Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Blinde man valt... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236388)

Patrick M. 22 december 2016 12:22

Blinde man valt...
 
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...it-trein.dhtml

En dan zijn er die zelfrijdende treinen willen zonder treinbegeleider.
Als er een treinbegeleider bij de blinde man had gestaan in de trein dan was dit niet gebeurd.
Dit had voor de man heel verkeerd kunnen aflopen.

Anna List 22 december 2016 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8326246)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...it-trein.dhtml

En dan zijn er die zelfrijdende treinen willen zonder treinbegeleider.
Als er een treinbegeleider bij de blinde man had gestaan in de trein dan was dit niet gebeurd.
Dit had voor de man heel verkeerd kunnen aflopen.

maar er stond geen treinbegeleiding bij de blinde man, wat is dan de reële meerwaarde van die treinbegeleider ?

Zwitser 22 december 2016 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8326246)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...it-trein.dhtml

En dan zijn er die zelfrijdende treinen willen zonder treinbegeleider.
Als er een treinbegeleider bij de blinde man had gestaan in de trein dan was dit niet gebeurd.
Dit had voor de man heel verkeerd kunnen aflopen.

Er waren waarschijnlijk twee treinbegeleiders op die trein. En toch kon dit gebeuren. Wat jou stelling toch een beetje weerlegt.
(Op een modernere trein zonder treinbegeleider had dit overigens niet kunnen gebeuren...)

PORSCHE 22 december 2016 16:15

Ik lees : Een blinde treinreiziger viel afgelopen vrijdag uit een Nederlandse trein omdat de deuren aan de verkeerde kant opengingen. "Ik was echt heel erg boos." En ik denk er het mijne van en moet nu eens ferm lachen :D

Anna List 22 december 2016 16:17

zijn we zeker dat het niet om een blinde treinbegeleider ging ?

TheFourHorsemen 22 december 2016 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8326246)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...it-trein.dhtml

En dan zijn er die zelfrijdende treinen willen zonder treinbegeleider.
Als er een treinbegeleider bij de blinde man had gestaan in de trein dan was dit niet gebeurd.
Dit had voor de man heel verkeerd kunnen aflopen.

Moet er in uw ideale wereld dan een treinbegeleider per deur staan?

Anna List 22 december 2016 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8326451)
Moet er in uw ideale wereld dan een treinbegeleider per deur staan?

per deur, links en rechts, 4 man per wagon.

TheFourHorsemen 22 december 2016 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8326453)
per deur, links en rechts, 4 man per wagon.

Goed idee. Waarom zou men het met twee treinbegeleiders doen als het ook met 20, 40 of 80 kan?

Zucht 22 december 2016 16:34

Zelfrijdende treinen zullen wel slim genoeg zijn om te weten waar het perron is, en de deuren aan de andere kant gesloten houden.

Zucht 22 december 2016 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8326454)
Goed idee. Waarom zou men het met twee treinbegeleiders doen als het ook met 20, 40 of 80 kan?

Liefst nog wel een beetje plaats laten voor passagiers.

TheFourHorsemen 22 december 2016 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8326460)
Liefst nog wel een beetje plaats laten voor passagiers.

Waarom? Passagiers zijn enkel maar een hinderende factor voor de NMBS.

fox 22 december 2016 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8326246)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...it-trein.dhtml

En dan zijn er die zelfrijdende treinen willen zonder treinbegeleider.
Als er een treinbegeleider bij de blinde man had gestaan in de trein dan was dit niet gebeurd.
Dit had voor de man heel verkeerd kunnen aflopen.

Dus, de treinbegeleider doet de deur aan de verkeerde kant open, met als gevolg een blinde die op de sporen kletst.

Nu zie jij dat als een argument pro treinbegeleiding....Deze mag je mij eens uitleggen. Ik ben echt razend benieuwd.

Zucht 22 december 2016 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8326468)
Waarom? Passagiers zijn enkel maar een hinderende factor voor de NMBS.

Ah nee, passagiers moeten er zijn om te kunnen kloten met stakingen.

Bobke 22 december 2016 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8326246)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...it-trein.dhtml

En dan zijn er die zelfrijdende treinen willen zonder treinbegeleider.
Als er een treinbegeleider bij de blinde man had gestaan in de trein dan was dit niet gebeurd.
Dit had voor de man heel verkeerd kunnen aflopen.

Net of er staat een begeleider naast elke reiziger. :lol:

Zwitser 22 december 2016 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8326474)
Dus, de treinbegeleider doet de deur aan de verkeerde kant open, met als gevolg een blinde die op de sporen kletst.

Nu zie jij dat als een argument pro treinbegeleiding....Deze mag je mij eens uitleggen. Ik ben echt razend benieuwd.

Op die treinen is het de machinist die de deuren opent... Alleen kan dat dus niet selectief per kant... Dus worden altijd de deuren aan beide kanten ontgrendelt.

Jan van den Berghe 22 december 2016 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8326246)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...it-trein.dhtml

En dan zijn er die zelfrijdende treinen willen zonder treinbegeleider.
Als er een treinbegeleider bij de blinde man had gestaan in de trein dan was dit niet gebeurd.
Dit had voor de man heel verkeerd kunnen aflopen.

Echt? In welk scenario dan wel? Als de treinbegeleider vooraan in de trein staat en de blinde man in de laatste wagon?

Jan van den Berghe 22 december 2016 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8326474)
Dus, de treinbegeleider doet de deur aan de verkeerde kant open, met als gevolg een blinde die op de sporen kletst.

Nu zie jij dat als een argument pro treinbegeleiding....Deze mag je mij eens uitleggen. Ik ben echt razend benieuwd.

Mij lijkt dat eerder een argument om een technisch systeem te ontwikkelen waarbij de deuren niet aan de verkeerde kant kunnen worden geopend.

reservespeler 23 december 2016 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8326460)
Liefst nog wel een beetje plaats laten voor passagiers.

Waarom?
Zijn die dan nodig?
Als je ziet hoe ze de reizigers behandelen, zijn die blijkbaar maar bijzaak voor de NMBS.

reservespeler 23 december 2016 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8326474)
Dus, de treinbegeleider doet de deur aan de verkeerde kant open, met als gevolg een blinde die op de sporen kletst.

Nu zie jij dat als een argument pro treinbegeleiding....Deze mag je mij eens uitleggen. Ik ben echt razend benieuwd.

Inderdaad.

Een zelfrijdende trein heeft sensoren en ... die zulke zaken voorkomen.
Meerdere zaken worden, razendsnel, elektronisch afgetast vooraleer er ook maar één deur opengaat.

reservespeler 23 december 2016 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8326475)
Ah nee, passagiers moeten er zijn om te kunnen kloten met stakingen.

Dat is inderdaad een goed argument om passagiers te dulden. Voor de rest is het alleen maar ballast.
Ze verkopen hinder, maken veel lawaai, hebben vragen, ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be