| Guinevere |
15 december 2016 22:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412
(Bericht 8319033)
Vergis je niet Anna; de immigranten hebben doorgaans voor hun dertigste al 4 kids. Het gaat enorm rap. Onze vrouwen gaan na studies (± 28) eerst eens op reis (al enkele malen gehoord van enkele vrouwelijke afgestudeerde, hoogopgeleide kennissen) - daarna komt het zoeken naar een goeie job, een goede woonst en dan misschien 1 of 2 kindjes.
Let op : ik heb daar helemaal niks tegen maar het geeft wel een schrikbeeld van de snelheid van het vervreemden in je eigen land...
|
En hoe komt dat, denk je? Het is wat de westerse maatschappij tegenwoordig van vrouwen verwacht, dat ze eerst studeren en werken... mee een financiële bijdrage leveren in het huishouden. Ook bij het selecteren van een 'levenspartner' wordt er op z'n minst gekeken naar de studies.
Achteraf bezien voel ik me ergens wel dom dat ik me ook door dat verhaaltje heb laten slepen. Op uw 21ste, de piek van vrouwelijke vruchtbaarheid, geilheid, fitheid, jeugdigheid, niets van trouwen (settelen) willen weten. Hoe dom kun je zijn?? Maar langs de andere kant ook veel geleerd van de gebeurtenissen die tot m'n huwelijk (28) in zijn gebeurd en voorheen zou ik met een ander zijn getrouwd. Het is ingewikkelder dan dat. De wil van Allah dan, zullen we maar zeggen. Islamitisch gezien is het het best om zo snel mogelijk te trouwen vanaf dat men volwassen is.
|