bij CD&V en nu bij de VLD waar m'n keuze heeft tussen meerdere kandidaten. Bij de VLD worden zelfs het partijbestuur rechtstreeks door de leden verkozen! |
Wie zich bij dergelijke clubs aansluit weet hoe het eraan toegaat.
Bestaan er trouwens andere? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten andere kon ieder N-VA-lid zich kandidaat stellen! |
Verkiezingen of niet, het gaat toch maar om een protocolaire voorzitter, de echte patron is Flupke DW
|
En moeten er dan na 9 november weer een nieuwe voorzitter worden gekozen voor het 'Vlaams Belang' ?
|
Waarom ben ik toch niet verbaasd over de werkwijze van het Blok :) ?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De wijze van verkiezing van een voorzitter is niet zo belangrijk. Wat telt is wat de partij zegt en doet naar de kiezer toe. Dat is de taak van een partij.
|
Citaat:
|
Citaat:
[font=Times New Roman] [font=Times New Roman] Citaat:
[font=Arial] Citaat:
[/font][/font] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be