![]() |
Bericht uit Indonesie
Ook in China roeren de moslims zich. Twee dorpen die tot nog toe in vrede samenleefden zijn nu wegens gevechten tussen Chinese moslims en andere Chinezen op voet van oorlog.
Kijk hier : http://www.time.com/time/asia/magazi...750858,00.html Ook in Zuid-Thailand vielen onlangs weer hopen doden tijdens rellen met moslims. Kijk hier : http://www.time.com/time/asia/magazi...749477,00.html Telkens moslims zich beginnen te roeren vallen er doden. Ik geloof echt dat de lang voorspelde “clash of civilizations” in alle ernst begonnen is sinds het WTC drama op 11 sept. 2001 in de USA. Samuel Huntingdon had die clash al voorspeld in 1993. Hier een samenvatting : http://www.alamut.com/subj/economics/misc/clash.html en ook hier : http://en.wikipedia.org/wiki/Clash_of_Civilizations Telkens ziet men dat de moslims gebruik maken van de democratie om hun plannen door te voeren, d.w.z. islamitische waarden doen respecteren door gebruik van de bestaande wetgeving van democratische landen, en, wanneer zij later in de meerderheid zijn, de kaffirs degraderen tot dhimmitude. Als ze het democratisch spel niet winnen, gebruiken zij geweld. Dat is de toekomst van Europa indien de Europeanen hun political correctness niet laten vallen. Indien op alle Europese TV en radio kanalen, en in alle kranten, kortom, in alle massa media, een minder eerbiedige houding tegenover moslims zou worden gepropageerd, zouden de fanatiekelingen zoveel werk krijgen met TV stations op te blazen en joernalisten te vermoorden dat uiteindelijk Europa zal inzien dat een andere houding moet worden aangenomen, en die houding is niet political correctness en gezaag over eerbiedigen van brutale en wrede boeken zoals de Bijbel en de Koran. Dat Theo Van Gogh vermoord is verbaast mij helemaal niet. Ik dacht dat Ayaan Hirsi het eerste slachtoffer zou worden. Hopelijk is West-Europa wakker geworden en hopelijk ziet men eindelijk in wat er aan het gebeuren is. Ik zeg wel degelijk : hopelijk, want wanneer ik diverse forums (of dient men het Latijnse meervoud fora te gebruiken) lees zoals www.politics.be, zie ik ook dat er nog altijd een heleboel Europeanen zeggen : ach ja, het was 1 moslim die waarschijnlijk niet goed bij zijn hoofd was, m.a.w. men relativeert of sluit de ogen. Hier in Indonesië zou ik echt vermoord worden indien ik in het openbaar zou durven kritiek te leveren op de islam. Nog geen week geleden tekende een Indonesische cartoonist, die zelf een moslim is, in een Indonesisch krantje een grappige karikatuur over de Ramadhan. Het was een hele brave cartoon die absoluut niet kritisch was, maar meer dan duizend mensen hebben de hele editie van die krant opgekocht en openbaar verbrand. De cartoonist is gaan lopen (en ontslagen) Hier in Indonesië hoor ik altijd hetzelfde liedje : wil je discuteren ? Natuurlijk, dat mag, maar je mag de islam niet beledigen. Die voorwaarde belet natuurlijk elke discussie, want wat betekent beledigen van de islam ? Over racisme in Indonesië kan ik ook iets vertellen want dat hebben mijn zoontjes meegemaakt. Ik noem hun namen niet uit veiligheidsoverwegingen. Mijn zoontjes die respectievelijk 9 en 11 jaar oud zijn toonden mij vorige week een enorme beker, die lijkt op een trofee van een voetbalclub. Ze hadden namelijk een modeshow gewonnen in een supermarkt en dat kwam zo : ze waren met hun Indonesische tante in een supermarkt en werden uit de massa gepikt om op een podium kledij voor jongetjes te showen. Zij werden aangekleed in modieuze kledij en moesten dan paraderen. Ze wonnen de eerste prijs niet alleen omdat het zo'n mooie jongetjes zijn maar ook en vooral omdat zij goed toneel kunnen spelen en zich zo gedragen op een podium dat de kijkers vertederd zijn. Buiten die beker kregen zij ook de kledij gratis en mochten dus de kledij mee naar huis nemen. De vele Indonesische jongetjes die de eerste prijs aan hun zagen voorbij gaan waren heel jaloers. Mijn oudste zoontje (11 jaar) zei dat sommige verliezers heel racistisch zeiden : "Jullie zijn halfbloeden, niet eens Indonesiërs, en jullie winnen, dat is niet rechtvaardig" en daarna spuwden twee jongetjes voor de voeten van mijn oudste zoontje. Nu is mijn oudste zoontje geen agressief persoon maar zijn broertje (9 jaar) wel en die werd gloeiend kwaad en wilde zijn ouder broertje verdedigen, dus hij deelde onmiddellijk en bliksemsnel (voor iemand hem kon tegenhouden) rake klappen uit. Toen die twee spuwende Indonesische jongetjes murw geslagen op de grond lagen spuwde mijn tweede zoontje op hun. Hij liet het niet daarbij ; hij vloekte zo erg in het Indonesisch dat sommige omstaanders schrokken. Daarna vloekte hij ook nog eens in onze mooie Antwerpse taal maar dat verstond niemand. Zijn tante vertelde mij later dat de islamitische omstaanders zelfs Allah aanriepen want ze dachten dat de duivel in mijn zoontje zat ! De hindoe omstaanders (Balinezen zijn allemaal hindoes) lachten en applaudisseerden want Balinezen houden van schuttingtaal en vloeken. Bijna ontstond er een rel tussen de hindoes en de moslims. Later ondervroeg ik mijn zoontje en hij zei dat hij net zoveel Indonesiër is als die jongetjes. Hij was nog altijd boos dat hij werd uitgescholden voor halfbloed. Terecht voelde hij aan dat hij werd beschouwd als een tweede klas burger. Ik voed mijn zoontjes op in mijn familie traditie van atheisme die begonnen is in de 19de eeuw met mijn overgrootvader. De ouders van mijn overgrootvader waren gestorven tijdens de grote cholera epidemie van 1866 in België en mijn overgrootvader werd in een katholiek weeshuis geplaatst. Hij moest elke dag om 18:00 uur naar de slaapzaal en de dag werd ingedeeld met gebeden, missen, rozenkrans bidden, studie, maar ook pedofilie door de paters van het weeshuis die trouwens ook wreed waren. Ik heb mijn overgrootvader nooit gekend, maar zijn zoon, die mijn grootvader was, heeft mij dikwijls gezegd dat zijn vader tijdens hete zomernachten niet eens te drinken kreeg en het condensiewater van de koperen bollen aan zijn bed in het weeshuis aflikte omdat hij zo’n dorst had. Toen mijn overgrootvader op 18 jarige leeftijd het weeshuis mocht verlaten keerde hij meteen alle religie de rug toe en werd een konsekwente atheist. En dat atheisme is doorgegeven van vader op zoon en dochter. Ik beweer niet dat iedereen atheïst moet worden, want ik respecteer de mening van mensen die in iets bovennatuurlijks willen geloven, MAAR er zijn grenzen. Indien een bepaalde interpretatie van bijvoorbeeld de Koran toelaat dat vrouwen verminkt worden, of dat vrouwen onderdrukt worden, dan zijn er grenzen overschreden. Ik geef een ander voorbeeld : religieuze koppensnellerij gebeurt tegenwoordig nog maar zeer zelden in Borneo. Nochtans was koppensnellen een onderdeel van de animistische godsdienst van de Dayak stammen. Zowel de White Raja’s (de Engelse Brooke familie die als absolute heersers regeerden over Sarawak van 1837 tot en met 1946) als de Nederlandse koloniale overheid in het toenmalige Nederlands Borneo hebben het koppensnellen onderdrukt. Het is dus mogelijk om religieuze praktijken die ingaan tegen de rechten van de mens uit te roeien, maar dat kan enkel met geweld. Zoals indertijd de Nederlandse koloniale overheid in Bali de weduwenverbrandingen met geweld hebben bestraft, heeft diezelfde overheid ook het koppensnellen doen verdwijnen in het toenmalige Nederlands Borneo en hebben de White Raja’s hetzelfde gedaan in Noord Borneo. Begrijp mij goed : de Dayak stammen hebben nu NOG ALTIJD HETZELFDE animistisch geloof, maar ze doen niet meer aan koppensnellen en de Balinezen hebben nu NOG ALTIJD HETZELFDE eeuwenoude Bali-Hindoe geloof, maar er gebeuren geen weduwenverbrandingen meer. Het zou dus mogelijk moeten zijn om de moslims te dwingen, zoals in hogervermeld voorbeeld over de Dayaks en de Balinezen, om de Koran te zuiveren van de meer brutale verzen….. Dit lijkt een utopie, maar het is mogelijk. Nu hoor ik de moslims al zeggen dat een Westerse arrogante man niet het recht heeft om te denken in termen van kolonialisme en dwang. Aan die mensen zeg ik : ik wens geen hernieuwd kolonialisme, maar vrijheid van mening betekent dat ik mag lachen met elke godsdienst. Indien dit niet zo is, kan je de bioloog Darwin en de filosoof Sartre ook verbieden ; in feite moet dan ALLES verboden worden dat niet in overeenstemming is met de Al Qur’an want de moslims worden beledigd door de geschriften van een heleboel Europeanen (levende of al lang dode Europeanen) Tegenwoordig mag men geen mensen meer uitlachen, of het nu Vlamingen zijn of Hollanders, Afrikanen, Joden of Aziaten. De Belgische wet laat ons toe om onbeschoft te zijn over gelijk wat en tegenover gelijk wie en dit op gelijk welk moment en voor welke reden dan ook. DAT IS VRIJHEID VAN MENING. Tenslotte wil ik nog mededelen dat ik een geboren en getogen Antwerpenaar ben die al 21 jaar in Indonesië woont. Ik heb dus niks te maken met Belgische politieke partijen. Het is hier nu al 22:30 uur en vreselijk warm want eens te meer is de elektriciteit uitgevallen dus ik gebruik mijn stroomgenerator om deze posting te zenden en een beetje koelte te krijgen van de airconditioning. |
voelt u zich daar dan nog veilig?
Wat Europa betreft denk ik dat de ogen aan het opengaan zijn,maar dat men niet iedere moslim over dezelfde kam wil scheren,en waarschijnlijk terecht. Wat u voorstelt om een meer open debat aan te gaan over en met islamieten kan er naar mijn mening voor zorgen dat ook de ogen van de gematigde islamiet open gaan en er wel degelijk plaats is voor dialoog. De toekomst zal uitwijzen in hoeverre men kan tollereren dat mensen gedood worden voor een eigen mening. |
Lees dit eens, en als je geen paardenbril ophebt, zal veel je duidelijk worden;
http://forum.politics.be/showthread.php?t=23586 |
De westerse landen moeten beperkingen opleggen binnen de eigen grenzen, maar ook aan de landen waarmee ze zaken doen.
De meerderheid van gematigde moslims zal het zeker niet erg vinden als ze de kans krijgen hun eigen godsdienst aan te passen aan de normen van de menselijkheid. Er is een cultuursverandering nodig, en dus ook wat tijd, maar het moet wel gebeuren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be