![]() |
Geen wonder dat men euro5 wil verplichten.
Er zijn tijden geweest dat het de leuze was "de vervuiler betaald "
Heden is dat ook het geval voor de propere. Of wat te denken dat een euro5 wagen u 17,5% meer inschrijvingstaks kost dan een euro4? In combinatie met alle andere berekeningen en gemeentetaks bovenop loopt dat al samen al rap 200€ meer op dan dezelfde een jaar terug. Jaja...het is voor het stof? |
Citaat:
In Duitsland wordt een Euro 1 benzine quasi gelijkgesteld aan een Euro 5 diesel. Beide groene fijnstofsticker. En in feite sjoemelen quasi alle diesels, zelfs die met euronorm 6, onlangs haalden maar 3 euro 6-diesels van de 36 hun normgrenswaarde qua NOx. Bron: Citaat:
|
Euro6 binnenkort verplicht uiteraard kost nu al 1/3 meer sedert dit jaar bij inschrijving.
|
Citaat:
Wat the fuck hebben groene stickers of sjoemel te maken met prijsverhogingen? |
Citaat:
Een iets goedkoper en vooral mensvriendelijk land waar ik in 2017 resident inwoner van hoop te worden : de wegenbelasting (Impuesto Veh�*culos Tracción Mecánica of Impuesto Municipal de Circulación) in Spanje is een gemeentelijke heffing en wordt dus door de woongemeente waar u staat ingeschreven geïnd. De hoogte van het bedrag wordt bepaald aan de hand van het vermogen (aantal KW) dat uw auto heeft. Het bedrag zal liggen tussen de 40 en 100 euro per jaar. |
Bij electrische auto´s zijn er geen emissienormen. :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar geen probleem, dan verhogen we de tarieven voor electriciteit maar en voeren een extra taks in. Gaat net dezelfde kant opgaan met elektrische auto's. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...w-omhoog.dhtml In 2018 zou diesel duurder kunnen zijn dan benzine: Citaat:
Citaat:
|
eigenlijk zijn dat domme belastingen: je heft een belasting op een auto waardoor je hem gewoon rapper uit de markt aan het belasten bent. Dus dergelijke belastingen zijn rechtstreeks een subsidie voor de export.
Vanaf je voor een auto gedurende 10 jaar nog 700euro per jaar moet betalen omdat hij zogenaamd een euro3 diesel is, en je kan Antwerpen niet meer binnen, ben je bezig met stevig die auto weg te belasten. In feite is er maar één efficiente belasting die zorgt dat mensen minder vervuilen. Dat is rechstreeks de brandstof belasten aan 2euro per liter case closed. Al de rest is spielerij...Als iemand met een euro3 diesel nog 1000 km of een bakje diesel arato van 50 euro per jaar rondtuft, kun je moeilijk zitten zagen over de vervuiling van die diesel... Als je 30.000km rijdt per jaar met diesel >5liter/100km > 3000euro per jaar met elektrisch >5000kWh >verbruikt 1000 euro pe rjaar dat zijn de shifts die het gaan doen |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn buurman heeft een nieuwe Mercedes C350e stationwagen (wslk salariswagen), hangt netjes regelmatig aan de stekker in zijn carport. Heeft sowieso krachtstroom sinds hij onlangs zijn huis vergroot heeft (hijskraan). Die zware stekker in zijn open carport komt nu goed van pas. Op een uurtje is de kleine accu meestal volgeladen. De volgende is wslk een Tesla zei hij lachend, toch als Mercedes blijft slapen met zijn e-modelllen, zijn e haalt zowat tot 30 km puur electrisch als hij wil in stand E (praktijk 15 km), maar na een 2-tal km (buiten woongebied) en naargelang buitentemperatuur.. gaat hij in de E-saver stand als ideaal compromis. Verbeterd instant-koppel van E-motor bij vertrekken en dan neemt de benzinemotor over. ff linkje: http://www.egear.be/mercedes-c350e-test/ Aangezien onze slaapkamer aan die kant ligt is die hybride natuurlijk een verademing en vooral helemaal geen stinkend dieselgeluid meer als hij vroeg morgens geruisloos start/vertrekt. Eindelijk doorslapen´s morgens. Elke lawaaistinker in de woonbuurt minder is sowieso een weldaad. Electrowagens zorgen tenminste voor een stukje betere levenskwaliteit. Nu nog hopen dat de andere buurman zijn stookolieketel eindelijk de geest geeft. :-D Overal ligt hier aardgas, en de meesten hebben al omgeschakeld. Naja zal wel knap bij kas zitten... |
1/ Ik werk niet meer dus ik moet geen woon-werk verplaatsingen doen. Ik verplaats mij waar en wanneer ik wil. En een elektrische fiets is voor losers, de wannabee Sven Nys types die sportief willen overkomen.
2/ Extra accijnzen op diesel? Doe maar. Ik rij geen diesels (nu even om onder de radar te duiken). Voor mijn part zetten ze morgen de diesel en waarom niet ook de benzine aan 3 euro/liter. Maar dan kan het plebs niet meer naar hun baas rijden en ligt de economie helemaal plat. Of verwacht je dat iedereen opeens een Muskie mobiel gaat kopen :D 3/ Ik koop noch verkoop ook maar 1 diesel dus ik moet ze niet op de boot zetten. Eigenlijk zou ik het eens moeten bekijken. Spotgoedkoop oude diesels opkopen en aan de black boys verkopen. Die betalen altijd handje contant en hebben geen papieren nodig ;) 4/ ik heb ook een E-hybride gehad. Zoals velen nooit aan de stekker gehangen maar enige wat telde was 90% fiscaal in te brengen. Ik ken enkele mensen met een E-hybride en enkel een uitzondering hangt die aan het stopcontact. 5/ Micheleke : uw buurman zijn rekening maken omdat hij diesel rijdt = zielig jaloers ventje. Omdat hij toevallig naast jou woont en jij last hebt van zijn "stank"? Verhuis dan en ga dan met Christof" babyface" Calvo'ke samenwonen. Lekker rampetampen en over onbenulligheden zeveren en zagen. Ik durf er op te wedden dat moest je buurman morgen opeens vb. een zwembad aanleggen je hem bij de fiscus zou verklikken (ook al zou het officieel zijn en verantwoord). Dus in mijn ogen = gefrustreerde zak die wel eens zelf de rekening zou gepresenteerd kunnen krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest lees de uitvoerige rijtest, daar vind je meer over diverse rijmodussen en het automatsich overschakelen electrisch naar fossiel of beide: http://www.egear.be/mercedes-c350e-test/ Een BMW 330e is wel serieus goedkoper (-8k), maar wel veel minder ruimte. Want een compacte e-break heeft BMW nog niet. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be