Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Belgische spoorwegen werven aan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236508)

Patrick M. 28 december 2016 09:17

Belgische spoorwegen werven aan.
 
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161...d84b60f7&imai=

Anders komt de goede werking van het spoor in gevaar.
En dan komt ook de veiligheid in gevaar en dat wil men niet dus...
Allemaal in massa solliciteren.

De schoofzak 28 december 2016 09:40

Idem dito voor militairen, flikken, verpleegkundigen, cipiers, den bouw, compjoeterspecialisten, straatvegers, tuiniers, zonnepannelentechniekers en automekaniekers.

.

reservespeler 28 december 2016 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8330770)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161...d84b60f7&imai=

Anders komt de goede werking van het spoor in gevaar.
En dan komt ook de veiligheid in gevaar en dat wil men niet dus...
Allemaal in massa solliciteren.

Weinig statutairen.

Jan van den Berghe 28 december 2016 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8330770)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161...d84b60f7&imai=

Anders komt de goede werking van het spoor in gevaar.
En dan komt ook de veiligheid in gevaar en dat wil men niet dus...
Allemaal in massa solliciteren.

Uit de tekst blijkt wel dat het personeelsbestand daalt. Blijkbaar komt de goede werking van het spoor dus niet in het gedrang.

Hypochonder 28 december 2016 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8330770)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161...d84b60f7&imai=

Anders komt de goede werking van het spoor in gevaar.

Om een goede werking in gevaar te brengen moet er eerst sprake zijn van een goede werking. Iets wat dus zeer zeker niet het geval is bij de Belgische spoorwegen.

Anna List 28 december 2016 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8330803)
Uit de tekst blijkt wel dat het personeelsbestand daalt. Blijkbaar komt de goede werking van het spoor dus niet in het gedrang.

ik vroeg me ook al af of er door die tekst alleen al geen stakingsaanzegging gebeurde! :p

reservespeler 28 december 2016 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8330918)
Om een goede werking in gevaar te brengen moet er eerst sprake zijn van een goede werking. Iets wat dus zeer zeker niet het geval is bij de Belgische spoorwegen.

Oeps, hier viel er weer eentje door de mand.
Er gaan dus een pak meer mensen op pensioen dat er mensen aangeworven worden, tegelijkertijd gaat de dienstverlening omhoog en wordt er gestreefd naar meer tevredenheid bij de reizigers.

Zouden er bij de NMBS dan toch mensen zijn die zich ledig houden met het ronddragen van lucht?

reservespeler 28 december 2016 12:37

:lol:Als ik de reacties hier bekijk heeft de topicstarter zich andermaal in de voet geschoten.:lol:

Anna List 28 december 2016 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8330935)
:lol:Als ik de reacties hier bekijk heeft de topicstarter zich andermaal in de voet geschoten.:lol:

hij wordt geviseerd! :lol:

Hypochonder 28 december 2016 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8330935)
:lol:Als ik de reacties hier bekijk heeft de topicstarter zich andermaal in de voet geschoten.:lol:

Hij had enkel de titel van het artikel gelezen en dacht dat dit wel goede reclame zou zijn voor de NMBS :lol:

Mambo 28 december 2016 13:43

Ik zou wel aan het spoor willen werken maar heb een hekel aan treinen.

Enkel als ceo zie ik mogelijkheden.
Maar ik ken niks van pralines.

kelt 28 december 2016 18:51

De NMBS,met een zich gestaag opbouwende schuldpositie ,en blijkbaar geen winstgevende hoofdactiviteiten,lijkt me een ZEER risiscovolle arbeidsplaats.
Hoogstens als tijdelijke job in afwachting van iets stabielers.

Er zullen,uiteindelijk,wel gieren landen die de beste stukjes van het karkas meenemen.
Daar zullen niet te veel personeelsleden toe horen.:roll:

Benieuwd hoe men de schulden op een of andere manier bij de Belgische Staat zal kunnen leggen zonder de EU wakker te maken....

Men heeft het de laatste tijd nogal over ARCO gehad.Dat is PEANUTS vergeleken met die bom die de NMBS aan het opbouwen is.(ik begrijp dat ze alweer een paar miljard groot is)

Jan van den Berghe 28 december 2016 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8331387)
De NMBS,met een zich gestaag opbouwende schuldpositie ,en blijkbaar geen winstgevende hoofdactiviteiten,lijkt me een ZEER risiscovolle arbeidsplaats.
Hoogstens als tijdelijke job in afwachting van iets stabielers.

Er zullen,uiteindelijk,wel gieren landen die de beste stukjes van het karkas meenemen.
Daar zullen niet te veel personeelsleden toe horen.:roll:

Benieuwd hoe men de schulden op een of andere manier bij de Belgische Staat zal kunnen leggen zonder de EU wakker te maken....

Personenvervoer is nog steeds niet geliberaliseerd. Er is dus nog veel mogelijk.

Patrick M. 29 december 2016 12:37

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8330935)
:lol:Als ik de reacties hier bekijk heeft de topicstarter zich andermaal in de voet geschoten.:lol:


Hoe andermaal, i know nothing.;-)
I'm from...(rasarveke(d.e) beweert dat hij het weet)


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8330952)
hij wordt geviseerd! :lol:

Oei, moet ik nu schrik krijgen?:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Maar dit is nu jullie grote kans om bij de Belgische spoorwegen een job te krijgen.
Waar wachten jullie op?
Als ik hier op dit forum jullie reacties lees kan ik ook denken dat jullie allemaal een beetje jaloers zijn.
Ik heb ook al iets gelezen van mijn 'riante' loon.
Dus niet wachten, grijp jullie kans en join us.
Because when you can not beat them, join them.;-)

Eduard Khil 29 december 2016 13:35

ze hebben eindelijk door dat ze eerst het incompetente personeel van de nmbs moeten buitengooien en daarna vervangen door mensen die wel weten wat ze doen.

Patrick M. 30 december 2016 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8332090)
ze hebben eindelijk door dat ze eerst het incompetente personeel van de nmbs moeten buitengooien en daarna vervangen door mensen die wel weten wat ze doen.

Neen khilleke, weeral fout.
Ze hebben de oude ratten in het vak nodig om de bleukes op te leiden.
Want de bleukes weten niks van het werk dus leiden de oude rotten de bleukes op.
Ervaring is geld waard.
En die van 'het spoor' hebben héél véél ervaring.

strijkijzer 1 januari 2017 10:21

Je moet goed zot zijn om nog bij het spoor te willen beginnen.

reservespeler 1 januari 2017 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8330924)
ik vroeg me ook al af of er door die tekst alleen al geen stakingsaanzegging gebeurde! :p

Eerste vereiste: Begrijpen wat er geschreven staat.

Patrick M. 1 januari 2017 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8335071)
Je moet goed zot zijn om nog bij het spoor te willen beginnen.

Maar waarom zijn er hier dan zoveel mensen jaloers op die werknemers van het spoor?

reservespeler 10 februari 2022 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 8330770)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161...d84b60f7&imai=

Anders komt de goede werking van het spoor in gevaar.
En dan komt ook de veiligheid in gevaar en dat wil men niet dus...
Allemaal in massa solliciteren.

Hoe is de stand van zaken?
Brandend actueel volgens mij, zeker al ze meer volk op de trein willen hebben.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be