Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Foie gras (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236396)

de vuile muilekoek 23 december 2016 05:03

Foie gras

Alles is politiek naar het schijnt volgens een bekend politieker ooit eens uitgesproken , dus dierenleed is aan de orde dezer dagen dat is ook politiek "de Foie gras " ik las gister in de krant HLN dat iemand vermelde levende pasgeboren vrouwtjes eenden levend vermalen worden 8O8O ik was aangedaan,dat nog altijd niemand opkomt en die gruwel van mishandeling wil stopzetten op die dieren , hoe kan je nu van zoiets smullen op de feestdagen dit is echte waanzin ...:roll:

The Paulus Experience 23 december 2016 07:41

Nog staffer : álle dieren worden levend gedood
Planten ook trouwens

Vette Pois(s)on 23 december 2016 07:54

Zwarte piet en kerstallen zijn belangrijker.

Arme arme dieren.

TheFourHorsemen 23 december 2016 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8326820)
Alles is politiek naar het schijnt volgens een bekend politieker ooit eens uitgesproken , dus dierenleed is aan de orde dezer dagen dat is ook politiek "de Foie gras " ik las gister in de krant HLN dat iemand vermelde levende pasgeboren vrouwtjes eenden levend vermalen worden 8O8O ik was aangedaan,dat nog altijd niemand opkomt en die gruwel van mishandeling wil stopzetten op die dieren , hoe kan je nu van zoiets smullen op de feestdagen dit is echte waanzin ...:roll:

Over eenden heb ik nog nooit zoiets gehoord. Ik weet wel dat bij kippen de pasgeboren mannelijke kuikens vaak in een vermaler worden gegooid omdat men niets kan doen met zoveel hanen.

Peche 23 december 2016 09:05

Citaat:

En welke gevoelens roept een Syrisch kindje uit Aleppo in u op?

Hoomer 23 december 2016 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8326882)

Dat die kindjes heel blij zullen zijn dat ze bevrijd zijn?

https://fenixx.org/2016/12/21/moslim...-zelfmoordbom/

Eyjafjallajökull 23 december 2016 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8326840)
Planten ook trouwens

8O 8O

What a cruel world :cry:

harriechristus 23 december 2016 10:12

Citaat:

Planten ook trouwens

dood doden lijkt mij ook wat moeilijk te zijn....:lol:

Henri1 23 december 2016 10:53

Ik ga zorgen voor een goeie portie voor Nieuwjaar.

harriechristus 23 december 2016 11:05

Citaat:

En....het kindeke Jezus...hebben ze die ook niet levend gemalen en opgegeten?....:lol:

Indomitable 23 december 2016 11:13

Ik lust dat niet. Ik ga beuling met compote eten.

De schoofzak 23 december 2016 11:20

Citaat:

Planten ook trouwens

Nog strafferder: iedereen en alles sterft levend.

Hoe ik sta tegenover het dilemma dierenwelzijn en dierenconsumptie/economie ?
Genuanceerd.
Het dier moet dood want ik wil vlees.
Maar het dier moet niet nutteloos afzien.

Geen foie gras dus voor mij.
Maar overschot aan sommige kippensoorten doden op een minst pijnlijke wijze: dat moet dus kunnen.

.

TheFourHorsemen 23 december 2016 11:39

Welk overschot aan kippensoorten bedoelt u?

Vette Pois(s)on 23 december 2016 12:14

Citaat:

Planten ook trouwens

sommige soorten mogen levend de grond in

quercus 23 december 2016 12:37

Pfff... "foie gras"! Een klomp levervet die ze halen uit dieren die in hun (kort) leven gefolterd werden met geforceerde voeding (via een trachter die ruw in de strot wordt geduwd). Wie dit binnen speelt hoort zich te schamen!

De schoofzak 23 december 2016 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8327053)
Welk overschot aan kippensoorten bedoelt u?

Jonge mannelijke kuikentjes van kippenrassen die geschikt zijn als legkippen, maar niet als vleeskippen.

Ik ken zo een mevrouw die kweekt met drie moederdieren kleine hondjes. Als er een nest geboren wordt met wat teveel kleintjes, dan weet zij op voorhand dat zij die niet allemaal zal kunnen verkocht krijgen.
De zwakkere dieren (en ook meer vrouwelijke dan mannelijke dieren) worden geëuthanaseerd zeer kort na de worp.
Ze steekt die diertjes in een plastieken zak, tesamen met een prop watten met ether.
't Is ook niet dat ze die moederdieren uit laat mergelen: er wordt wel degelijk voldoende gewacht na elke worp.

.

Hoomer 23 december 2016 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8327177)
Jonge mannelijke kuikentjes van kippenrassen die geschikt zijn als legkippen, maar niet als vleeskippen.

Ik ken zo een mevrouw die kweekt met drie moederdieren kleine hondjes. Als er een nest geboren wordt met wat teveel kleintjes, dan weet zij op voorhand dat zij die niet allemaal zal kunnen verkocht krijgen.
De zwakkere dieren (en ook meer vrouwelijke dan mannelijke dieren) worden geëuthanaseerd zeer kort na de worp.
Ze steekt die diertjes in een plastieken zak, tesamen met een prop watten met ether.
't Is ook niet dat ze die moederdieren uit laat mergelen: er wordt wel degelijk voldoende gewacht na elke worp.

.

Met alle respect, maar je verteld dikke zever zelfs als ze in het zwart kweekt heeft ze maar een opkoper te bellen. :roll:

de vuile muilekoek 23 december 2016 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8326882)

Die kinderen moesten al lang in veiligheid gebracht worden daarvoor zijn er geest en materiele rijke mensen op de wereld zoals Verhofstadt en de CLAN van Merkel .. maar die freten waarschijnlijk zelf liever Foie gras in hun onderonsjes ...

Eyjafjallajökull 23 december 2016 14:57

Geestrijke mensen ?
Dan denk ik eerder aan Juncker :lol:

Hoomer 23 december 2016 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8327240)
Geestrijke mensen ?
Dan denk ik eerder aan Juncker :lol:

Pas op, pas op niet alleen Juncker, soms ben ik ook een geestrijke mens hoor, je weet als de geestrijke drank in de man is dansen de muizen op tafel. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be