Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   anti 4x4 hitse zware economische gevolgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23652)

giserke 6 november 2004 17:36

anti 4x4 hitse zware economische gevolgen

[font=Times New Roman][size=3]De Europese federatie van autoconstructeurs heeft berekend, indien het systeem 'lichtevracht' zou worden afgeschaft, dit de auto-industrie 600 miljard euro/jaar (op europees niveau) zou kosten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ook heeft men bekeken, dat het niet de 'rijken' zijn die dergelijk fiscaal systeem gebruiken, maar vooral de normale middenklasser, die dankzij dit fiscaal systeem KAN rond rijden met een 4x4.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Bij het wegvallen van de 'lichtevracht' status van sommige 4x4 wagens, zou dit het gebruik met 70% terug dringen. [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]Hier moet men niet erg slim voor zijn, om te weten welke economische ravage dit zou aanrichten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]ook verwerpen ze kritieken zoals:[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]- hoger verbruik = milieu belastend. [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]De uitstoot van moderne 4x4 wagens is op het zelfde niveau gebracht als een normale personenauto zoals een mercedes. Bovendien is het zo dat zij standaard voorzien zijn van een katalysator. [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Veel rijden ook op LPG.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]-Ze zijn onveilig[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde 4x4 rijder ver onder het gemiddelde zakt van wat als 'onverantwoord rijgedrag' bestempeld wordt.[/size][/font]

snoodaard 6 november 2004 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
[font=Times New Roman][size=3]De Europese federatie van autoconstructeurs heeft berekend, indien het systeem 'lichtevracht' zou worden afgeschaft, dit de auto-industrie 600 miljard euro/jaar (op europees niveau) zou kosten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ook heeft men bekeken, dat het niet de 'rijken' zijn die dergelijk fiscaal systeem gebruiken, maar vooral de normale middenklasser, die dankzij dit fiscaal systeem KAN rond rijden met een 4x4.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Bij het wegvallen van de 'lichtevracht' status van sommige 4x4 wagens, zou dit het gebruik met 70% terug dringen. [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]Hier moet men niet erg slim voor zijn, om te weten welke economische ravage dit zou aanrichten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]ook verwerpen ze kritieken zoals:[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]- hoger verbruik = milieu belastend. [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]De uitstoot van moderne 4x4 wagens is op het zelfde niveau gebracht als een normale personenauto zoals een mercedes. Bovendien is het zo dat zij standaard voorzien zijn van een katalysator. [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Veel rijden ook op LPG.[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]-Ze zijn onveilig[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde 4x4 rijder ver onder het gemiddelde zakt van wat als 'onverantwoord rijgedrag' bestempeld wordt.[/size][/font]

Als jan modaal niet met een wegmonster op baan mag komen dan koopt hij wel een andere wagen.
Uit onderzoek is gebleken dat bij aanrijdingen met 4x4 er veel meer doden en gewonden vallen ...bij de aangereden wagen.

boer_bavo 6 november 2004 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Als jan modaal niet met een wegmonster op baan mag komen dan koopt hij wel een andere wagen.
Uit onderzoek is gebleken dat bij aanrijdingen met 4x4 er veel meer doden en gewonden vallen ...bij de aangereden wagen.

De bron van die uitspraak mag altijd eens gegeven worden.

berre 6 november 2004 19:08

Citaat:

Jaja, dat ze zich eerst eens bezichhouden met alle dronken chaufferus achter het stuur weg te halen. Als ze zover zijn mag der gediscussieert worden over 4x4's!

snoodaard 6 november 2004 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De bron van die uitspraak mag altijd eens gegeven worden.

Het was een amerikaans onderzoek en het stond enkele weken geleden in de krant.

boer_bavo 6 november 2004 19:21

Citaat:

Dus uit dat onderzoek bleek dat 4x4's meer doden veroorzaken bij aanrijdingen? Volgens mij heeft dat niks te maken met het feit of je nu 4x2 danwel 4x4 hebt.

snoodaard 6 november 2004 19:33

Het ging erom dat terreiwagens een hoger gewicht hadden en bij botsing geeft dit meer impakt (fysica 2e jaar).Als ik bots aan 60 dan ook liever met een corsaatje dan met een kamion .

boer_bavo 6 november 2004 19:50

Citaat:

Het ging erom dat terreiwagens een hoger gewicht hadden en bij botsing geeft dit meer impakt (fysica 2e jaar).Als ik bots aan 60 dan ook liever met een corsaatje dan met een kamion .

Ik nog liever met een fiets dan met een corsaatje. Laten we die laatste dus verbieden.

Bill 6 november 2004 21:35

Citaat:

Volgens mij hebben we het hier al eens over gehad..... :cry: :cry:
Allé nog ene keer voor onze tragere medemens.

Waar gebeuren de meeste ongelukken mee? kleine autokes die 600 per uur rijden, vrachtwagens waarvan er dagelijks onderuit liggen en die hierbij naast vele dodelijke slachtoffers ook een hoop materiële en economische schade aanrichten. Om nog maar te zwijgen over hun eigen uitstoot en de massale zinloze uitstoot die zij veroorzaken na een ongeluk in de daaruitvolgende files.. Afschaffen die vrachtwagens?
Ik denk dat de hinder van een doorsnee jeep al bij al dan nog wel meevalt, of leest u dagelijks over een terreinwagenslachting??? :roll:

Trans Am 6 november 2004 22:07

Citaat:

Al eens in Amerika geweest...
Die 4x4's die daar rondrijden zijn wel van een heel ander kaliber hoor.
Daar is bv een Porsche Cayenne een klein wagentje

Chipie 6 november 2004 22:36

Volgens mij is het alleen om de[size=5] poen te doen[/size]...

Een bekwame Minister van Mobiliteit zou me dunkt toch eerst duidelijk maken wat hij onder een 4x4 verstaat...

Volgens mij is LANDuyt een poenROVER... Dus een [size=4]LAND ROVER[/size] en laat dat nu toevallig een 4x4 zijn!:-)

Leviathan 7 november 2004 17:13

Citaat:

Amerikaanse 4x4's zijn wel van een ander formaat dan hetgeen hier rondrijdt, dat onderzoek is dus waardeloos. De meeste die je hier ziet zijn meestal gewone auto's die wat hoger op hun wielen staan.

ingenious 7 november 2004 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre
Jaja, dat ze zich eerst eens bezichhouden met alle dronken chaufferus achter het stuur weg te halen. Als ze zover zijn mag der gediscussieert worden over 4x4's!

al ooit van bob- en wodca-campagnes gehoord? ok, er rijden nog dronken chauffeurs, maar er wordt toch geprobeerd er iets aan te doen.

Jan van den Berghe 7 november 2004 17:25

Citaat:

Jajaja, ... onderzoek heeft aangetoond. Een zinnetje waar iedereen tegenwoordig de ander mee om de oren slaat.

Mag ik eens weten naar welk onderzoek u eigenlijk verwijst?

fernand 7 november 2004 17:52

Citaat:

Uit onderzoek is eveneens gebleken dat er veel meer aanrijdingen zijn met vrachtwagens waar het dodetal nog hoger is. Vebannen de vrachtwagens. Met paard en kar
dan maar!

snoodaard 7 november 2004 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trans Am
Al eens in Amerika geweest...
Die 4x4's die daar rondrijden zijn wel van een heel ander kaliber hoor.
Daar is bv een Porsche Cayenne een klein wagentje

Idd het valt er echt op.Ik was vooral geschokt door het feit dat je in sommige (rijke) stadjes niet meer met je fiets op straat mag,want dan hinder je de terreinwagens.
Als de USA je voorbeeld is dan mag je het hebben hoor.Wil je dan ook zo een USV met wielen van 1,5 meter hoog?bovendien moet je de verkeerssituatie in de states niet vergelijken met deze in Vlaanderen.
Ik moet ook toegeven dat ik in de states vol verbazing heb toegekeken naar terreinwagens die reusachtige caravans trekken met daarachter nog een aanhangwagen met zware motor(en) ,boot of waterscooter(s).

C uit W 7 november 2004 17:58

Citaat:

Freak, ik bots liever met een camion dan met een corsa.
Tegen is een heel ander verhaal ;)

Horus 7 november 2004 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Freak, ik bots liever met een camion dan met een corsa.
Tegen is een heel ander verhaal ;)

Ik bots liever niet :-D

snoodaard 7 november 2004 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Uit onderzoek is eveneens gebleken dat er veel meer aanrijdingen zijn met vrachtwagens waar het dodetal nog hoger is. Vebannen de vrachtwagens. Met paard en kar
dan maar!

-Echt veel vrachtwagens zie ik niet in stadcentra
-Met een camion mag je maar 90km/h,in feite is een terreinwagen een lichte vrachtwagen.

Jazeker 7 november 2004 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre

De verkeerspolitie houdt zich daar bijna full time mee bezig 8O.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be